2023-04-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag har lyssnat till två korta ljudupptagningar, utan förvrängda röster. J låter som en dålig skådespelerska med inlagda snyftningar lite här och där - fejk rakt igenom.
M låter äkta med påtaglig ångest och skräck i rösten, det går också att höra fysiologiska reaktioner.

M började bära när hon fick tillsägelse av J som bad om hjälp. I skogen tittade hon bort och orkade inte vara kvar. Hon satte sig i bilen med huvudet mellan knäna - krypa ihop, inte vilja se, inte vilja höra.
Hon berättar också att hon mådde skit.

Vad J gör är märkligt och horribelt; får bränningen av kroppen att likna omtanke. Hon menar att hon gjorde det hon var tvungen till. Samma uttryck vid släpandet över grusvägen.

Att M visar sig vara känslomässigt avtrubbad de första månaderna - ja, absolut.
Läste att hon har missbrukat en del hasch och sista gången skulle ha skett i augusti förra året.
Hon hade i samband med det tillfället haft hallucinationer som klingat av efter en tid. Det låter som att M har missbrukat cannabis ganska frekvent då hon drabbas av en psykos. Cannabis är fettlösligt och kan sitta i flera veckor efter ett enda röktillfälle och pytsas det på under en längre tid så är det inte ovanligt att det till sist utlöser en kortvarig psykos.
Är en hjärna under växande med sårbarheter i frontalloben så drabbar det framför allt minnesfunktionen. Men även personligheten påverkas med mer eller mindre avtrubbning av känslolivet som följd.

Funderade bara ifall det här cannabismissbruket har varit mer omfattande än hon har velat erkänna och att det är en av orsakerna till känslomässig avstängdhet under lång tid.

Vad gäller rubriceringen så trodde kanske J på fullt allvar att hennes ärliga erkännande om misshandel och olyckshändelse, kunde fria henne från mord - visste hon ens att en rättsläkare kunde motbevisa hennes påstående om 10 sekunder?

När J tidigare har försökt skylla ifrån sig har hon dumpat över hela gärningen för att rentvå sig själv. Det var nån annan som eldade på dörren, det var någon annan som googlade på hennes telefon, det kanske var grannen som tog T är ett par exempel.

J anser sig överlägsen den något trögare M. J vet att M inte kan bevisa att hon sovit. Om hon ville hämnas på J vore det rimligare att skylla hela mordet på M. Då slår hon två flugor i en smäll. Att själv gå fri och sätta dit sin kompis.

Det är inte logiskt nånstans att försätta sig själv i en värre situation genom att ta på sig mordet och säga att M bara tog bort T s händer och höll ner dom några sekunder. Eftersom J påstår att M skyddade henne och det var en kortvarig olyckshändelse så blir ju inte M s delaktighet brottslig.
Citera
2023-04-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Min skiss. https://imgur.com/a/O4mIujN

Pilarna är 3 * 255 + 2 * 210. 23,7m fram och tillbaka.

Jag har inte tagit hänsyn till var i lägenheten MH har rört sig i Y-led. Bara i X-led. Eftersom toadörren går utåt har jag lagt inpasseringen lite till vänster. Det går att kapa någon meter genom att runda vissa hörn samtidigt är det för tajt vid inpasseringen till sovalkoven.

Appen motbevisar inte MH i alla fall när det kommer till det första toabesöket är min slutsats.

Vad är det för typ av vägg som skiljer vardagsrum till sovalkov ?
Citera
2023-04-09, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Enligt rykten i Vetlanda och som även finns beskrivet i fup så "ploppade" den upp i staden bara dagar och/eller veckor före mordet, i Vetlanda och på Nöjet!

Det är även en drog som använts inom hästsporten, nu förbjuden sedan flera år visseligen i Västvärlden, men skrupellösa travtränare kan nog fortfarande använda den.

Och om den är tillåten eller olaglig för ex travtränare i Israel vet jag inte.

Sa ryktena att det var GHB?
Citera
2023-04-09, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l

Svårt att se men det är inte en riktig vägg utan något slags draperi eventuellt med skjutdörrar i. Det står en krukväxt och ett piano på utsidan så det går inte att gena in genom väggen.
Citera
2023-04-09, 09:41
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Finns ritning från 1987 i sammanfattningen.
”Ritning lägenhet”
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-04-09, 09:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vilka ni tror på silvertejp runt munnen?
Du får nog vända dig till den skribenten som hittar på sånt

Att T inte har några försvarskador tyder på att det var fler än en person som höll fast henne

Det är bara löjligt att diskutera dina teorier

J och M visste inte att T skulle komma till nöjet den kvällen
(sent vid midnatt)
.
Jag tror att Rullman vet vad han håller på med

JJ kan ju ha haft med sig ex GHB av andra anledningar, ex för att sälja.....

Det är ganska avancerat att ha haschkakor i frysen. Jag tycker även att det är ganska avancerat att gömma alkohol på vägen till Nöjet i något elskåp.

Flera av JJs "vänner" vittnar ju om att på JJs fester fanns det narkotika, troligen några olika sorter, jag tvivlar på att hon gav bort det gratis.

Jag kritiserar inte Rullman, han har väl en budget att hålla sig till.......
Citera
2023-04-09, 09:51
Medlem
Citat:

Det är ganska avancerat att ha haschkakor i frysen. Jag tycker även att det är ganska avancerat att gömma alkohol på vägen till Nöjet i något elskåp.

Flera av JJs "vänner" vittnar ju om att på JJs fester fanns det narkotika, troligen några olika sorter, jag tvivlar på att hon gav bort det gratis.

Avancerat att ha haschkakor i frysen?
Inte speciellt avancerat.
Citera
2023-04-09, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Avancerat att ha haschkakor i frysen?
Inte speciellt avancerat.

Inte att gömma vin heller .. är nog rätt vanligt framförallt bland yngre i småstäder . Dyrt att dricka på krogen .
Citera
2023-04-09, 09:59
Medlem
Citat:

Så du tror att Rullman misssde din maniska droghypotes pga låg budget?

Ett tips ring Rullman och tala om att du har svaret på det här fallet
Citera
2023-04-09, 10:00
Medlem
Citat:
Inte att gömma vin heller .. är nog rätt vanligt framförallt bland yngre i småstäder . Dyrt att dricka på krogen .

Att gömma alkohol förekommer överallt, skulle ett barn kunna fixa. Lättare i småstäder också där det inte är människor ute i samma utsträckning.
Citera
2023-04-09, 10:00
Medlem
Citat:
Bara att hon just den kvällen blev lurad, att det utan TTs kunskap lades i en drog i hennes glas!!

Då hade det visat spår av en drog i obduktionsutlåtandet och det gjorde det inte. Vart vill du komma med att Tove blev drogad?
Senast redigerad av Braskamin58 2023-04-09 kl. 10:03.
Citera
2023-04-09, 10:04
Medlem
Citat:
Det har även jag gjort när jag var ung
Trots att jag knappt dricker alkohol
Det spelar nog inte så stor roll vad vi andra säger eller hur polisens utredning/bevis ser ut
Drogskribentens fantasier tar aldrig slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in