2023-04-23, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Oj du gaggar fortfarande ett år senare om den lilla bråkdelen psykiskt sjuka som blir gravida med vilje för att sedan göra abort.
och du fortsätter fira och gotta dig i deras ”val”.

Citat:
Nej kvinnor har inte haft tillgång till säkra aborter sen 1900-talets början.

så lat, så okunnig , så förtjust i att mörda bebisar på industriell skala…

Citat:
Har du källor på att moral är äldre än tro?

c hitchens. och äldre än religion inte tro.
Citera
2023-04-23, 12:04
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Visst är det härligt när män som dödar/mördar/torterar hundratusentals redan födda barn, kvinnor, män varje år sitter och låtsas bry sig om mänskligt liv.

Hur känns det att leka Gud över redan födda?

Jag har aldrig mördat någon. Tillsammans med 99.9% av den svenska manliga befolkningen. Tänk om ni kunde säga samma sak? Ni mördar ju 40000 svenska bebisar om året.

Jag leker aldrig gud. Sluta projicera. Jag skulle inte döda liten, medel, stor, gammal eller ung, kvinna eller man. Det är du som tycker dig ha rätten att döda liv av precis vilken tramsorsak som helst. Jag har aldrig tyckt mig ha den rätten eller debatterat för att jag skall ha den rätten. Så sluta projicera. Ta ansvar för din psykopati och ditt gudskomplex.
Citera
2023-04-23, 12:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
och du fortsätter fira och gotta dig i deras ”val”.

så lat, så okunnig , så förtjust i att mörda bebisar på industriell skala…

c hitchens. och äldre än religion inte tro.

Nej det gör jag inte.

Så korkad, så autistisk, så förtjust i att mörda redan födda på industriell skala.

Religion är tro.
Citera
2023-04-23, 12:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jag har aldrig mördat någon. Tillsammans med 99.9% av den svenska manliga befolkningen. Tänk om ni kunde säga samma sak? Ni mördar ju 40000 svenska bebisar om året.

Jag leker aldrig gud. Sluta projicera. Jag skulle inte döda liten, medel, stor, gammal eller ung, kvinna eller man. Det är du som tycker dig ha rätten att döda liv av precis vilken tramsorsak som helst. Jag har aldrig tyckt mig ha den rätten eller debatterat för att jag skall ha den rätten. Så sluta projicera. Ta ansvar för din psykopati och ditt gudskomplex.

Inte jag heller. Vi mördar inga bebisar. Däremot mördar Ni bebisar, kvinnor och män.

Inte jag heller.
Citera
2023-04-23, 12:21
Medlem
Citat:
shit vad efterbliven du är.

https://www.socialstyrelsen.se/globa...022-6-8007.pdf

så oerhört lögnaktig och efterbliven

I din egen källa har du det svart på vitt: 96% av aborterna sker innan vecka 9. Och 61% av aborterna sker innan vecka 7.

Dvs. det är endast 4% av aborterna som sker efter vecka 9.

Och då förmodligen (om man ser till statistik) vanligast pga. kromosomavvikelser/missbildningar på fostret.

och vad spelar det dig ens för roll? Abort är framförallt en angelägenhet för kvinnan/paret som beslutat om abort. Och om hon/de har samvete nog och skäl nog att göra abort. Vad spelar det då dig för roll? Du har ju ingen relation till fostret alls. Kan omöjligt ha. Förmodligen ser du inte ens på kvinnan att hon är gravid. Förmodligen känner du inte ens kvinnan. Så. Lägg hellre din energi på levande födda bebisar/barn som lever i misär... Det är dessa som behöver din energi och kamp för livet.
Citera
2023-04-23, 12:22
Medlem
Citat:

Varför lägger du inte bara till ”det är ju ni/du/din sekt som…” i din signatur så slipper du skriva det varje gång?
Senast redigerad av Ipsi 2023-04-23 kl. 12:26.
Citera
2023-04-23, 12:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
I din egen källa har du det svart på vitt: 96% av aborterna sker innan vecka 9. Och 61% av aborterna sker innan vecka 7.

