2023-04-20, 13:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVovven
Men lögner och halvsanningar blandade med varandra är ju ditt recept för att härska i denna tråd, plus ständiga fokusförskjutningar och projiceringar.

Jag är endast ute efter sanningen.

Beviset för att du vill härska i tråden är just de facto att du aldrig ger dig. Du ska till vilket pris som helst attackera, förlöjliga, förminska allt som jag och Skvagg skriver. Det här har du gjort till din livsuppgift, du är en sjuk, tragisk människa som borde söka hjälp. På riktigt!

Varför inte bara låta folk ha rätt till sina tankar och åsikter. Vem är du att bestämma vad som är rätt eller fel? Är du gud?
Citera
2023-04-20, 13:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Försvararen av PU-fabeln, Thord, var bevisligen först i tråden att placera BW på Dillö.

Så är det. Men det är givetvis inte någon slags garant för att jag och Skvagg aldrig skulle ha diskuterat Dillö innan Thord skrev ut det i tråden. Att tro det är befängt.

Citat:
Bra att du erkänner att din teori inte stämmer med GW:s text. Den stämmer med din tolkning av GW:s text, som är så flexibel att gärningsmännen till och med kan bo i Mariestad på Stockholmsvägen.

Teorin stämmer så varför skulle jag erkänna att den inte stämmer?
Att GW's gåta inte kan tolkas bokstavligt fattar alla utom du. Värst är att det är så uppenbart att du inte vill förstå eftersom det inte passar din agenda i tråden.

Citat:
Bra också att du varit så tydlig det sista om hur viktig PU-fabeln är för dig. Det är ganska många som förstår att den är ditt fokus och inte sanningen, för sanning talar du ju aldrig. Här beskriver du ditt sätt att arbeta för att förhindra att fokus hamnar på PU:

Eftersom vi nu vet att Bj*örn Wa*llberg och Mi*kael Kje*llquist är GM är fabeln är inte jätteviktig men att sträva efter sanningen är viktigt.

Det är samma sak med PU som med RoEk, dvs båda är helt ointressanta eftersom vi i dagsläget vet vilka som ligger bakom försvinnandet.

Du däremot jobbar 24/7 med att förhindra att fokus hamnar på MK och BW. Det här har du gjort till din livsuppgift.

Helena's försvinnande är äntligen på väg att lösas,
Full Fart Framåt!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-20 kl. 13:38.
Citera
2023-04-20, 14:52
Medlem
VictoriaWestlings avatar
Det vore bra om vi slutade mata trollen i denna tråd.

Ja, det finns teorier i denna tråd som är rena luftslott. Vissa känner igen ett luftslott när de ser det, andra faller för luftslottens vackra tinnar och torn.

För egen del har jag insett att "caset" mot BW och MiKj bygger på falska rykten och grundlösa antaganden. Jag tänker inte mata trollen som förfäktar denna teori.

Jag tycker vi fokuserar på PeKr och PU eftersom det tydligen är ett mycket känsligt ämne för vissa.

Vad menade PussyRiot med att föraren av bilen är den som planterat i tråden att PU hade rivsår? Jag ser i tråden att rivsår kommer in i tråden 2012-05-07, sex dagar efter PeKr registrerat sig.

Notera att användaren Lockerud är avstängd permanent, vet inte om man får resonera i tråden om varför...

Det är Lajlaj som först föreslår att man kan skada sig om man trillar i en buske: 2012-05-07, 22:03 #5541. Användaren Lockerud hakar direkt på om sina erfarenheter om att trilla i buskage. 2012-05-07, 22:16 #5542. Först därefter insinuerar PeKr att PU har ett "rivmärke". 2012-05-07, 22:40 #5547. Lockerud specar rivmärken till arm och bröst. 2012-05-07, 23:00 #5555. Lockerud fyller på "Hade du inte ett k[g]anska illa klösmärke på vänster underarm och ett riv sår på bröstet?" 2012-05-08, 11:34 #5598. 2012-05-08, 11:55 fyller PeKr in att PU hade "...klösmärken. Bl.a. ett på läppen". 2012-05-08, 11:55 #5600.

Någon tar upp var märkena fanns. PeKr svarar då:

Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Bröst och underarm tror jag att det var lockerud som sa.. Jag har sagt läppen. vilket kom fram när jag talade med x. Hur som helst kommer det fram fakta när man tänker efter och gör efterforskningar. men på en del håll sitter hjärnan fast i ett stadie.. Jag vet inte.. minns inte

2012-05-08, 00:53 hade PeKr inte talat med sin dåvarande sambo om detta. #5583 2012-05-08, 11:55 har han talat med exsambon och det är från henne som rivmärket på munnen kommer, men det är alltså efter det att Lockerud inte nämnt det uppenbara rivmärket på munnen men andra som inte syns lika lätt.

Man måste då ställa sig frågan hur det kommer sig att Lockerud minns klösmärken som finns under kläderna men inte klösmärket på läppen, som senare blivit en sprucken läpp.

