2023-04-09, 16:44
Medlem
Problemet att få MH fälld för mord är väl just rättsläkarens utlåtande att det krävs två personer om inte T då varit medvetandepåverkad" och sen även säger både JJs och MHs förhör kan vara lika troliga scenario .... ? Tycker hon säger 2 olika saker hela tiden som står mot och med varann.... Lyckas inte fatta vad hon egentligen säger här?
Citera
2023-04-09, 17:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Allt som står skrivit i några artiklar är inte sant.Varför är artikeln borttagen efter det att "Anna" blev intervjuad? Fundera på det!

Jag vägrar inte att läsa FUP, men jag vill inte ladda ner FUP eftersom det finns risk att min dator blir förstörd.

Så var vänlig och respektera att jag har mina egna funderingar om detta fallet

"Anna" bad högst troligen helt själv om att artikeln skulle tagas bort, hon blev ju uthängd här i tråden med namn och allt!

Vill du av olika anledningar inte läsa fup, så behöver du inte heller göra dig lustig över andra, speciellt INTE användare som faktiskt tagit sig tiden att göra det!

Och det fetade:

Då vore det ju väldigt, väldigt bra om DU respekterar ANDRAS funderingar........

Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
https://imgur.com/a/qUFlcww

Där har du rapporten, INGA läkemedel eller droger.
Innebär allt, inga substanser i kroppen.
Lägg ner nu.

Drogteorin är falsk ryktesspridning från din sida!

Men du KAN ju inte läsa.......läkemedel finns det ju visst.

Och, jag frågade just efter GHB-test, var hittar du det??

Och du säger allt, att alla droger i hela världen är testade? Många med mer kunskap i kemi och droger än dig, skrattar nog nu.......

Men Rullman ska ha en eloge för att listan är mycket längre än vad brukligt är, det har jag skrivit förut.

Och nu är det så att du kan leta dig fördärvad efter ett GHB-test på TT för det finns inte, och jag och några med mig vet VARFÖR, och det är pga att det var onödigt att testa för det, för att det inte lämnat några spår om det fanns från början!!

"Drogteorin", lär dig lite begrepp; det är en HYPOTES och det är så att jag vill egentligen veta varför TT inte har några som helst försvarsskador och MGMs inga skador från slagsmål.

Så lägg ner själv att attackera användare som inte tycker och tror som du!!
Citera
2023-04-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Problemet att få MH fälld för mord är väl just rättsläkarens utlåtande att det krävs två personer om inte T då varit medvetandepåverkad" och sen även säger både JJs och MHs förhör kan vara lika troliga scenario .... ? Tycker hon säger 2 olika saker hela tiden som står mot och med varann.... Lyckas inte fatta vad hon egentligen säger här?

När rättsläkaren säger att scenario är mer eller mindre troligt, tar hon enbart skadorna i beaktande och deras uppkomstsätt.

När man lägger till all annan info så blir bilden tydligare. Efter att man adderat sparkljuden i väggarna 2-3 minuter efter första dunsen kan man i princip utesluta M s version. När det visar sig att M inte sovit som hon säger, precis i anslutning till mordet borde det inte finnas nån större tvekan.
Citera
2023-04-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Då vore det ju väldigt, väldigt bra om DU respekterar ANDRAS funderingar.......

Så lägg ner själv att attackera användare som inte tycker och tror som du!!

Lev upp till detta själv för du är förbannat jobbig!
Citera
2023-04-09, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
https://imgur.com/a/qUFlcww

Där har du rapporten, INGA läkemedel eller droger.
Innebär allt, inga substanser i kroppen.
Lägg ner nu.

Drogteorin är falsk ryktesspridning från din sida!
Vilken kategori anser du att Sertralin går under då?
Eftersom du skriver inga läkemedel.

Inga läkemedel eller droger är påvisat i HUVUDHÅR har du markerat!!

Nu testar man ju även urin och lårblod.
Citera
2023-04-09, 17:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Njä, du behöver inte vara missbrukare för att få en mindre haschpsykos. Du kan få en snedtändning första gången du testar.

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag vet det, men det är mera troligt med längre tids användning.

Det är "lättare/vanligare" att få "haschpsykos" om man redan har/hade psykiska problem.

Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Tackar.

".. 2020 på våren tyckte vi att hon började bete sig annorlunda. Det var i samband med Corona. Hon hade stora fester med massor av folk. Hon jobbade i vården. För mig blev det en sådan grej, att så gör man inte. Hon gjorde slut med sin kille och började ligga runt med andra killar. Det var massa med småsaker som gjorde att jag kände att vi gled ifrån varandra. Vet inte varför hon ändrade sig så. Det vände över en natt. Innan hade hon bra värderingar."

Citat:
Ok. Då stämde det med att det var i samband med att det tog slut med H, men jag hade fel om vem som gjorde slut.

