2023-04-25, 22:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vi vet ju från Efterlyst -96 att det har inkommit många falska uppgifter till polisen. Brovittnet är just en sådan falsk uppgift, planterad av GM som visste hur Helena's byxor såg ut. Man valde att beskriva just dom udda byxorna så det inte skulle råda något tvivel om att det var Helena som det kvinnliga vittnet påstod sig ha sett. KM kände GM också till, ingen nära vän, lätt att peka ut.
Om ChEr var med på förfesten i Töreboda och senare på stadt (eller bara på stadt för den delen) så visste hon hur efterhängsen KM hade varit.

Det är klart att brovittnet varken "kände igen" Helena eller KM - det hade ju varit alldeles för uppenbart. Men givetvis kände hon både HA och KM det var därför brovittnet var anonymt.

Ok, det kvittar vilka han påstås ha skrutit för.
Vart kan man lyssna på detta?

Brukar 18-åriga ungdomar verkligen dömas till fängelsestraff för sånt här i Sverige, det måste vara väldigt ovanligt i sådant fall.

Hur länge fick han sitta?

Nej det "falska vittnet" är inte den i tråden namedroppade An*ders Lar*sson utan en person som var äldre än 18 år.

BW var på sin höjd i foajén alldeles intill utgången, stadt höll ju på att stänga! Han letade förmodligen efter sitt ligg ChEr.

Citat:
Nej det kvinnliga brovittnet såg ingenting, varken hon, Helena eller en man med pilotglasögon befann sig på bron. Det här är garanterat en planterad uppgift.

Hahahaha ...

Det är riktigt att vi vet från från Efterlyst 1996 att det kom in sex (!) falska tips till polisen (inte många, som du fantiserar ihop). De sex (!) falska tipsen pekade ut PR. Samma falska utpekande drabbar nu BW.

"Om ChEr var med på förfesten i Töreboda och senare på stadt (eller bara på stadt för den delen) så visste hon hur efterhängsen KM hade varit." Om, ja ... Du kan ju börja med att ta reda på vilket innan du fantiserar vidare.

Brovittnet är INTE anonymt!

Sedan får du faktiskt göra något själv någon gång. Det är självaste den dåvarande åklagaren Marianne Aldén som i radion (gissa vilket program) beskriver turerna med "Törebodabon"! Men det klart, Marianne Aldén var väl 31 år i förväg i maskopi med mig, Thord, Victoria med flera.

"BW var på sin höjd i foajén alldeles intill utgången, stadt höll ju på att stänga! Han letade förmodligen efter sitt ligg ChEr." Förmodligen? Då är vi där igen. Önsketänk och fantasier.

Självklart är allt som omkullkastar din fantasi om BW planterat. Hur många gånger till ska du dra det kortet?

BW är inte en av GW Perssons två gubbar.
Citera
2023-04-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det är bara så sorgligt att man inte samarbetar i detta fallet utan att det har gått prestige i frågan så varken polis eller GW vill samarbeta för att komma fram till lösningen som finns där. Envist håller man fast vid det som sagts. Med ett öppet sinne kommer man så mycket längre.

Håller helt med dig! Det känns som att man en dåres envishet håller fast vid sin teori oavsett om det är mannen med pilotglasögon eller en okänd GM men bara för att någon sagt något annat så klamrar man sig fast ännu mer! Och jag kan tänka mig att GW är likadan, han vill nog inte tänka sig diskutera ett scenario som inte innefattar det han tror..
Citera
2023-04-25, 23:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Hahahaha ...

Det är riktigt att vi vet från från Efterlyst 1996 att det kom in sex (!) falska tips till polisen (inte många, som du fantiserar ihop). De sex (!) falska tipsen pekade ut PR. Samma falska utpekande drabbar nu BW.

Ok? så efter att det avsnittet av Efterlyst hade sänts -96 fick polisen aldrig mer ett falskt tips menar du?

Citat:
"Om ChEr var med på förfesten i Töreboda och senare på stadt (eller bara på stadt för den delen) så visste hon hur efterhängsen KM hade varit." Om, ja ... Du kan ju börja med att ta reda på vilket innan du fantiserar vidare.

Det behövs inte allt pekar på att ChEr är inblandad.

Citat:
Brovittnet är INTE anonymt!

Källa på det tack!

Citat:
Sedan får du faktiskt göra något själv någon gång. Det är självaste den dåvarande åklagaren Marianne Aldén som i radion (gissa vilket program) beskriver turerna med "Törebodabon"! Men det klart, Marianne Aldén var väl 31 år i förväg i maskopi med mig, Thord, Victoria med flera.

Varför skulle Marianne Aldén vara i maskopi med dig, Thord och Victor?
Hon har väl inte sagt något som ni torgför och som jag inte håller med om?

Citat:
"BW var på sin höjd i foajén alldeles intill utgången, stadt höll ju på att stänga! Han letade förmodligen efter sitt ligg ChEr." Förmodligen? Då är vi där igen. Önsketänk och fantasier.

Nej det är inget önsketänkande, ChEr är insyltad i det här.

Citat:
Självklart är allt som omkullkastar din fantasi om BW planterat. Hur många gånger till ska du dra det kortet?

BW är inte en av GW Perssons två gubbar.

