2023-04-19, 18:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Du skulle inte kunna tänka dig att en användare som omtalar PU i tredjeperson singularis (i.e. han) kanske inte är så pigg på att svara när du frågar honom om han är PU?

Jag kan tänka mig andra anledningar till varför han inte svarade, kan du?
Förmodligen inte eftersom du endast driver en linje och aldrig avviker en mm från den. Din taktik är att tysta dina meningsmotståndare.

Citat:
Du slirar dessutom på fakta. Kunde inte svara är en sak. Gå upp i rök en annan. Jag har fattat det som att han struntade i att svara dig på samma sätt som den riktige PU lät bli att svara mig.

Nej det är inte två skilda saker. När man inte kan svara väljer man att gå upp i rök. Det hör ihop. Det är en nödlösning, den sämsta försvarsmekanismen av dom alla. Men har man inget annat val så har man inte.

Jag förstår att du vill få det till att PU struntade i att svara. Det låter givetvis bättre.
Om han har svarat dig eller inte har jag ingen aning om så du kan inte dra upp det som jämförelse.

Citat:
Måste vara kämpigt att bekämpa den stora fabel-konspirationen här på flashback... Ser du en hjälte när du speglar dig?

Det måste vara kämpigare att ligga bakom den.
I spegeln ser jag raka motsatsen till det du ser.
Citera
2023-04-19, 20:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Enligt dig kan ingen annan veta det. Jag är av en annan åsikt.
Allt beror på hur viktigt det är för GM att vilseleda för att undkomma rättvisan. I ett av Sveriges mest uppmärksammade mordfall/ försvinnanden kan GM vara väldigt angelägen att vilseleda för att rikta misstankarna åt fel håll, dvs bort från sig själv.

Jag har inte ett exakt facit men det här är inte jättesvårt.
Människan kan åka till Mars men en GM som gör allt och lite till för att undkomma rättvisan klarar inte av vilseleda läsare i en Flashback-tråd? Är det vad du försöker säga?
Jag köper inte det.

Så är det, PU har misslyckats med att vilseleda läsare i en Flashback-tråd.
Citera
2023-04-19, 21:31
Medlem
Ugglan.s avatar
En snabb sammanfattning:

* Vi vet att PK skrev i tråden som rednecksvedala och rednecksvedala2.

* Vi vet att PU skrev i tråden som Atervandsgrand4.

* Vi vet att PU har tillstått allt det som PK lastade honom för angående det som hände i PK:s lägenhet på morgonen den 14 juni 1992 - sånär som på att PU inte skulle ha bett PK om alibi för natten. Annars har alltså PU tillstått att han var lortig, hade rivsår och var uppjagad = PK och PU var överens om allt utom det om alibit. Just natten mellan den 13 och 14 juni 1992 ...

* Det finns ingenting som pekar på att PK har farit med osanning om någonting. Tvärtom har flera av hans utsagor i tråden kunnat styrkas. PK har hållit en rak och konsekvent linje.

* PU har slingrat sig med trix som "inte minnas", "hade en minneslucka", "bör ha varit runt 1993/1994", "vet inte vem BW är" och så vidare. PU har förnekat ett bevisat intresse för Helena. PU vägrade att svara på frågan om hur han kom ner till stan - trots att PK starkt misstänkte att PU tog sin egen bil ner, och att PK:s gäng såg PU komma gående från hållet för Trädgårdsskolans parkering mot kön till Stadt. Dessutom har PU ändrat i sina utsagor. Till exempel påstod PU först att han hade gått och lagt sig efter det att han hade varit hos PK - för att senare påstå att han hade gått till en efterfest antingen hos S*usanne B eller till en efterfest som S*usanne B var med på (kommer inte ihåg vilket). Och så här fortsatte det.

Så här långt pekar allt sammantaget på PU. Och de desperata försöken att lägga skulden på BW samt de lika desperata försöken att täcka upp för PU i tråden, gör inte PU mindre misstänkt precis.
Citera
2023-04-20, 06:27
Medlem
Ja, då vill man inte stå parkerad på fel ställe. Och senare under natten hände alltså dessa startproblem på ”rätt” ställe bevittnat av en ”officiell” person?
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Skvagg, du har rätt, det var inte genomtänkt, det var en tanke som slog till två varv på raken liksom...
-Tänk om bilen inte startar på andra sidan
-Tänk om bilen inte är lättstartad på andra sidan
Citera
2023-04-20, 06:39
Medlem
Nu har jag inte nämnt GW i hela min analys så det kommer ovanpå allt vi har på BW och MK. Att man kör i riktning mot där de bor (Dillö) betyder just det, inte att de är på väg dit.

