Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Det är sorgligt att jag ska behöva förklara allt för dig!
Min första fetning:
* Hur vet du att brovittnet är falskt? Är det inte snarare så att brovittnet förstör din fantasihistoria? Vi vet att Helena sågs runda hörnet på Knallen-huset ner på Österlånggatan mot Kungsgatan. Det finns en iakttagelse på just Österlånggatan vid gamla Systembolaget som säger att ett ungt par rörde sig bort från torget. Dessutom har vi brovittnet som i detalj kunde beskriva de byxor som Helena hade på sig. Däremot kände brovittnet inte igen Helena. Brovittnet kände inte heller igen mannen vid hennes sida, men har kunnat precisera att han hade glasögon av pilotmodell. Jag kan tänka mig PU på bron med Helena.
Vi vet ju från Efterlyst -96 att det har inkommit många falska uppgifter till polisen. Brovittnet är just en sådan falsk uppgift, planterad av GM som visste hur Helena's byxor såg ut. Man valde att beskriva just dom udda byxorna så det inte skulle råda något tvivel om att det var Helena som det kvinnliga vittnet påstod sig ha sett. KM kände GM också till, ingen nära vän, lätt att peka ut.
Om ChEr var med på förfesten i Töreboda och senare på stadt (eller bara på stadt för den delen) så visste hon hur efterhängsen KM hade varit.
Det är klart att brovittnet varken "kände igen" Helena eller KM - det hade ju varit alldeles för uppenbart. Men givetvis kände hon både HA och KM det var därför brovittnet var anonymt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
* Personen som vittnade falskt mot EA bodde mycket riktigt i Töreboda. Sedan var det så att han INTE skröt för sin flickvän, utan för sina kamrater på en fest. Samma kamrater övertalade honom att ringa in en falsk anmälan, en anmälan som han sedan inte kunde kunde backa från. Allt detta ligger ute på nätet. Bara att lyssna.
Ok, det kvittar vilka han påstås ha skrutit för.
Vart kan man lyssna på detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
* Det är känt sedan länge att "Törebodabon" fick fängelse för det som han hade gjort.
Brukar 18-åriga ungdomar verkligen dömas till fängelsestraff för sånt här i Sverige, det måste vara väldigt ovanligt i sådant fall.
Hur länge fick han sitta?
Nej det "falska vittnet" är inte den i tråden namedroppade An*ders Lar*sson utan en person som var äldre än 18 år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Min andra fetning: GW Persson säger att hans två gubbar fanns UTANFÖR Stadt! Du har nu placerat BW INNE på Stadt!

Alltså har du nu helt på egen hand visat att BW inte kan vara en av GW Perssons två gubbar. Stort grattis! (Jaja, jag vet, nu kommer ett försök till slingring.)
BW var på sin höjd i foajén alldeles intill utgången, stadt höll ju på att stänga! Han letade förmodligen efter sitt ligg ChEr.