Citat:
Ursprungligen postat av
Xeitum
Det stämmer ju in på den här mannen i Braxbolet som polisen var intresserad o sedermera undersökte hans vita 744, noggrant, och även grävde en del på fastigheten efter branden. Detta var just 2010. Finns en del i tråden om det. Ska möjligen hetat Karl Herbert Karlsson.
Det är helt riktigt, men mannen som brann inne i Braxbolet i början av januari 2010 hette H*ans A*lfred P*ersson (född 1927-02-24) och var 82 år när han dog. Mycket riktigt var det så att polisen ska ha fått in ett tips om den här mannen precis efter hans död, och hans bil - en vit Volvo 744 (tror det var den modellen) - undersöktes mycket noggrant. Jag kan minnas fel, men var det inte så att bilen skickades till typ Birmingham för undersökning? Nåväl, polisen verkar inte ha hittat något som tydde på att Helena skulle ha varit i bilen.
Det som är nytt för mig är att den här mannen ska ha spolat sin bil med en slang. (En annan person i tråden ska ha tvättat sin bil med klorin.) När grannen såg mannen göra det, var mannen alltså 65 år gammal och hyggligt "i sin krafts dagar". H*ans A*lfred P*ersson och hans fru (gifte sig 22 oktober 1960) har fem barn födda 1961, 1962, 1964, 1974 och 1977. Det som är intressant är att dottern som är född 1962 bor i Mariestad. Hon fick en son 1984 med en person (född 1960) som under 1970- och 1980-talet bodde i Lyrestad (Mariestads kommun). Jag tror att H*ans A*lfred P*erssons dotter bodde i Mariestad redan före 1992, vilket i så fall betyder att familjemedlemmarna - inklusive H*ans A*lfred P*ersson - frekvent besökte Mariestad.
Jag tror att åklagaren avvisar "skeletthunden" på grund av att hon anser att det här spåret är färdigutrett.
Men trots det blir jag så förbannad på henne: Vad skulle det möjligen kunna vara för nackdel att låta hunden sniffa runt på den plats som grannen specifikt har pekat ut? Polisen grävde på mannens tomt 2010 utan att hitta något, men grannen har ju pekat ut en plats i skogen. Ut med hunden så får vi se, för bövlingen!