Citat:
Ursprungligen postat av
strangegirl
Ponera man lagar mat med ett par vänner som har olika recept, är väl inget konstigt om man då diskuterar huruvida man ska ha grädde i eller inte? Någon kanske påpekar det inte är grädde i originalreceptet, är väl i detta sammanhang det skulle kunna ske.
Själv tycker jag det är roligt att få matlagningstips eller recept jag inte kände till innan, blir ingen örfil för det.
Absolut, vid en sådan diskussion så är det ju naturligt att dessa fakta kommer fram.
Jag menar mer att det finns vissa personer som alltid ska hävda sig och börja prata om "äkta carbonara" så fort man ens nämner pasta.
T.ex vid lunchen på jobbet om vi går ut och käkar så kan någon besserwisser säga:
"Jag blev bjuden på middag av tjejens föräldrar igår. Dom bjöd på vad sådana där svennebananer kallar en Carbonara, men fatta! Dom hade grädde i den!"
Sådana matelitister ska egentligen ha en sittopp rakt på nosen men eftersom man vill klara sig från att bli anmäld så blir dom aldrig utbjudna att käka lunch med oss andra normala istället.
True story, nästan. Det handlade den gången om whisky/brandy istället och den killen fick aldrig följa med på AW så länge jag jobbade kvar iaf.