2023-05-26, 22:56
Medlem
Jag menar: Det är stor skillnad på umgängeskrets och bekantskapskrets!
När det handlar om droger suddas dessa gränser ut och folk som vanligtvis inte skulle träffas gör det pga. droger…Amfetaminanvändare i detta fallet!
Helena använde inte droger!
Citera
2023-05-26, 23:00
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoriaWestling
Man får nog skilja mellan att umgås regelmässigt och att känna och lita på. Kärnfrågan är om hon skulle ha kunnat acceptera skjuts av någon av dem. En person med koll är Muscaria och hans syn på saken tycks öppna för att Helena inte alls haft det avstånd till "knarkarna" som en del vill hävda:

Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
"Muscaria" har helt rätt i detta. Ta exvis PU. Han hade ju klasar med brudar efter sig och det var inget skräp. Magnuss*on polade ett tag med kompisens syrra, överklass. PR fick ju till och med flytta in hos familjen Andersson. Han var ihop med Helenas syster. Jag tror listan kan göras väldigt lång här men för att nämna några som lockade brudar som inte tillhörde deras låga nivå.
Helena umgicks flitigt med Ulrika. Ulrika omgav sig med vänner som BW & NZ som båda rörde sig med de som senare skulle förlora sin fräschhet så att säga. Ulrika feströkte hasch. I en liten stad känner alla alla, är bekanta.
Dessa rötägg var inte bara yngre och mer attraktiva utan de var ju skol-klasskompisar, vänner till vänner, osv. De utgjorde inget hot, trodde man.
Helena behöver inte vara på glid, ha drogproblem eller något i den stilen för att stå framför en av dessa as utan att känna sig hotad eller det minsta rädd. Hon var enligt allt man vet om henne en godhjärtad snäll tjej. Godhjärtade snälla tjejer hittar vi ofta i sällskap med kräk. Varför skulle det inte gälla Helena.
När man envisas med att tro sig veta att hon exvis inte skulle hoppa in i en bil med vem som helst, vilka är då vem som helst? Någon utöver hennes mamma och pappa eller systrar? Eller exakt vilka gränser drar man där. Inte ens Magnuss&on skulle vara "vem som helst" om hon kände igen honom. Hon umgicks troligtvis inte med honom vilket gör att hon kände till honom från plugget, från annat, men inte hur fucked up han är.
Man ska slopa dessa begränsning om vad Helena kunde och inte kunde göra om det inte strider mot fakta. Allt handlar om omständigheter.

Vi kan göra det enkelt. Helena skulle knappast ha accepterat skjuts av eller bett om skjuts av personer som hon antingen inte kände (till) alls eller som hon ansåg vara "värsta dräggen". I övrigt hade det garanterat räckt med att Helena hade känt någon/några väl, lite lagom, lite grann och så vidare för att acceptera skjuts. Vänners vänner hade högst sannolikt också räckt. Jag menar att de allra flesta hade dugt som skjuts för Helena.

Personligen tror jag fortfarande att Helena gick hem, eller att hon kan ha fått skjuts utmed vägen. Iakttagelsen vid gamla Systembolaget samt iakttagelsen på Marieholmsbron anser jag vara säkra. Det är efter detta som något händer. Vad som händer efter Kohagen är omöjligt att säga. Dumpning av kroppen i Vänern "á la Sten Ekholm" är fullt möjlig. Dumpning på land likaså.

Men för guds skull: GLÖM SKVAGGS OCH PUDELFRILLANS FULLSTÄNDIGT GALNA FANTASIER! (Även om ebeneezer22 fortsätter att ge dem båda ett diskret understöd.)
Senast redigerad av Ugglan. 2023-05-26 kl. 23:28.
Citera
2023-05-26, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vi kan göra det enkelt. Helena skulle knappast ha accepterat skjuts av eller bett om skjuts av personer som hon antingen inte kände (till) alls eller som hon ansåg vara "värsta dräggen". I övrigt hade det garanterat räckt med att Helena hade känt någon/några väl, lite lagom, lite grann och så vidare för att acceptera skjuts. Vänners vänner hade högst sannolikt också räckt. Jag menar att de allra flesta hade dugt som skjuts för Helena.

Personligen tror jag fortfarande att Helena gick hem, eller att hon kan ha fått skjuts utmed vägen. Iakttagelsen vid gamla Systembolaget samt iakttagelsen på Marieholmsbron anser jag vara säkra. Det är efter detta som något händer. Vad som händer efter Kohagen är omöjligt att säga. Dumpning av kroppen i Vänern "á la Sten Ekholm" är fullt möjlig. Dumpning på land likaså.

