Citat:
Ursprungligen postat av
Pinkeponken
Det hon säger är att det var Olof som ville gå FÖRBI Dekorima. Detta sägs i sammanhanget av att Lisbeth ångrar vägvalet som gjorde att de hamnade vid Dekorima (där han blev skjuten). Att de hamnade vid Dekorima var bara en följd av att Olof ville titta i Saris skyltfönster och inget aktivt val.
Att Olof ville titta i Saris skyltfönstret tycker jag inte är det minsta konstigt. De var ju nyss hemkomna från en resa till Indien och han var kanske nyfiken på att jämföra butikens utbud med sina erfarenheter från resan.
Det finns en anledning till att de bytte sida...jag tror inte att Saris skyltfönster var anledningen!
Spekulerar nu, men det kan vara så att OP kände sig osäker , kände sig förföljd , ville se in i butiksfönstret för att se vilka han hade bakom sig.
Jag tror att han fick känslan av oro när belysningen släktes vid möbelaffären när han så påpassligt ville ha ljus för att läsa om filmen de nyss sett.
Det förklarades senare med att det var en timer som var inställd på aktuell tid , inget skumt med det.
Jag har reagerat på LP vittnesmål i rätten då hon uppger att de stannade vid Saris skyltfönster , hon betonar att de stannade mycket kort stund. Känns som hon skämdes över ett så ytligt intresse som flärd och mode!
Varken OP eller LP var intresserade av kläder , snarare tvärtom då LP blev utsedd till sämst klädda kvinna i Sverige.