Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
För polisens del är det kört, de kan aldrig komma i mål med det här fallet efter 20 år. De behöver nu få en komplett och hållbart scenario som de kan trycka in i sina gamla vittnesuppgifter och de tekniska bevis de har från år 1992 för att de ska kunna göra något överhuvudtaget, förvisso ändå med osäkert resultat.
Den informationen kan de inte få fram själva idag, men här kan vi iallafall få fram information som kanske skulle kunna leda till en förklaring till vad som hänt Helena, även om polisen kanske inte kan få det att räcka iallafall för att åtala någon/några.
Du gick till polisen med din historia år 1997 men det dröjde ända till år 2000 innan de kallade PU, och då utan några synbara resultat.
Kanske PU inte är inblandad, men han är den person som det har varit svårast att avfärda för själv minns han inte och ingen kan berätta var han varit den här natten.
Det är precis som jag sa för ett par dagar sedan.
PK eller
PU far med osanning i sina berättelser.
Jag reagerade även på "buskage" historian. Där
PU påstår att han fallit till marken mer än en gång i detta 2 -3m breda buskage. Precis som en tidigare skribent reagerade jag på att om man trillar där inne så landar man på andra sidan utav buskaget och kan således inte trilla där inne en gång till.
Nu dyker det upp nya uppgifter från
PK som säger att
PU hade skador liknade riv märken på läpp, bröst och underarm. (stämmer det att det var på alla dessa tre ställen?) Finns andra uppgifter på att det bara var underarm och bröst i tråden nämligen.
Detta är ju olyckligt vis precis sådana riv märken man får när man ligger över någon och försöker hålla ner denna i mot dess vilja. Kolla på alla gärningsmännen som åkt dit för överfallsvåldtäkt och skadorna de har dragit på sig vid de tillfällena så är det äckligt likt skadorna som vittnesmål beskriver att
PU hade den aktuella kvällen.
Blir ju ganska svårt att släppa
PU som misstänkt nu...