Citat:
Ursprungligen postat av
Peace2023
Bra inlägg. Jag tror att mer ansvar och inblandning vilar på M än vad många inser. Man vill gärna ha en ond och en god i en berättelse, och eftersom J är ond måste lilla M vara den goda. Men hon har hängt på, hon har undlåtit att larma, att hjälpa T innan det var försent. För nej hon "sov" inte. En feg lögnare är vad hon är och det har hon visat upprepade gånger nu.
Ja, och det framkommer ingenstans varför hon inte "vågade" säga emot för "hon var rädd för sitt eget liv"... Lite konstigt att hon inte hittar på att JJ sagt till henne "Om du inte hjälper mig, eller om du berättar bränner jag upp dig" eller något hot från JJ. Nejdå det behövdes inte, det var väl underförstått kanske men...hon hade ju alla chanser att ta sig iväg själv när J var på Donken och tusen tillfällen innan T dog.
Sen är det ju så jävla sjukt korkat oavsett om JJ sa till M att de skulle "slå henne lite, skrämma henne".... varför man inte ifrågasätter vad som ska hända sen när T går till Polisen, J har tydligen inte heller någon tanke på att T kommer anmäla henne för misshandel efter.... Sååå korkat om det vore sant, men både J o M är inte särskilt smarta alls men ändå.... Om man planerar att SLÅ någon är ju något helt annat än att Skrämma någon som ju inte lika lätt leder till något straff... När J planerar att slå T så är det väl inte tänkt att hon ska klara av och berätta för polisen vad som hänt sen....
Det är sååå sjukt att hon säger det, att det inte fanns tillfälle på vägen och nästa sekund att tanken liksom försvann..... Något labil, Ursch! Stackars Tove med anhöriga!