2023-04-20, 11:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Lögn igen.
Jag och Skvagg samarbetar inte med Ebeneezer22.

Hade Ebeneezer22 påstått det som Prinzezzan påstod hade jag bett även honom om en screenshot. Men nu sitter ju inte Ebeneezer22 på artiklar med info som tidigare har varit helt okänd för tråden - eller hur...

Det är som sagt ingen kopia av text i artikelform, utan löpande text. Det blev så när jag skrev ut från datafil på biblioteket för flera år sedan

Om du vill ha "bevis" på texten, så kan du PM:a mig din e-mailadress, så kan jag försöka att fota av texten och maila dig den. (Jag vet inte hur man laddar upp texter på nätet.) Det är två sidor, då texten börjar på ena bladet och slutar på den andra. Dock mer som en "notis"/liten artikel. Texten ovan artikeln är del av en sammanställning "dag-för-dag" vad som skett i fallet, och som följde med.

Hojta till om du vill ha den, så ska jag försöka att ordna det.
Citera
2023-04-20, 11:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Du missar 2 saker här. Bilen stod parkerad med no sen mot ekuddenvägen på cykelbanan. Har de backat in den där då när de lastar kroppen eller har de bara kört från lekplatsen dit och sen burit Ned kroppen till båten?

2. Bilen parkeras på sjukhusparkeringen.

Nej man har inte backat in. Sen får du räkna ut själv hur man kör för att komma "rättvänd" med nosen mot Ekuddenvägen.
Det är klart att man inte har burit kroppen från den parkerade bilen på cynelvägen.
Citera
2023-04-20, 11:52
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Både jag och Skvagg har svarat på det här tidigare. Du får söka i tråden.

Vill Skvagg svara får han göra det.

Det exakta händelseförloppet känner endast GM till. Jag och Skvagg har inte alla svar, det har inte Kalla Fall eller GW heller.

Det viktigaste är att identifiera gärningsmännen och det är gjort.

Huvudgärningsman: Bj*örn Wa*llberg

Medgärningsman: Mi*kael Kje*llquist

Här pekar du ut huvudgärningsman samt medgärningsman. Men ponera att polisen gått på djupet när det gäller MiKj och (framför allt) BW, och att det har visat sig att han (de) har stabilt alibi för den aktuella natten. Hur skulle du/ni ställa dig/er till en sådan uppgift? Det skulle ju kunna vara så att detta är kollat och noggrant undersökt.
Citera
2023-04-20, 11:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det är som sagt ingen kopia av text i artikelform, utan löpande text. Det blev så när jag skrev ut från datafil på biblioteket för flera år sedan

Om du vill ha "bevis" på texten, så kan du PM:a mig din e-mailadress, så kan jag försöka att fota av texten och maila dig den. (Jag vet inte hur man laddar upp texter på nätet.) Det är två sidor, då texten börjar på ena bladet och slutar på den andra. Dock mer som en "notis"/liten artikel. Texten ovan artikeln är del av en sammanställning "dag-för-dag" vad som skett i fallet, och som följde med.

Hojta till om du vill ha den, så ska jag försöka att ordna det.

Du behöver inte göra det för min skull. RoEk förehavanden under den aktuella natten är egentligen ointressant för mig. Men tack ändå.
Faktum är att jag tröttnade på den nitiska skribent som felaktigt använde artikelns innehåll som slagträ mot mig och Skvagg.

Men hade det gått att lägga upp artikeln i tråden hade jag givetvis varit positiv till det!
Citera
2023-04-20, 12:00
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Nej man har inte backat in. Sen får du räkna ut själv hur man kör för att komma "rättvänd" med nosen mot Ekuddenvägen.
Det är klart att man inte har burit kroppen från den parkerade bilen på cynelvägen.

Vad säger du Om sjukhusparkeringen då?
Vem ställer bilen där?
Citera
2023-04-20, 12:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Här pekar du ut huvudgärningsman samt medgärningsman. Men ponera att polisen gått på djupet när det gäller MiKj och (framför allt) BW, och att det har visat sig att han (de) har stabilt alibi för den aktuella natten. Hur skulle du/ni ställa dig/er till en sådan uppgift? Det skulle ju kunna vara så att detta är kollat och noggrant undersökt.

Nej hade polisen verkligen gått på djupet hade fallet varit löst redan 1992-93.

Det är möjligt att polisen ansåg att BW och MK hade stabilt alibi men det beror ju på att man var helt fel på bollen redan inledningsvis.

En uselt skött polisutredning har lett till att GM kom undan.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-20 kl. 12:59.
Citera
2023-04-20, 12:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Vad säger du Om sjukhusparkeringen då?
Vem ställer bilen där?

Jag tror inte att bilen på sjukhusparkeringen har med fallet att göra.
Citera
2023-04-20, 12:20
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nej hade polisen verkligen gått på djupet hade fallet varit löst redan 1992-93.

Det är möjligt att polisen ansåg att BW och MK hade stabilt alibi men det beror ju på att man var helt fel på bollen redan inledningsvis.

En uselt skött polisutredning = GM kom undan.

Ja, den här utredningen lämnar en hel del att önska...
Citera
2023-04-20, 12:45
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Du behöver inte göra det för min skull. RoEk förehavanden under den aktuella natten är egentligen ointressant för mig. Men tack ändå.
Faktum är att jag tröttnade på den nitiska skribent som felaktigt använde artikelns innehåll som slagträ mot mig och Skvagg.

