Citat:
Ursprungligen postat av
zapohd
Det finns ett antal aktörer ute på marknaden som har detta krav på eluttaget för diskmaskin så Elgiganten är inte unik.
Men oavsett så är detta ett krav de har och det står tydligt på webben och även i deras avtal. Jag har själv köpt denna tjänst av Elgiganten för några år sedan och läste igenom kraven innan jag skrev på avtalet. Det stod klart och tydligt att eluttaget inte fick vara bakom diskmaskinen.
Vilka har det kravet. Jag har talat med ett antal aktörer men ingen förutom Giganten har detta som krav.
jag skulle gärna veta på vilka grunder man
kräver detta då det inte är ett lagkrav.
Som många skrivit är det ingen rocket science att installera diskmaskin så tjänsten är tämligen banal. Det handlade om att ersätta en befintlig maskin så jag hade ingen som hels anledning att anta att det krävs en ombyggnad för att installera.
Då den "nya" placeringen inte är ett lagkrav och majoriteten av installationer är gjorde med uttaget bakom är det rimligt av en seriös aktör att upplysa om att om man anlitar giganten krävs en ombyggnad till en kostnad på någon några tusenlappar. skälet att dom inte informerar är naturligtvis att då skulle många kunder gå till en annan leverantör. Det egendomliga är att dom ställer ett krav som inte innebär någon fördel för dom men en nackdel för kunden. Dom begår inte heller något fel om dom installerar i befintligt uttag.