Det är du som ska sluta dra fantasi-kortet hela tiden. Du gör det för att du inte har något att komma med längre. Du vet att jag har rätt, ditt agerande är ett tydligt bevis för detta.

BW och MK är GW's gubbar men han kan ha missat en kärrings medverkan
Citera
2023-04-25, 23:15
Medlem
Citat:
Jag har redan gett dig förlösningen, men du gillar den ju inte.

Men om du vet var sanningen INTE ligger, måste du ju veta var den faktiskt ligger. Så: Var ligger sanningen?
Pudeln har ju givit sin syn på hur han tror att hela förloppet har gått till men det har inte du. Kan du skriva hur du tror det hela har gått till med PU som gm? Det känns ju som det är dessa två teorier och gm som det står och väger mellan.
Citera
2023-04-25, 23:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Pudeln har ju givit sin syn på hur han tror att hela förloppet har gått till men det har inte du. Kan du skriva hur du tror det hela har gått till med PU som gm? Det känns ju som det är dessa två teorier och gm som det står och väger mellan.

Då är vi där igen: Jag har beskrivit min syn på förloppet många gånger. Du får läsa på.
Citera
2023-04-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Håller helt med dig! Det känns som att man en dåres envishet håller fast vid sin teori oavsett om det är mannen med pilotglasögon eller en okänd GM men bara för att någon sagt något annat så klamrar man sig fast ännu mer! Och jag kan tänka mig att GW är likadan, han vill nog inte tänka sig diskutera ett scenario som inte innefattar det han tror..
Nej GW har redan gjort bort sig en gång när han låste sig vid PR så han backar aldrig från sin nya teori, det är hans ego för stort för.
Citera
2023-04-25, 23:22
Medlem
Citat:
Nej GW har redan gjort bort sig en gång när han låste sig vid PR så han backar aldrig från sin nya teori, det är hans ego för stort för.

Ja han var ju rätt säker där i Efterlyst har jag för mig.. Sen kom den nya teorin med boken Ville Wingmutter där han menade att han nu hade mer info och en helt ny teori, samt att han numera menar på att det är enkelt att räkna ut (Vilket det kanske är?). Men innan var han väldigt säker på att det var en ensam GM/PR. Lite samma med Palme för honom, han visste vem det var men valde att inte säga det för det säljer inga böcker😉🤭🙏
Citera
2023-04-25, 23:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ok? så efter att det avsnittet av Efterlyst hade sänts -96 fick polisen aldrig mer ett falskt tips menar du?

Det behövs inte allt pekar på att ChEr är inblandad.

Källa på det tack!

Varför skulle Marianne Aldén vara i maskopi med dig, Thord och Victor?
Hon har väl inte sagt något som ni torgför och som jag inte håller med om?

Nej det är inget önsketänkande, ChEr är insyltad i det här.

Det är du som ska sluta dra fantasi-kortet hela tiden. Du gör det för att du inte har något att komma med längre. Du vet att jag har rätt, ditt agerande är ett tydligt bevis för detta.

BW och MK är GW's gubbar men han kan ha missat en kärrings medverkan

Det finns ingenting som vi känner till som skulle vara ett falskt tips efter 1996.

Det hjälper inte att "allt pekar på att ChEr är inblandad". Är hon det eller är hon det inte?

God natt!
Senast redigerad av Ugglan. 2023-04-25 kl. 23:25.
Citera
2023-04-25, 23:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Då är vi där igen: Jag har beskrivit min syn på förloppet många gånger. Du får läsa på.

Menar du den ihopfantiserade versionen där KM står i buskarna och blir vittne till mordet?
För KM har du ju aldrig släppt, eller hur? Inte ens efter den ohederliga honungsfällan som avslöjades i dokumentären.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-25 kl. 23:45.
Citera
2023-04-25, 23:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det finns ingenting som vi känner till som skulle vara ett falskt tips efter 1996.

Det hjälper inte att "allt pekar på att ChEr är inblandad". Är hon det eller är hon det inte?

God natt!

Ja ChEr är inblandad på mer än ett sätt, om jag säger så.
Citera
2023-04-25, 23:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Skillnaden nu är att GW har rätt i stora delar av sin teori och det vet han.
Citera
2023-04-26, 00:02
Medlem
Citat:

Jag har läst igenom dina inlägg lite och det är ju tydligt att du nämner PU och PK mycket och att du tror att PU är GM men jag undrar hur du kommer fram till det mer än någon annan teori? För det är ju just teorier vi diskuterar. Jag har faktiskt inte hittat ett inlägg där du beskriver händelseförloppet utan det är mest fokus på PU dagen-efter.

Jag är som sagt jättenyfiken på att höra hur du tänker och vad som gör att du är så säker på just denna teorin.

Som sagt PU är högintressant men jag tänker som sagt kanske i kombination med någon annan. Men du lägger mycket fokus på att det inte är någon annan teori förutom PU men beskriver ganska vagt varför det är just PU. Förstår du hur jag menar? Du lägger mycket tid på att dementera alla andras teorier som inte är PU men presenterar lite för din egen sak mer än att det är PU..

Så jag är bara nyfiken på hur du tror det hela har gått till och varför det är just så😊🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in