2023-04-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Min skiss. https://imgur.com/a/O4mIujN

Pilarna är 3 * 255 + 2 * 210. 23,7m fram och tillbaka.

Jag har inte tagit hänsyn till var i lägenheten MH har rört sig i Y-led. Bara i X-led. Eftersom toadörren går utåt har jag lagt inpasseringen lite till vänster. Det går att kapa någon meter genom att runda vissa hörn samtidigt är det för tajt vid inpasseringen till sovalkoven.

Appen motbevisar inte MH i alla fall när det kommer till det första toabesöket är min slutsats.

Det kan även vara tvärtom, att hon är med i badrummet som stämmer med JJs förhör och att hon får uppgiften att hämta lakanet under sängen.
Citera
2023-04-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tack för att du tog dig tid att förklara.

Ja, det är sant att det finns flera faktorer att ta hänsyn till och att appens registrering inte nödvändigtvis måste vara överensstämmande med antalet steg i realiteten.

33 steg fr o m kl 02:19 och 20 min framåt kan lika gärna betyda att M gick till badrummet och återvände till sängen inom 4 min?

02:43 aktiveras appen återigen?

Dom här "stegen" ska ju också jämkas med det faktum att det pågår ett HÖGLJUTT MORD i badrummet i den etta MH befinner sig i. Det är där skon klämmer, inte i hur många exakta steg telefonen registrerat.
Citera
2023-04-09, 15:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Från H förhör:

"Hon började tappa väldigt många av sina gamla vänner som hon känt länge. Det gjorde hon
med flit. Hon drogs sig undan och ville inte hänga med dom. Hon slutade även umgås med
dom i sin klass för att hon tyckte att det var omogna och tråkiga. Hon var bättre än dom.

Som han minns det så var det något hon sa att det var tråkiga och hon var rolig. Hon började
umgås med äldre personer. Både äldre tjejer och äldre killar men mest äldre killar. Mycket fester blev det också. Varje helg.
Hampus hade mer kommit ur den perioden med att festa så det funkade inte riktigt. Inte helt och hållet kanske men inte så mycket som hon festade.

Hon gjorde slut med honom. Men det var nog för att han drog sig undan för han tyckte inte
det fungerade. Så det blev ju väldigt mycket bråk. Han ville att det skulle fungera. Han
hoppades att hon kanske skulle komma ur den här fasen men han tyckte nog att det blev värre
och värre.

Varför tog det slut mellan dig och Johanna? Var ingen specifik händelse för det var laddad
och inte speciellt bra mot slutet. Han ville vara hemma och ta det lugnt och hon ville ut och
festa. Hon ville att han skulle sova hos hennes föräldrar och han hade skaffat egen lägenhet
och ville vara där. Det var inget som var särskilt bra i slutet."
Ok. Då stämde det med att det var i samband med att det tog slut med H, men jag hade fel om vem som gjorde slut.
Citera
2023-04-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
JJ har inte tagit på sig något mord. JJ vidgår brott mot griftefriden, resten var en tragisk olyckshändelse. Missade du rättegången?

Tror poängen här är att hon tar på sig *gärningen*, vad den än är. Hon berättar med viss inlevelse om hur hon stryper den person hon sedermera försöker elda upp. Sen tillstår hon bara så mycket strypning och knuffande som hon behöver, men det är ju lite en annan sak.
Citera
2023-04-09, 15:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Tycker också i stort sett allt tyder på att M varit delaktig men försöker skylla allt på J och enbart ta på sig delen där hon motbevisats.

M ska tydligen ha varit delaktig i branden hos H:
"Har du någon kännedom om en band hos Hampus Karmetun?
Ja. Jag vet att Filip har berättat att det var Johanna och Maja som gjort det.
Har du hört Filip berätta detta?
Ja. Min kille Jesper och Filip pratade med högtalare så jag hörde.
Vad berättade Filip?
Att Johanna och Maja hade varit där och startat den branden.
Berättade han hur?
Nej.
Sa han hur han visste det?
Ja, Johanna hade sagt det till honom."

Att M skulle varit med vid
- ovan nämnda brand
- kanske även branden hos T:s pappas bostad
- bilsabotaget då de sprayade bitch på en bil
- bråket på Nöjet samt hemlurandet av T därifrån
samt en del händelser mellan ovanstående.

MEN, hon har inte varit med i badrummet under mordet för då sov hon. i en liten etta och hörde ingenting - är ju inte sannolikt.
Hur kan man ens tro på alla dessa korkade lögner från M??
Jag vet inte vilket som är mest illa, att tro på korkade lögner eller sofistikerade lögner. Som jag ser det är ingen av dem fullt sanningsenlig.
Senast redigerad av sybel 2023-04-09 kl. 15:38. Anledning: korrigering
Citera
2023-04-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ok. Då stämde det med att det var i samband med att det tog slut med H, men jag hade fel om vem som gjorde slut.

Gjorde det ju inte? du sa ju att hon förändrades efter, H bekräftar ju att det har pågått innan det tog slut.
Citera
2023-04-09, 15:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Gjorde det ju inte? du sa ju att hon förändrades efter, H bekräftar ju att det har pågått innan det tog slut.
Du har rätt, jag har fel.
Citera
2023-04-09, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
JJ kan ju ha haft med sig ex GHB av andra anledningar, ex för att sälja.....

Det är ganska avancerat att ha haschkakor i frysen. Jag tycker även att det är ganska avancerat att gömma alkohol på vägen till Nöjet i något elskåp.

Flera av JJs "vänner" vittnar ju om att på JJs fester fanns det narkotika, troligen några olika sorter, jag tvivlar på att hon gav bort det gratis.