Helena ber alltså BW om skjuts utanför Stadt. Men trådförvillarna tror att hon ville gå hem, det är av en slump precis det som bw har tutat i oss från dag 1. Skulle Helena några meter senare då be PU som hon kände mycket mindre väl (eller inte alls) om skjuts? Förstår ni inte hur befängt det låter? Det skulle hon aldrig göra. Då ska ni försöka snacka er ur det och hitta på något slags scenario att hon förföljdes med bil, alltså Helena gåendes. Eller att hon drogs med våld in i bilen. Inget sådant hände. Och varför skulle kroppen då tagits med? Allt och lite till stämmer in på bw med medhjälparen mk. Och klart det är det som är känsligt.
Citera
2023-04-20, 07:27
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Nu har jag inte nämnt GW i hela min analys så det kommer ovanpå allt vi har på BW och MK. Att man kör i riktning mot där de bor (Dillö) betyder just det, inte att de är på väg dit.

Helena ber alltså BW om skjuts utanför Stadt. Men trådförvillarna tror att hon ville gå hem, det är av en slump precis det som bw har tutat i oss från dag 1. Skulle Helena några meter senare då be PU som hon kände mycket mindre väl (eller inte alls) om skjuts? Förstår ni inte hur befängt det låter? Det skulle hon aldrig göra. Då ska ni försöka snacka er ur det och hitta på något slags scenario att hon förföljdes med bil, alltså Helena gåendes. Eller att hon drogs med våld in i bilen. Inget sådant hände. Och varför skulle kroppen då tagits med? Allt och lite till stämmer in på bw med medhjälparen mk. Och klart det är det som är känsligt.

OK Så var befann de två sig när förloppet var över, tillsammans eller på var sitt håll, var någon på Dillö?

När och var åkte de i riktning "där de bor" och vilken plats är "där de bor"
Citera
2023-04-20, 08:09
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVovven
OK Så var befann de två sig när förloppet var över, tillsammans eller på var sitt håll, var någon på Dillö?

Det verkar som om jag inte får svar på dessa två enkla frågor...

Skälet till min fråga är att Skvagg säger att vi skall fundera på vad som hände efter 02:10, men det enda han själv sagt det sista är att Helena mördades, att man åkte ut från hamnen och dumpade Helena samt att man parkerade en bil på cykelvägen i "skydd av sly".

Prinzezzans referat av intervjun med RoEk har tvingat dem att överge alla tankar om en tidig tvätt eller en tidig resa till UA. Pudelfrillan försökte lösa problemet med att begära ett foto av den artikel som Prinzezzan skrivit av. Ni vet, om en sak inte stämmer med Pudelfrillans senaste teori så är det ju en lögn planterad av dem som bevakar PeKr-PU-fabeln. Men nu har Pudelfrillan släppt RoEk så nu är Prinzezzan inte längre en lögnare.

Jag tror att trådförvillarna Skvagg och Pudelfrillan har stora problem med sin teori just nu. Det man kan notera är att om de inte åker hem (=Dillön?) och om de åker till hamnen vid Ekudden via Kolarbacksvägen så rör de sig i en cirkel. Uttrycket "de kör i riktning hem" förlorar då all mening. De åker ju i alla riktningar.

Skvagg har också sagt sig veta att BW har två alibi. För den kritiska tiden är alibit medhjälparen (som först var HeJu men sedan hastigt och lustigt blev MiKj). Därefter skall BW ha fått alibi av kvinnan han skall ha tillbringat natten med. Den utpekade är ChEr, som skall ha varit i Töreboda och sedan på Stadt eller också var hon på Radbyn, begav sig till UA och sedan till Stadt. Skvagg har hävdat att hon var med BW på Dillö, men hon har ju liksom ingen skjuts dit... och om hon inte är där så var väntade hon i så fall i timmar på BW och varför följde hon inte med honom efter Stadt... Men nu vet jag, GW säger inget om en kvinna var med eller inte med - det måste ju betyda att GW hintar om att ChEr var med i bilen.