Men hade det gått att lägga upp artikeln i tråden hade jag givetvis varit positiv till det!

Vilken efterkonstruktion! Det enklaste sättet att vrida slagträt ur handen från dina kritiker vore ju att säga att RoEk och tvättmaskinen inte är av intresse för dig. Ett screenshot kan bara ta slagträt ifrån dina kritiker om screenshot inte kan produceras.

Men lögner och halvsanningar blandade med varandra är ju ditt recept för att härska i denna tråd, plus ständiga fokusförskjutningar och projiceringar. Om Prinzezzan producerat ett screenshot hade det inte hjälpt dig ett dugg. Skälet till att du inte vill ha ett screenshot är för att din begäran av screenshot kan ses som att du anklagar Prinzezzan för lögn.
Senast redigerad av PartyVovven 2023-04-20 kl. 12:49.
Citera
2023-04-20, 12:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVovven
Otroligt vad mycket trådförvillaren Pudelfrillan skriver utan att egentligen skriva något.

Du har fått hela tidslinjen, kallar du det för att "inte skriva något"?

Citat:
En teori som bygger på GW måste stämma överens med det GW säger. GW är helt tydlig med att "När man väl kommer ut på den stora vägen kör man i riktning mot de ställe där man bor..." Den meningen tappar all innebörd i trådförvillarnas teori eftersom deras gärningsmän kör nästan åt alla håll.

Teorin stämmer överens med det GW säger.
Frågan är då om det är du som inte är kapabel att tolka GW rätt eller om du spelar teater?
Man kan givetvis inte tolka det GW säger ordagrant eftersom han medvetet har krypterat infon om GM extremt noggrant, ala' Fort Knox.

Citat:
Jag frågar även vart MiKj tar vägen. GW skriver "Sedan fortsätter man hem", men trådförvillarna tycks skilja på dem.

Givetvis skriver GW inte ut att GM delar på sig efter brottet, varför skulle han göra det? Man fortsätter hem även om man delar på sig. GW säger att han har räknat ut att det var två GM. Hur tror du att han tänkte då? Var det pga att en ensam GM inte hade klarat av att lyfta in HA i baksätet eller vad?

Citat:
Det enda som stämmer mellan Dillöteorin och GW:s text är att BW och MiKj är vänner med Helena och varandra sedan många år. Grundidén att de skulle bo på Dillön är bara ett påhitt för att få den egna teorin att fungera. I början bodde BW på Stockholmsvägen så flytten till Dillön beror på massiv kritik från gänget som försvarar PU-fabeln.

Nej! Återigen då: Jag och Skvagg hade placerat GM i sommarstugan på Dillö innan Thord och trådförvillarna kom dragandes med sitt fantasifoster att Thord var inspirationskällan till boendet på Dillö
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-20 kl. 12:50.
Citera
2023-04-20, 12:54
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Du har fått hela tidslinjen, kallar du det för att "inte skriva något"?

Teorin stämmer överens med det GW säger.
Frågan är då om det är du som inte är kapabel att tolka GW rätt eller om du spelar teater?
Man kan givetvis inte tolka det GW säger ordagrant eftersom han medvetet har krypterat infon om GM extremt noggrant, ala' Fort Knox.

Givetvis skriver GW inte ut att GM delar på sig efter brottet, varför skulle han göra det? Man fortsätter väl hem även om man delar på sig?
GW säger att han har räknat ut att det var två GM. Hur tror du att han tänkte då? Var det pga att en ensam GM inte hade klarat av att lyfta in HA i baksätet eller vad?

Nej! Återigen då: Jag och Skvagg hade placerat GM i sommarstugan på Dillö innan Thord och trådförvillarna kom dragandes med sitt fantasifoster att Thord var inspirationskällan till boendet på Dillö

Försvararen av PU-fabeln, Thord, var bevisligen först i tråden att placera BW på Dillö.

Bra att du erkänner att din teori inte stämmer med GW:s text. Den stämmer med din tolkning av GW:s text, som är så flexibel att gärningsmännen till och med kan bo i Mariestad på Stockholmsvägen.

Bra också att du varit så tydlig det sista om hur viktig PU-fabeln är för dig. Det är ganska många som förstår att den är ditt fokus och inte sanningen, för sanning talar du ju aldrig. Här beskriver du ditt sätt att arbeta för att förhindra att fokus hamnar på PU:

Citat:
Här i tråden finns det med största sannolikhet en spindel i nätet som är väl insatt och som givetvis känner till allt och alla som diskuteras här. Namn droppas flitigt, sanningar (som går att kollas upp) blandas med halvsanningar, osanningar och rena villospår för att på så sätt kontrollera och styra tråden.
Senast redigerad av PartyVovven 2023-04-20 kl. 12:58.
Citera
2023-04-20, 12:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vilken efterkonstruktion! Det enklaste sättet att vrida slagträt ur handen från dina kritiker vore ju att säga att RoEk och tvättmaskinen inte är av intresse för dig. Ett screenshot kan bara ta slagträt ifrån dina kritiker om screenshot inte kan produceras.

Det är ingen efterhandskonstruktion.
Jag utgår från att alla i tråden vet att det endast är BW och MK som är intressanta för mig. RoEk är fullkomligt ointressant.

Att du fortsätter fantisera vidare kan jag inte göra mycket åt. Prova att bygg dina inlägg på något annat än lögner och påhopp någongång.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-20 kl. 13:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in