2022-08-09, 11:39
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
testa ta en liten, och jag menar liten dos och jobba dig uppåt,

Nej nej nej. Med de klassiska psykedelerna vill man definitivt inte gå lågt första gången. Betydligt större risk för psykologiska trauman vid låga doser.
Citera
2022-08-09, 11:43
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
testa ta en liten, och jag menar liten dos och jobba dig uppåt,

r
Så har jag gjort, går bra än så länge. Tog 35 toppisar för någon månad sedan, och 53 för någon dag sedan. Blir i september igen. På fastande mage, i naturen, ensam.
Senast redigerad av CarlXII 2022-08-09 kl. 11:49.
Citera
2022-08-09, 12:04
Medlem
Lappsjukans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej nej nej. Med de klassiska psykedelerna vill man definitivt inte gå lågt första gången. Betydligt större risk för psykologiska trauman vid låga doser.

Kan du utveckla?
Citera
2022-08-09, 12:13
Medlem
Trollet420s avatar
Är du inte svag i psyket eller lider av kontroll behov så kör på jag trippade själv första gången på svamp då alla var skeptisk mot drogen. Bäddade in mig i filtar på soffan och hade en magisk stund.
Citera
2022-08-09, 12:21
Moderator
Psilosophers avatar
Tråd infogad

/Moderator
Citera
2022-08-09, 12:43
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappsjukan
Kan du utveckla?

De största riskerna med psykedelia är att du gör något dumt när du får panik eller utlöser ett trauma som du inte bearbetar. Bägge är relaterade till att ditt ego försöker få kontroll när du tagit en substans som syftar att egot ska förlora kontrollen.

Ditt ego är din vän men inte när du trippar, då är egot ett av de stora problemen och risken när du tar en lågdos är att egot får för mycket att säga till om.
Citera
2022-09-14, 11:43
Medlem
Har också funderat på detta. Hur hittar man en snäll tripsitter med erfarenhet? Jag är en medelålders tant med akademikerjobb som aldrig testat nåt mer än en puff laglig cannabis, inte direkt som om jag kan fråga en kompis.

[/quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Lappsjukan
Har funderat länge och nu bestämt mig för att jag vill pröva trippa på psilocybin. Har dock ingen som kan sitta med under tiden men är fast besluten att prova själv.

Kan jag genomföra detta eller är det en dålig idé?

Vad bör jag tänka på för att undvika att något går snett?

En shop jag tittade på säljer paket med 10 eller 15 g icke torkad svamp. Jag överväger att testa första gången med en låg dos, kanske 5 eller t.o.m. 3 gram för att börja i den säkra änden.

Det jag framför allt vill undvika är att jag skulle skada mig själv eller fara ut och bete mig konstigt så att folk ringer polisen.
Citera
2022-09-14, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberlingon
Har också funderat på detta. Hur hittar man en snäll tripsitter med erfarenhet? Jag är en medelålders tant med akademikerjobb som aldrig testat nåt mer än en puff laglig cannabis, inte direkt som om jag kan fråga en kompis.

[/quote]

Det kan såklart vara knepigt. Jag valde att testa på egen hand, vilket gick bra. Det borde också gå bra att göra det tillsammans med en vän, även om inte vännen själv har erfarenhet.

Tipsar för övrigt om att gå ut försiktigt, alltså ta bara litegrann första gången. Oavsett om du gör det själv eller med sällskap. Särskilt om det är en kompis utan erfarenhet, eller om det är en sk "sitter" som du inte känner.
Alltså max ett gram torkad cubensis eller max 25 st toppisar första gången.

EDIT: Kan även rekommendera att testa att ta en sk mikrodos, dvs 2-4 toppisar. Då färgar det på bara ytterst lite grann, och du kan utan problem ta en långpromenad och eller interagera med folk utan problem. Funkar även med typ 1/4 dos (dvs ca tio toppisar, eller en liten torkad cubensis). Då kan du utan problem interagera med människor ungefär som över ett glas vin.

Skriver du sen femtio inlägg så kan du även skicka och ta emot personliga meddelanden här på fb.
Lycka till!
Senast redigerad av busy-signal 2022-09-14 kl. 12:15.
Citera
2022-09-23, 17:54
Medlem
Kanske är fel ämne men jag tog nyss 23 st toppisar och jag känner inget. Läste att en nybörjare dos var runt det antalet. Är första gången
Citera
2022-10-02, 20:15
Medlem
Dexter007s avatar
Hört att svamp är skonsam mot nybörjare, hoppas att det stämmer och att svampen är skonsam mot mig, drog i mig typ 19st relativt stora toppisar.
Vill ha en mild upplevelse bara för att känna på svampens egenskaper.

Så nu kör vi, om någon vill skicka pm eller ska jag hitta nån chatt. Tog svampen rätt impulsivt, hoppas det går bra.

Borde städat innan inser jag nu, hinner väl göra det på 40min innan den kickar?
Citera
2022-10-31, 23:39
Medlem
OneTaps avatar
mega dos toppis första gången?

tja ja fick tag på några toppisar förut o tänkte prova imorron. o ja har aldrig provat nåt psykedeliskt förut utan bara lite koks när ja va full en gång. men hade tänkt köra hårt o dra i mig typ 80 svampar eller nåt o verkligen uppleva nåt stort. va tror ni om idén? e de stor risk att de går dåligt eller e de bara o köra på?
Citera
2022-10-31, 23:42
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja ja fick tag på några toppisar förut o tänkte prova imorron. o ja har aldrig provat nåt psykedeliskt förut utan bara lite koks när ja va full en gång. men hade tänkt köra hårt o dra i mig typ 80 svampar eller nåt o verkligen uppleva nåt stort. va tror ni om idén? e de stor risk att de går dåligt eller e de bara o köra på?

Jag vet inte om det finns så mycket förstånd att förstöra här så det är väl bara att köra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in