Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Det är det jag gör. Och vad menar du med lättja? Lathet för mänskligheten? Hur då?
Jag börjar ana att det här meningsutbytet inte kommer att sluta bra, då vi i princip är överens, men det ändå inte är bra nog.
Liksom, är det franska revolutionen?
Lättjan: ”Äsch, det ordnar, det är ingen fara. Det har hänt förut.” Jag kanske missuppfattar dig i ditt sätt att skriva.
Detta är vad jag har att säga innan jag lämnar tråden.
Vad händer i framtiden om vi låter det här fortgå utan förändring och viktiga åtgärder?
Regnskogar producerar mindre fuktighet och kommer degradera till torra savanner.
Vi ser ett isfritt Arktis på somrarna.
Jordens norra delar tinar den frysta marken och frigör metan vilket accelererar klimatförändringar drastiskt
Mindre av solens energi reflekteras tillbaka ut i rymden.
Oceanen fortsätter värmas upp och blir allt surare. Korallrev börjar dö över hela världen. Ny data om Maldiverna. Öar har redan hamnat under havsytan.
Globala matproduktion i kaos.
Jordarna förbrukas av överanvändning. Pollinerande insekter har redan minskat drastiskt i Sverige. Vädret är mer oberäkneligt
När (Om) vår planet är fyra grader varmare blir stora delar av världen är obeboelig men miljontals hemlösa människor blir hemlösa
Behöver jag nämna nåt om holocen?
Vi står inför en kollaps av den levande världen och må universum ge vad klimatförnekarna de förtjänar oavsett hur det går.