Så Skvagg och Pudelfrillan, vad hände egentligen efter 02:10, eller är det något som Christo*pher Wr*ay har ringt och bett er hålla tyst om?
Senast redigerad av PartyVovven 2023-04-20 kl. 08:35.
Citera
2023-04-20, 09:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Prinzezzans referat av intervjun med RoEk har tvingat dem att överge alla tankar om en tidig tvätt eller en tidig resa till UA. Pudelfrillan försökte lösa problemet med att begära ett foto av den artikel som Prinzezzan skrivit av. Ni vet, om en sak inte stämmer med Pudelfrillans senaste teori så är det ju en lögn planterad av dem som bevakar PeKr-PU-fabeln. Men nu har Pudelfrillan släppt RoEk så nu är Prinzezzan inte längre en lögnare.

Varken jag eller Skvagg har påstått att BW tvättade kläder tidigt på morgonen i EM-huset. Den uppgiften kommer från Ebeneezer22 och får stå för honom.

Bunta inte ihop mig och Skvagg med Ebeneezer22 och hans uppgifter/teorier. Han har ju dessutom även PU som misstänkt, har du missat det?

Vad menar du med att jag "har släppt" RoEk? Jag har aldrig haft något intresse av honom.

Du fortsätter att spamma tråden med dina villfarelser och fantasier.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-20 kl. 09:17.
Citera
2023-04-20, 09:24
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Vad menar du med att jag har släppt RoEk? Jag har aldrig haft något intresse av honom.

OK Om du aldrig haft ett intresse för RoEk, varför begärde du då ett screenshot av intervjun med RoEk som Prinzezzan refererade?

Historik:
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Så är det: Några användare vill få tråden att tro att RoEk drog direkt upp på Stockholmsvägen efter det att Stadt hade stängt medan han själv säger att han gick till badhuset för att umgås någon timme eller så. Alltså är ännu en i tråden planterad lögn genomskådad och bevisad!

Det är sedan länge helt uppenbart att Skvagg driver en aggressiv och falsk ryktesspridning mot BW.

Citat:
Ursprungligen postat av VictoriaWestling
Sant, ännu en lögn om BW avslöjad med Ebeneezer22 som avsändare. Man undrar vad det är som driver användare som Ebeneezer22, Pudelfrillan och Skvagg att ljuga i tråden. Det för ju inte direkt tråden framåt.

Citat:
Innan du påstår att du har avslöjat en lögn:
Kan du lägga upp en screenshot av artikeln där RoEk påstås ha sagt detta?
Citera
2023-04-20, 09:40
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Du fortsätter att spamma tråden med dina villfarelser och fantasier.

Men nu föll jag för Pudelfrillans fokusförskjutning. Vi skall ju se på Dillön-teorin, vad som hände efter 02.10. Det var Skvagg som uppmanade till det.

Jag ställde då några enkla frågor.

Var befann de två sig när förloppet var över, tillsammans eller på var sitt håll, var någon på Dillö?

Tror som sagt att trådförvillarna har stora problem med sin teori just nu, den som Kalla Fall riktat alla sina resurser på...

Citat:
Ja visst gör det ont när teorier brister.
Varför skulle annars Kalla Fall tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
BW var ju på Stockholmsvägen hela vintern.
Vad är det för FAKTA, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när teorier brister
ont för den som ljuger och den som drömmer.
Senast redigerad av PartyVovven 2023-04-20 kl. 09:42.
Citera
2023-04-20, 09:45
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
En snabb sammanfattning:

* Vi vet att PK skrev i tråden som rednecksvedala och rednecksvedala2.

* Vi vet att PU skrev i tråden som Atervandsgrand4.

* Vi vet att PU har tillstått allt det som PK lastade honom för angående det som hände i PK:s lägenhet på morgonen den 14 juni 1992 - sånär som på att PU inte skulle ha bett PK om alibi för natten. Annars har alltså PU tillstått att han var lortig, hade rivsår och var uppjagad = PK och PU var överens om allt utom det om alibit. Just natten mellan den 13 och 14 juni 1992 ...

* Det finns ingenting som pekar på att PK har farit med osanning om någonting. Tvärtom har flera av hans utsagor i tråden kunnat styrkas. PK har hållit en rak och konsekvent linje.

* PU har slingrat sig med trix som "inte minnas", "hade en minneslucka", "bör ha varit runt 1993/1994", "vet inte vem BW är" och så vidare. PU har förnekat ett bevisat intresse för Helena. PU vägrade att svara på frågan om hur han kom ner till stan - trots att PK starkt misstänkte att PU tog sin egen bil ner, och att PK:s gäng såg PU komma gående från hållet för Trädgårdsskolans parkering mot kön till Stadt. Dessutom har PU ändrat i sina utsagor. Till exempel påstod PU först att han hade gått och lagt sig efter det att han hade varit hos PK - för att senare påstå att han hade gått till en efterfest antingen hos S*usanne B eller till en efterfest som S*usanne B var med på (kommer inte ihåg vilket). Och så här fortsatte det.