Och då förmodligen (om man ser till statistik) vanligast pga. kromosomavvikelser/missbildningar på fostret.

och vad spelar det dig ens för roll? Abort är framförallt en angelägenhet för kvinnan/paret som beslutat om abort. Och om hon/de har samvete nog och skäl nog att göra abort. Vad spelar det då dig för roll? Du har ju ingen relation till fostret alls. Kan omöjligt ha. Förmodligen ser du inte ens på kvinnan att hon är gravid. Förmodligen känner du inte ens kvinnan. Så. Lägg hellre din energi på levande födda bebisar/barn som lever i misär... Det är dessa som behöver din energi och kamp för livet.

Dessa skiter abortmotståndarna ett stort stycke i.
Citera
2023-04-23, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Jag tycker han kan lägga sin energi på de livs levande bebisar som ligger inlåsta i frysar år in och år ut.

Som här: https://www.socialstyrelsen.se/ansok...efruktade-agg/
Citera
2023-04-23, 12:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Inte jag heller. Vi mördar inga bebisar. Däremot mördar Ni bebisar, kvinnor och män.

Inte jag heller.

Du har aldrig gjort en abort och är nu emot aborter? Där ser man. Annars är mord mord så semantik kommer inte hjälpa dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Varför lägger du inte bara till ”det är ju nu/du/din sekt som…” i din signatur så slipper du skriva det varje gång?

För att irritera er sektare.
Citera
2023-04-23, 12:27
Medlem
Citat:
dumheter. 85% gör mellan v 1-9

det är väldigt få pappor som ber mamman göra abort i de fall mamman gjorde abort, ca 10% dvs 3500 fall av 35000.

så även här är de exceptionellt snett på det.

med tanken på att det i nästan hälften av fallen är abort 2,3(är vanligast) 5,8 32, 121. så det är nog ett lätt beslut även om man har en ”humanistisk” syn på att avsluta liv. tror säkert att många av historiens värsta genocid verkställare resenpreade som dig….

jo. kan ju krocka med planerade utgifter och resor. bebisar är ju besvärliga, även i magen…

jo. men dessa har ju inte något med fri abort att göra. och kvar har vi ju som tur enheldel som väljer att inte genomföra aborten trots tillstånd (knappt 20%)

jo . man kan ju låta sina fantasierflöda, men, utifrån ditt resonemang och upvisad förmåga historiskt , så är jag mer benägen att tro att det är tvärtom, dvs att det rör sog om kvinnor, som valt bort preventivmedel för att de vill bli gravida, och gör abort.

I tom. din egen källa har du det svart på vitt: 96% av aborterna sker innan vecka 9. Och 61% av aborterna sker innan vecka 7. Dvs. det är endast 4% av aborterna som sker efter vecka 9. Så såg det ut år 2021. Snart år vi nog statistiken över 2022. Häng med. Siffrorna ändras år för år.

Om en man inte vill att kvinnan gör abort, så löser han det enkelt genom att fråga henne vad hon behöver för att inte göra abort. Sedan verkställer han hennes önskemål. Då ska du se att hon inte gör abort. Så. De kvinnor som har gjort abort har givetvis inte haft detta stöd från männen. Männen har sannolikt också velat abort, annars hade det inte blivit abort. Gravida kvinnor är fyllda av hormoner som gör att de vill skydda avkomman. Detta kan givetvis en man som vill ha avkomman "utnyttja" så att kvinnan väljer att föda avkomman. Bakom varje abort står det alltså en man och en kvinna som valt att det ska bli abort, direkta eller indirekta val.

I övrigt: vad rör detta dig? Låt de kvinnor/par som har samvete nog att göra abort och anser sig ha skäl nog att göra abort, få göra detta tryggt och säkert. Använd din energi till levande födda bebisar/barn istället. Dessa behöver denna.
Citera
2023-04-23, 12:27
Medlem
Citat:
Du har aldrig gjort en abort och är nu emot aborter? Där ser man. Annars är mord mord så semantik kommer inte hjälpa dig.

För att irritera er sektare.
Ja, precis, står det i din signatur sparar du tid.
Citera
2023-04-23, 12:31
Medlem
Citat:
Dessa skiter abortmotståndarna ett stort stycke i.

Ja, tyvärr... Det är levande födda bebisar/barn som lever i misär, som behöver denna iver och engagemang.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tycker han kan lägga sin energi på de livs levande bebisar som ligger inlåsta i frysar år in och år ut.

Som här: https://www.socialstyrelsen.se/ansok...efruktade-agg/

Ja herrejävlar! Detta borde du upplysa abortmotståndarna om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in