Jag tror att JJs pappa också fick cancerbesked då. Det kanske gjorde henne mycket chockad....och rädd att pappa skulle dö?
Citera
2023-04-09, 17:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Hahaha! Nya osannolika teorier hör jag 🤣 först är det förråd polisen missar sen droger. Tycker verkligen du ska ta ett samtal till Rullman om allt de missat som du lyckats klura ut!

Innan du skrattar för mycket så tycker jag att du ska ta fram inlägg där jag påstår att polisen "missar" någonting!!
Citera
2023-04-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
När rättsläkaren säger att scenario är mer eller mindre troligt, tar hon enbart skadorna i beaktande och deras uppkomstsätt.

När man lägger till all annan info så blir bilden tydligare. Efter att man adderat sparkljuden i väggarna 2-3 minuter efter första dunsen kan man i princip utesluta M s version. När det visar sig att M inte sovit som hon säger, precis i anslutning till mordet borde det inte finnas nån större tvekan.
OK Tack då är jag med bättre!
Citera
2023-04-09, 17:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Problemet att få MH fälld för mord är väl just rättsläkarens utlåtande att det krävs två personer om inte T då varit medvetandepåverkad" och sen även säger både JJs och MHs förhör kan vara lika troliga scenario .... ? Tycker hon säger 2 olika saker hela tiden som står mot och med varann.... Lyckas inte fatta vad hon egentligen säger

Att T inte var medvetslös kunde konstateras men det gick inte att fastställa huruvida T var medvetandepåverkad eller ej.

OM T INTE var medvetandepåverkad kunde Js version stämma med att M höll Ts händer, men
OM T var medvetandesänkt kunde Ms berättelse om att J var ensam vara sann.

Jag tolkade rättsläkaren som att hon närmast trodde att T var medvetandesänkt beroende på de skador hon hade, men det var alltså inte solklart.

Ms deltagande kan följaktligen stå och falla med Ts medvetandegrad.
Citera
2023-04-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
JJ kan ju ha haft med sig ex GHB av andra anledningar, ex för att sälja.....

Det är ganska avancerat att ha haschkakor i frysen. Jag tycker även att det är ganska avancerat att gömma alkohol på vägen till Nöjet i något elskåp.

Flera av JJs "vänner" vittnar ju om att på JJs fester fanns det narkotika, troligen några olika sorter, jag tvivlar på att hon gav bort det gratis.

Jag kritiserar inte Rullman, han har väl en budget att hålla sig till.......

Vänner till T berättar ju i förhör att hon är lättpåverkad av alkohol. Så berusning i kombination med ett plötsligt slag mot huvudet och fall kan ju ha varit tillräckligt för att sänka Ts medvetandegrad. Även utan en drog som GHB i kroppen. Men det är intressant att spekulera. Särskilt som det gick rykten i Vetlanda om att GHB ploppade upp under hösten.
Eftersom J sa till grannen att hon misstänkte att hennes kompis blivit drogad på krogen och dessutom tidigare googlat på bl råttigift så hade det ju inte varit förvånande om hon försökt med förgiftning/drog. Så jag förstår att du funderat kring det. GHB testades ju dessutom heller inte av labbet.
Citera
2023-04-09, 17:34
Medlem
Citat:
Sorry, glömde....
Även om M säger att hon sovit, så vet vi ju att hon inte gjorde det....Men efter vad vi vet så tror jag att M hade ringt ambulans och Polis när J åkte till Donken OM hon inte hade deltagit i mordet. Skulle hon "vakna upp" ur sin förnekelse borde det skett då! Detsamma gäller för gömmandet av kroppen...
Det sjuka också blir uppenbart med JJ när hon svarar i förhör varför hon inte tänker på att larma 112... Nej för POLISEN hade ju inte trott på henne innan..... Visst, indirekt kommer ju polisen också MEN det FL frågar om är för mig uppenbart att få dit en ambulans till T om det varit en olyckshändelse. Det är ju så uppenbart att hon inte fattar att det handlar om HJÄLP till Tove utan tänker på sig själv ifall en polis skulle komma..... KORKAD sjuk jävla person! Må hon få livstid.

Ja för enligt M var det väl osäkra på om hon var död eller inte när hon var inlindad och skulle konkas iväg för att dumpas . .
Citera
2023-04-09, 17:35
Medlem
Citat:
Att T inte var medvetslös kunde konstateras men det gick inte att fastställa huruvida T var medvetandepåverkad eller ej.

OM T INTE var medvetandepåverkad kunde Js version stämma med att M höll Ts händer, men
OM T var medvetandesänkt kunde Ms berättelse om att J var ensam vara sann.

Jag tolkade rättsläkaren som att hon närmast trodde att T var medvetandesänkt beroende på de skador hon hade, men det var alltså inte solklart.

Ms deltagande kan följaktligen stå och falla med Ts medvetandegrad.

Bra sammanfattat. Så tolkade jag det med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in