Så här långt pekar allt sammantaget på PU. Och de desperata försöken att lägga skulden på BW samt de lika desperata försöken att täcka upp för PU i tråden, gör inte PU mindre misstänkt precis.

Det är ju så här att om ovanstående stämmer så har jag svårt att se att PU inte är gärningsmannen. Huvudgärningsman. Att något annat liknande ruskigt hade hänt PU just denna natt är inte så sannolikt, vill jag mena.

Om man vill motsatsen och se PU som oskyldig får man nog se Rednecksvedala och Rednecksvedala2 som två fejkkonton. Att PK skulle medvetet totalt blåljuga om detta när det inbegriper SuEk och även att användaren tar upp hans barn och avlidne bror ÄR omöjligt.

Vi får och se till det skövdebosse nämnde att om någon har utgett sig för att vara PK, skulle han som har frontat extrema partier och varit tidigare hårdfört kriminellt belastad låta sådant här passera utan åtgärd, när det just inbegriper ovanstående ?

Man behöver även hävda att Återvändsgränd4 är ett fejkkonto också , samt förkasta allt det Prinzezzan delgett tråden om PUs sökande av alibi (Muscaria) och att någon i PUs trappuppgång hade sett en sargad PU på Söndagen den 14 juni 1992.

Man bör också även då säga att det aldrig har cirkulerat något regbevis för PUs bil och som skall bekräfta att det bör vara PU som endast skulle kunna uppge info om detta. Man måste även säga då att detta är lögn allt ihop med detta.

Jag säger inget här vad som är rätt eller fel, utan vad jag tror man bör göra och tro på om man vill då istället se PU som helt oskyldig.
Citera
2023-04-20, 09:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det verkar som om jag inte får svar på dessa två enkla frågor...

Skälet till min fråga är att Skvagg säger att vi skall fundera på vad som hände efter 02:10, men det enda han själv sagt det sista är att Helena mördades, att man åkte ut från hamnen och dumpade Helena samt att man parkerade en bil på cykelvägen i "skydd av sly".

Jag tror att trådförvillarna Skvagg och Pudelfrillan har stora problem med sin teori just nu. Det man kan notera är att om de inte åker hem (=Dillön?) och om de åker till hamnen vid Ekudden via Kolarbacksvägen så rör de sig i en cirkel. Uttrycket "de kör i riktning hem" förlorar då all mening. De åker ju i alla riktningar.

Skvagg har också sagt sig veta att BW har två alibi. För den kritiska tiden är alibit medhjälparen (som först var HeJu men sedan hastigt och lustigt blev MiKj). Därefter skall BW ha fått alibi av kvinnan han skall ha tillbringat natten med. Den utpekade är ChEr, som skall ha varit i Töreboda och sedan på Stadt eller också var hon på Radbyn, begav sig till UA och sedan till Stadt. Skvagg har hävdat att hon var med BW på Dillö, men hon har ju liksom ingen skjuts dit... och om hon inte är där så var väntade hon i så fall i timmar på BW och varför följde hon inte med honom efter Stadt... Men nu vet jag, GW säger inget om en kvinna var med eller inte med - det måste ju betyda att GW hintar om att ChEr var med i bilen.

Så Skvagg och Pudelfrillan, vad hände egentligen efter 02:10, eller är det något som Christo*pher Wr*ay har ringt och bett er hålla tyst om?

2.00-2.10 Helena kommer ut från Stadt och pratar med några inkl BW. Helena går iväg till bilen enligt BWs beskrivning av var den står. MK sitter kvar i bilen. Ev. letar BW letar efter ChEr, kanske får han veta att hon inte är där? Ev bidragande orsak till att han blir arg på Helena? Spekulation.
2.15-2.20 BW kommer till bilen.
2.20-2.25 MK kör till Ekudden.
2.25-2.30 Bråk uppstår i bilen, BW dödar Helena i Kohagen.
2.30-2.45 GM kör runt till lekplatsen och bär kroppen till bilen.
2.45-2.50 GM kör bilen ner till i närheten av lilla hamnen
2.50-3.00 GM bär kroppen till båten
3.00-3.05 En GM kör bilen till cykelvägen och parkerar där, går tillbaka till båten.
3.05-3.45 GM ror ut och dumpar kroppen ev förpackar eller förtyngar den.
Mellan 3.30-4.00 är GM klara.
MK tar bilen.
BW tar sig med båt över till Dillö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in