Citat:
Ursprungligen postat av
PartyVovven
OK Så var befann de två sig när förloppet var över, tillsammans eller på var sitt håll, var någon på Dillö?
När och var åkte de i riktning "där de bor" och vilken plats är "där de bor"
Det verkar som om jag inte får svar på dessa två enkla frågor...
Skälet till min fråga är att Skvagg säger att vi skall fundera på vad som hände efter 02:10, men det enda han själv sagt det sista är att Helena mördades, att man åkte ut från hamnen och dumpade Helena samt att man parkerade en bil på cykelvägen i "skydd av sly".
Prinzezzans referat av intervjun med RoEk har tvingat dem att överge alla tankar om en tidig tvätt eller en tidig resa till UA. Pudelfrillan försökte lösa problemet med att begära ett foto av den artikel som Prinzezzan skrivit av. Ni vet, om en sak inte stämmer med Pudelfrillans senaste teori så är det ju en lögn planterad av dem som bevakar PeKr-PU-fabeln. Men nu har Pudelfrillan släppt RoEk så nu är Prinzezzan inte längre en lögnare.
Jag tror att trådförvillarna Skvagg och Pudelfrillan har stora problem med sin teori just nu. Det man kan notera är att om de inte åker hem (=Dillön?) och om de åker till hamnen vid Ekudden via Kolarbacksvägen så rör de sig i en cirkel. Uttrycket "de kör i riktning hem" förlorar då all mening. De åker ju i alla riktningar.
Skvagg har också sagt sig veta att BW har två alibi. För den kritiska tiden är alibit medhjälparen (som först var HeJu men sedan hastigt och lustigt blev MiKj). Därefter skall BW ha fått alibi av kvinnan han skall ha tillbringat natten med. Den utpekade är ChEr, som skall ha varit i Töreboda och sedan på Stadt eller också var hon på Radbyn, begav sig till UA och sedan till Stadt. Skvagg har hävdat att hon var med BW på Dillö, men hon har ju liksom ingen skjuts dit... och om hon inte är där så var väntade hon i så fall i timmar på BW och varför följde hon inte med honom efter Stadt... Men nu vet jag, GW säger inget om en kvinna var med eller inte med - det måste ju betyda att GW hintar om att ChEr var med i bilen.
Så Skvagg och Pudelfrillan, vad hände egentligen efter 02:10, eller är det något som Christo*pher Wr*ay har ringt och bett er hålla tyst om?