Ser man på vad PeKr själv säger så minns han inget rivmärke. Det börjar spekuleras den 7 maj om inte PU borde ha rivmärket om han trillat i en häck. Sedan kommer två oberoende användare fram med två olika förslag som inte går riktigt bra ihop. PU har helt enkelt olika rivmärken hos olika personer.

Jag tror därför att PussyRiot (var det väl som tog upp det) menar att det är användaren Lockerud som tagit upp frågan, kanske då först i PM till PeKr och sedan i tråden. På den tiden verkar det ha gått att PM:a direkt, att döma av ett annat inlägg.

Jag tror därför att berättelsen om PU:s rivmärken inte är korrekt. Den är planterad och SuEk har dragit sig till minnes något sår PU haft på munnen någon gång...

Nej, om PU verkligen hade alla dessa klösmärken så borde tre oberoende personer ha reagerat på detta när nyheten om Helenas försvinnande: PeKr, SuEk och personen bakom användarnamnet Lockerud.

Muscaria var aktiv i tråden denna tid så det kan tänkas att det är från Lockerud som denna uppgift kommit. På samma sätt bör väl Prinzezzan se om hon har någon källa till påståendet om "den andre" som sett PU med klösmärken.

Det kanske bara finns en enda källa: permanent avstängde Lockerud.

Noteras kan även att PUs Camry nämns tidigt och att PeKr inte på något sätt placerar PU ihop med någon som har en mindre vit bil.
Senast redigerad av VictoriaWestling 2023-04-20 kl. 15:22.
Citera
2023-04-20, 14:57
Medlem
Prinzezzan, det här är ett intressant inlägg av dig. Skulle du kunna utveckla vad du hört om detta?
Polisen har ju helt klart inte lyckats i det här fallet. Varför insåg de inte tidigare att bw och mk är gm? Finns några anledningar:
- polisen har starkt trott på en gm.
- polisen vill helst inte att gw har rätt. Det är prestige i detta.
- polisen har haft fokus på andra misstänkta. De har haft fullt upp att utreda felaktiga spår. Det är ju otroligt att så mycket krut lagts på km utan tillgång till bil.
- det är inte otänkbart att personer i offrets närhet tom gått i god för bw. De har som minst hållit honom om ryggen.
- bw har skyddats av ett ganska starkt alibi som dock är falskt. Polisen har misstagit dennes utsago för sanning.
- händelseförloppet efter brottet har gått fort. Polisen har nog avskrivit gm bil på felaktiga grunder när det gäller tidslinjen.
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Här pekar du ut huvudgärningsman samt medgärningsman. Men ponera att polisen gått på djupet när det gäller MiKj och (framför allt) BW, och att det har visat sig att han (de) har stabilt alibi för den aktuella natten. Hur skulle du/ni ställa dig/er till en sådan uppgift? Det skulle ju kunna vara så att detta är kollat och noggrant undersökt.
Citera
2023-04-20, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Från början sa PU att han hade gått hem och lagt sig efter att ha varit hos PK. Sedan ändrade sig PU och sa att han hade gått till en efterfest hos S*usanne B (eller om S*usanne B skulle ha varit med där). Skrattretande. Det finns inte på kartan att PU skulle ha gått till en efterfest så sargad som han var.
Hur sargad var han exakt?
Märkligt att inte fler vittnar om detta, eller är det bekräftat av fler?
Citera
2023-04-20, 17:19
Medlem
VictoriaWestlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskylldig
Hur sargad var han exakt?
Märkligt att inte fler vittnar om detta, eller är det bekräftat av fler?

Se mitt svar här:
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

Jag tror att han inte varit skadad alls utan att användaren Lockerud har velat bättra på PeKrs anklagelser genom att sprida att han också fått besök av PU och att han då hade rivmärken. Sedan tror jag att PeKr, som är öppen med att han inte minns några rivmärken, har frågat SuEk om hon minns något, dvs förmodligen en ledande fråga som får henne att dra till minnes PU någon gång när han hade sår på läppen, kanske munsår eller något. Sedan har detta som från början kanske bara var ett ringa munsår blivit en sprucken läpp...

ForeignAffair har varit tydlig med att det är först flera år senare som PU drog sig undan folk, efter att ha gått isär tjejen.

Jag tror PeKr kan ha haft ett ärligt minne dåligt placerat i tid, som PU också har något vagt minne av. Sedan har Lockerud kommit in och gjort PeKr mer säker och aggressiv.
Citera
2023-04-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoriaWestling
Se mitt svar här:
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

Jag tror att han inte varit skadad alls utan att användaren Lockerud har velat bättra på PeKrs anklagelser genom att sprida att han också fått besök av PU och att han då hade rivmärken. Sedan tror jag att PeKr, som är öppen med att han inte minns några rivmärken, har frågat SuEk om hon minns något, dvs förmodligen en ledande fråga som får henne att dra till minnes PU någon gång när han hade sår på läppen, kanske munsår eller något. Sedan har detta som från början kanske bara var ett ringa munsår blivit en sprucken läpp...

ForeignAffair har varit tydlig med att det är först flera år senare som PU drog sig undan folk, efter att ha gått isär tjejen.