Men för guds skull: GLÖM SKVAGGS OCH PUDELFRILLANS FULLSTÄNDIGT GALNA FANTASIER! (Även om ebeneezer22 fortsätter att ge dem båda ett diskret understöd.)
Aah…ugglan har vaknat.
Helena fick skjuts sista biten…efter gamla systembolaget på Kungsgatan mot fängelset…ugglan flyger vilse (som vanligt)😊
Citera
2023-05-27, 00:07
Medlem
Bratis!
Ett litet tillägg:
J.L var en ”fin människa” …nämn inte honom i nmb.s sammanhang är du snäll🤔
Citera
2023-05-27, 00:13
Medlem
Helena kanske var bekant med J.L för att han var en sympatiskt, ärlig människa med god vandel!
Förknippa inte honom med dåliga människor eftersom du inte vet..visa respekt!
Citera
2023-05-27, 00:49
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Antar att någon nära Helena tog henne av daga, sedan dess har systern Ulrika döljt sanningen om mordet/olyckan.
T.o.m en halvblind respektive halvdöv idiot förstår att hon inte berättat allt som hon vet.
Citera
2023-05-27, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Antar att någon nära Helena tog henne av daga, sedan dess har systern Ulrika döljt sanningen om mordet/olyckan.
T.o.m en halvblind respektive halvdöv idiot förstår att hon inte berättat allt som hon vet.
Tyvärr måste jag hålla med, i viss mån!
Hon vet nog en del, som hon förnekar…en obekväm sanning!
Handlar ju om B.W såklart & Co!
En j-t obekväm sanning😳
Citera
2023-05-27, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Tyvärr måste jag hålla med, i viss mån!
Hon vet nog en del, som hon förnekar…en obekväm sanning!
Handlar ju om B.W såklart & Co!
En j-t obekväm sanning😳
Tillägg:
Detta kan vara en automatiskt försvarsmekanism från U.A…hon är inte iblandad naturligtvis….hon vill bara inte se sanningen…så är det nog🥸
Därför blev GWs hypoteser dissade oxå…en obekväm o obehaglig sanning!!
Knepigt
Citera
2023-05-27, 08:29
Medlem
Citat:
Bratis!
Ett litet tillägg:
J.L var en ”fin människa” …nämn inte honom i nmb.s sammanhang är du snäll🤔
JL umgicks mycket med Magnuss*n. Ska det inte nämnas? Varför är du här?
JL var en go gubbe men lik förbannat så hade han vänner i missbruksvärlden pga sitt eget missbruk. Magnusso#n var en av dem.
Citera
2023-05-27, 08:37
Medlem
Citat:
Du påstår att Magnus*on umgicks med överklass…heh!
Vad betyder det ens…skitsnack!

Citat:
Att bjuda en tjej från överklass på tjack betyder inte att man tillhör överklass…fattaru’😊

Citat:
Jag menar: Det är stor skillnad på umgängeskrets och bekantskapskrets!
När det handlar om droger suddas dessa gränser ut och folk som vanligtvis inte skulle träffas gör det pga. droger…Amfetaminanvändare i detta fallet!
Helena använde inte droger!
Då vet vi olika du och jag. Jag tänker inte dra in namn på de två tjejer jag vet med säkerhet att han hade sällskap av och som kom från välbärgade familjer. De hade äldre bröder båda två och de var folk jag umgicks med så det VET jag. Du ogillar bara tanken på att han fick sätta på det du inte kom i närheten av antagligen. Ge dig!
Ingen gillar Magnusso#n men det är inte läge att låta tråden handla om ditt hat emot honom eller din kärlek till Jen#s, som jag inte tror någon har något ont att säga om.
Citera
2023-05-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Då vet vi olika du och jag. Jag tänker inte dra in namn på de två tjejer jag vet med säkerhet att han hade sällskap av och som kom från välbärgade familjer. De hade äldre bröder båda två och de var folk jag umgicks med så det VET jag. Du ogillar bara tanken på att han fick sätta på det du inte kom i närheten av antagligen. Ge dig!
Ingen gillar Magnusso#n men det är inte läge att låta tråden handla om ditt hat emot honom eller din kärlek till Jen#s, som jag inte tror någon har något ont att säga om.
Det jag försöker säga är att J.L var en bra människa medans nmb var en genomrutten dito.
Dessutom har jag aldrig varit intresserad av att frekventera någon pundarbrud som n.m.b, p.u eller p.k besudlat…äckligt.
Dessa ”herrars” stora hobby var att bjuda unga berusade flickor på tjack, ju ”finare” flickor desto större merit i deras ”brotts-CV”. Inte min typ av klientel, långt ifrån😁
Citera
2023-05-27, 17:10
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom

Sanningen vet hon nog inte! Men hon vill nog inte se den heller, så därför tror jag hon flytt in i sagornas och drömmarnas värld där allt är perfekt utom polisen och alla andra elaka människor som vågar ifrågasätta en.

En nog väldigt vanlig psykisk åkomma och tankesätt bland folk i Sverige. Man vågar liksom inte se sanningen och verkligheten så som den ser ut.

Så, helt "normalt" med andra ord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in