Jag kritiserar inte Rullman, han har väl en budget att hålla sig till.......

Hahaha! Nya osannolika teorier hör jag 🤣 först är det förråd polisen missar sen droger. Tycker verkligen du ska ta ett samtal till Rullman om allt de missat som du lyckats klura ut!
Citera
2023-04-09, 15:45
Medlem
Citat:
Tycker också i stort sett allt tyder på att M varit delaktig men försöker skylla allt på J och enbart ta på sig delen där hon motbevisats.

Vad berättade Filip?
Berättade han hur?
Nej.

- ovan nämnda brand

MEN, hon har inte varit med i badrummet under mordet för då sov hon. i en liten etta och hörde ingenting - är ju inte sannolikt.

Det finns en sak till, alla fall som jag reagerade på i alla förhör med M även på rättegången stakar hon sig extremt mycket vid nästan varenda svar "eh ja så....ehh....sen så gick vi ner EH.... eh...
När man berättar något som hänt där man berättar sanningsenligt behöver man ju inte tänka efter vad man säger....man berättar ju automatiskt från sitt minne liksom.... Det verkar hon inte göra alls utan måste stanna till o tänka på hur hon svarar o berättar. Det är ju väldigt tydligt.
Citera
2023-04-09, 16:15
Avslutad
Citat:

Vad berättade Filip?
Berättade han hur?
Nej.

- ovan nämnda brand

Det är så jag också uppfattar M, hon tar enbart på sig saker som hon överbevisats om. Allt som hon berättar att Johanna har gjort är sånt som Johanna har berättat för Maja. Ändå har de umgåtts i princip dagligen. Och den första handling som M deltar aktivt i är att skaffa undan en kropp? Sorry, inte trovärdigt.
Citera
2023-04-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Bra inlägg. Jag tror att mer ansvar och inblandning vilar på M än vad många inser. Man vill gärna ha en ond och en god i en berättelse, och eftersom J är ond måste lilla M vara den goda. Men hon har hängt på, hon har undlåtit att larma, att hjälpa T innan det var försent. För nej hon "sov" inte. En feg lögnare är vad hon är och det har hon visat upprepade gånger nu.
Ja, och det framkommer ingenstans varför hon inte "vågade" säga emot för "hon var rädd för sitt eget liv"... Lite konstigt att hon inte hittar på att JJ sagt till henne "Om du inte hjälper mig, eller om du berättar bränner jag upp dig" eller något hot från JJ. Nejdå det behövdes inte, det var väl underförstått kanske men...hon hade ju alla chanser att ta sig iväg själv när J var på Donken och tusen tillfällen innan T dog.
Sen är det ju så jävla sjukt korkat oavsett om JJ sa till M att de skulle "slå henne lite, skrämma henne".... varför man inte ifrågasätter vad som ska hända sen när T går till Polisen, J har tydligen inte heller någon tanke på att T kommer anmäla henne för misshandel efter.... Sååå korkat om det vore sant, men både J o M är inte särskilt smarta alls men ändå.... Om man planerar att SLÅ någon är ju något helt annat än att Skrämma någon som ju inte lika lätt leder till något straff... När J planerar att slå T så är det väl inte tänkt att hon ska klara av och berätta för polisen vad som hänt sen....
Det är sååå sjukt att hon säger det, att det inte fanns tillfälle på vägen och nästa sekund att tanken liksom försvann..... Något labil, Ursch! Stackars Tove med anhöriga!
Citera
2023-04-09, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Ja, och det framkommer ingenstans varför hon inte "vågade" säga emot för "hon var rädd för sitt eget liv"... Lite konstigt att hon inte hittar på att JJ sagt till henne "Om du inte hjälper mig, eller om du berättar bränner jag upp dig" eller något hot från JJ. Nejdå det behövdes inte, det var väl underförstått kanske men...hon hade ju alla chanser att ta sig iväg själv när J var på Donken och tusen tillfällen innan T dog.
Sen är det ju så jävla sjukt korkat oavsett om JJ sa till M att de skulle "slå henne lite, skrämma henne".... varför man inte ifrågasätter vad som ska hända sen när T går till Polisen, J har tydligen inte heller någon tanke på att T kommer anmäla henne för misshandel efter.... Sååå korkat om det vore sant, men både J o M är inte särskilt smarta alls men ändå.... Om man planerar att SLÅ någon är ju något helt annat än att Skrämma någon som ju inte lika lätt leder till något straff... När J planerar att slå T så är det väl inte tänkt att hon ska klara av och berätta för polisen vad som hänt sen....
Det är sååå sjukt att hon säger det, att det inte fanns tillfälle på vägen och nästa sekund att tanken liksom försvann..... Något labil, Ursch! Stackars Tove med anhöriga!
Sorry, glömde....
Även om M säger att hon sovit, så vet vi ju att hon inte gjorde det....Men efter vad vi vet så tror jag att M hade ringt ambulans och Polis när J åkte till Donken OM hon inte hade deltagit i mordet. Skulle hon "vakna upp" ur sin förnekelse borde det skett då! Detsamma gäller för gömmandet av kroppen...
Det sjuka också blir uppenbart med JJ när hon svarar i förhör varför hon inte tänker på att larma 112... Nej för POLISEN hade ju inte trott på henne innan..... Visst, indirekt kommer ju polisen också MEN det FL frågar om är för mig uppenbart att få dit en ambulans till T om det varit en olyckshändelse. Det är ju så uppenbart att hon inte fattar att det handlar om HJÄLP till Tove utan tänker på sig själv ifall en polis skulle komma..... KORKAD sjuk jävla person! Må hon få livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in