Jag tror PeKr kan ha haft ett ärligt minne dåligt placerat i tid, som PU också har något vagt minne av. Sedan har Lockerud kommit in och gjort PeKr mer säker och aggressiv.
Tack!
Det rasar alltihop nu. Skönt att du är duktigt insatt och lyhörd för även om jag följt denna tråd länge så är det minst sagt rörigt nu.
Det är svårt att skilja på sanning och uppdiktat. Tråkigt nog tjänar den som ställt till denna röran på det för helt uppenbart är någon här får att sänka tråden.
Tack igen! Du är klar och tydlig!
Citera
2023-04-20, 19:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Man måste då ställa sig frågan hur det kommer sig att Lockerud minns klösmärken som finns under kläderna men inte klösmärket på läppen, som senare blivit en sprucken läpp.

Ser man på vad PeKr själv säger så minns han inget rivmärke. Det börjar spekuleras den 7 maj om inte PU borde ha rivmärket om han trillat i en häck. Sedan kommer två oberoende användare fram med två olika förslag som inte går riktigt bra ihop. PU har helt enkelt olika rivmärken hos olika personer.

Jag tror därför att PussyRiot (var det väl som tog upp det) menar att det är användaren Lockerud som tagit upp frågan, kanske då först i PM till PeKr och sedan i tråden. På den tiden verkar det ha gått att PM:a direkt, att döma av ett annat inlägg.

Citat:
Jag tror därför att berättelsen om PU:s rivmärken inte är korrekt. Den är planterad och SuEk har dragit sig till minnes något sår PU haft på munnen någon gång...

Nej, om PU verkligen hade alla dessa klösmärken så borde tre oberoende personer ha reagerat på detta efter nyheten om Helenas försvinnande: PeKr, SuEk och personen bakom användarnamnet Lockerud.

Muscaria var aktiv i tråden denna tid så det kan tänkas att det är från Lockerud som denna uppgift kommit. På samma sätt bör väl Prinzezzan se om hon har någon källa till påståendet om "den andre" som sett PU med klösmärken.

Citat:
Det kanske bara finns en enda källa: permanent avstängde Lockerud.

Noteras kan även att PUs Camry nämns tidigt och att PeKr inte på något sätt placerar PU ihop med någon som har en mindre vit bil.

Tack!
Äntligen ett vettigt resonemang. Har själv alltid misstänkt att storyn om PU's klösmärken m.m. är planterad. Den fabeln är helt enkelt "för bra" för att vara sann. Hade den varit sann hade försvinnandet varit löst.

Med detta i åtanke blir det lätt att skilja agnarna från vetet. Vilka är det som krampaktigt fortsätter hävda att PU är GM?

Visst, Lockerud blev permanent avstängd men skribenten kan givetvis finnas kvar i tråden 🧐
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-20 kl. 19:58.
Citera
2023-04-20, 22:29
Medlem
KayBees avatar
Snälla sluta smutskasta varandra. Kör på med teorierna istället. Mycket mer spännande att läsa.
Efter att ha lyssnat på ”Att skapa ett monster” hoppas jag nästan att Helena blev påkörd och att den som körde fick panik. Känns lättare att ta än våldtäkt och misshandel antar jag.
Citera
2023-04-21, 00:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
2.00-2.10 Helena kommer ut från Stadt och pratar med några inkl BW. Helena går iväg till bilen enligt BWs beskrivning av var den står. MK sitter kvar i bilen. Ev. letar BW letar efter ChEr, kanske får han veta att hon inte är där? Ev bidragande orsak till att han blir arg på Helena? Spekulation.
2.15-2.20 BW kommer till bilen.
2.20-2.25 MK kör till Ekudden.
2.25-2.30 Bråk uppstår i bilen, BW dödar Helena i Kohagen.
2.30-2.45 GM kör runt till lekplatsen och bär kroppen till bilen.
2.45-2.50 GM kör bilen ner till i närheten av lilla hamnen
2.50-3.00 GM bär kroppen till båten
3.00-3.05 En GM kör bilen till cykelvägen och parkerar där, går tillbaka till båten.
3.05-3.45 GM ror ut och dumpar kroppen ev förpackar eller förtyngar den.
Mellan 3.30-4.00 är GM klara.
MK tar bilen.
BW tar sig med båt över till Dillö.

Varför kommer BW så sent till bilen? Han träffade ju Helena redan vid 02:05. Du valde medvetet en senare tid för att slippa ta hänsyn till "Hanna".
Citera
2023-04-21, 00:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
/.../Det är klart att man inte har burit kroppen från den parkerade bilen på cynelvägen.

Hur vet du det?
Citera
2023-04-21, 00:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Nej hade polisen verkligen gått på djupet hade fallet varit löst redan 1992-93.

Det är möjligt att polisen ansåg att BW och MK hade stabilt alibi men det beror ju på att man var helt fel på bollen redan inledningsvis.

En uselt skött polisutredning har lett till att GM kom undan.

Ja, då hade PU suttit inne nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in