2023-06-22, 16:06
Medlem
OneTaps avatar
elgiganten e kung =) priserna kan ligga nån hundra lapp över internet varuhus men dom har överlägset den schystaste supporten ja varit med om. så om de pajar så e de as lätt o gö returer o få nya grejer :P
Citera
2023-06-22, 16:08
Medlem
Är man missnöjd låter man bli att handla, svårare än så är det faktiskt inte. Att Elgiganten överlever trots att bara en ynka procent är konstigt, men å andra sidan har aldrig jag sagt vad jag tycker liksom väldigt många andra. Som tidigare nämnts vore det intressant att se den påstådda undersökningen.
Citera
2023-06-22, 16:09
Medlem
qups avatar
Jag förstår inte vad det finns att vara missnöjd med. Man går dit, köper en onödig pryljävel och åker hem. Är det att man var för full för att få handla så är det inte elgigantens fel.
Citera
2023-06-22, 16:11
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Hej

Enligt kundundersökningar är ingen nöjd med elgiganten förutom en liten procent
Vad beror det på att denna kedja existerar så vidbrett som inte klarar sina uppdrag ?

Borde dom inte konka ?

Är ju ett företag som verkligen åstadkommer problem för kunderna och har inga bra priser, hur överlever gigant företaget ?

Man drar sig verkligen ifrån att köpa nåt där
Jag handlar ofta på Elgiganten och är väldigt nöjd.
De få gånger det varit något strul har de inte varit några problem att lösa de.
Oftast är det i butik och inte på nätet då jag tycker att säljarna ofta är bra och trevliga.
Tex under Black fridag hjälpte en säljare mig att försöka få tag på en tv som var på rea. Hon höll på i 20 min trots lång kö och att deras eget lager var slut.
Den gången köpte jag tvn från annan butik pga hennes hjälp.
Jag har genom åren köpt allt ifrån vitvaror, tv-apparater, mobiltelefoner, köksmaskiner, datorer, dammsugare mm därifrån. Självklart genom att även använda sig av "lägsta pris-garantin", och det går ofta att få ner priset på de flesta produkter annars också.
Dessutom har dom ju 50 dagars öppet köp (för medlemmar, 30 för övriga) vilket är generöst.
Citera
2023-06-22, 16:14
Medlem
Onanikrems avatar
Handlat där massor av gånger och är nöjd, fick tom en ny hårddisk fast garantin gick ut veckan innan (japp, klantigt då den legat trasig i flera månader) Han i servicedisken gick och snackade med någon chef sen var det grönt.
Ja jag vet de flesta tillverkare har längre garanti men orka hålla på skicka till Seagate eller vad det nu var..
Citera
2023-06-22, 16:28
Medlem
Äh inget större fel på Elgiganten. Trevlig hjälpsam personal.
Många i personalen kan dock inte så mycket detaljer om varorna men de är ju säljare och inte tillverkarens support.
Det är väl bara de som är missnöjda som svarat i kundundersökningen, de som är nöjda orkar väl inte bry sig att svara.
Citera
2023-06-22, 16:30
Medlem
Troligen svarar bara gnällspikarna på undeersökninfgen, vi som är nöjda bryr oss inte om att lämna ett omdöme
Citera
2023-06-22, 16:47
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Hej
Vad beror det på att denna kedja existerar så vidbrett som inte klarar sina uppdrag ?
r
de har väl väldigt bra grejer och folk kan ha överseende med/glömma grejer.
Det är väl ingen bransch där man skriver positiva recensioner om strykjärnet var kanon utan då är det bara som det skall vara: jag gick in i butiken som var öppen enligt schemat, hittad ett strykjärn, frågade om det fanns med avkalkning, fick förslag på ett annat, gick till kassan, betalningen fungerade bra,åkte hem och strök skjortorna och de blev skitbra å jag fick toppragg på en döfin stollagoja på puben.
inte skriver man en positiv recension på det. Eller orkar skriva en trea på RECO?
Men blir det kass, DÅ skriver man, så bedömningarna blir ju missvisande på det sättet.
men jag blev förvånad hur de blev sågade på RECO för jag läste ju en massa ettor nu just.
Citera
2023-06-22, 16:52
Medlem
FelixSotizs avatar
Elgiganten är i särklass bäst om man jämför med Mediamarkt, Netonnet. Har köpt massor från samtliga kedjor men de gånger jag haft problem så har Elgiganten varit i en klass för sig.

2,5 år gammalt headset som inte längre har bra batteritid? Inga problem, pengarna tillbaka

Robot dammsugare som inte laddar ordentligt? Inga problem pengarna tillbaka

Demo-EX TV som hade lite dödar pixlar? Du får en ny

Jämfört med Mediamarkt som skulle skicka en HP skrivare till Tyskland för analys(skrev ut text spegelvänt), köpte skrivaren för 500kr några veckor innan.
Citera
2023-06-22, 16:58
Medlem
SnutteFia03s avatar
Enda klagomålet jag har är att säljarna är alldeles för på med mersälj när man ska köpa något i deras fysiska butik.
Citera
2023-06-22, 17:00
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Det är ju därför folk hatar dom, var en gammal tant som skulle köpa en skrivare på el giganten, hon kom ut med ett mobil abonnemang och ingen skrivare.
Och gissa vad säljaren tjänar mest pengar på?
Just det ett mobil abonnemang, inte en sliten skrivare.

El giganten ger kunderna det El giganten vill sälja, inte vad kunderna vill ha, men deras vinst lär bli noll i framtiden när alla boomers som faller för skiten dör.
Pajas som är så lättövertalad. Då får tanten skylla sig själv om hon är så lättlurad.
Citera
2023-06-22, 17:06
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Hej

Enligt kundundersökningar är ingen nöjd med elgiganten förutom en liten procent

Borde dom inte konka ?

Är ju ett företag som verkligen åstadkommer problem för kunderna och har inga bra priser, hur överlever gigant företaget ?

Man drar sig verkligen ifrån att köpa nåt där
Ja då får vi handla billigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in