Hej! Är lite sugen på att söka till utbildningen. En sak som gör mig osäker bara som någon förhoppningsvis har lite inblick i.
Hur är det med belastningsregister när man söker arbete som lokförare?
Är det bara vissa eller begär alla utdrag ur det? Läste någonstans att MTR kräver detta av sina anställda men har väldigt svårt att hitta "trovärdiga" källor. Eller ens källor överhuvudtaget.
Nu rör det sig inte om någon superallvarlig eller drogrelaterad grej men är ändå lite nojig över om det är möjligt att få jobb med en prick.
Väldigt tacksam för svar!