2023-04-06, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
pia_nyberg_international och graddrumpan_tm

Tack!

Citat:
-NEJ, jag tycker inte en arbetsgivare ska bry sig om det står ”fru och slav, bra tänder, fungerande livmoder, för smart, säljes utomlands, smiskar folk på nätet” i min cv era satan j*vla f*ttor!!

Haha, signaturmaterial ju!
Citera
2023-04-06, 12:58
Medlem
Citat:
pia_nyberg_international och graddrumpan_tm

Nu är hon galen för att exmannen vill att hon betalar underhåll, när man läser hennes svar på kommentarerna får man hjärnblödning.
Hur kan man gå igenom livet i 48 år o inte lyckas snappa upp ett förbannade dugg?
Folk har försökt hjälpa o lotsa henne i över ett år. Hon vägrar fortfarande ringa upp myndigheter o instanser.
-NEJ, man ska ta allt på mail fattar ni väl era jävla f*ttor!!
Gnäller o skriker att hon inte får jobb.
-NEJ, jag tycker inte en arbetsgivare ska bry sig om det står ”fru och slav, bra tänder, fungerande livmoder, för smart, säljes utomlands, smiskar folk på nätet” i min cv era satan j*vla f*ttor!!

Hon är verkligen sin egen största fiende och förstör för sig själv totalt. Många utav hennes problem hade löst sig bara hon ringde pratade sansat lyssnade och slutade skrika f*ttor till alla.
Senaste videon gråter hon att hon saknar sina söner som hon kallade satans ungar för bara någon dag sedan. Hon behöver verkligen hjälp med sitt psykiska mående innan hon får ha vårdnaden om sönerna igen. Riktigt obehagligt att ha en mamma som pendlar så mycket i humöret
Citera
2023-04-06, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Hon är inte LPT-mässig. Man måste vara sjukare än så och ett hot mot sig själv eller andra. Men hon börjar närma sig det stadiet nu. Synd att det ska behöva gå så långt bara.

Ja det är nog inte långt ifrån om inte annat. Skulle dock vilja påstå att hon utsätter sina barn och exmaken för diverse så mycket som hon hänger ut de och hon försummar sig själv ekonomiskt. Hon har ju nyligen fått ett brev från föreningen att det börjar gå mot vräkning för hennes del.
Citera
2023-04-06, 14:29
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzo22
Hon är verkligen sin egen största fiende och förstör för sig själv totalt. Många utav hennes problem hade löst sig bara hon ringde pratade sansat lyssnade och slutade skrika f*ttor till alla.
Senaste videon gråter hon att hon saknar sina söner som hon kallade satans ungar för bara någon dag sedan. Hon behöver verkligen hjälp med sitt psykiska mående innan hon får ha vårdnaden om sönerna igen. Riktigt obehagligt att ha en mamma som pendlar så mycket i humöret

Ja de där humörsvängningarna är svåra att hänga med i.
Självklart är det sorgligt att se henne ledsen,som nu i senaste videon. Men hur kan man hjälpa någon som inte begriper att hon försätter sig själv i de situationer hon hamnar i?? Och skyller på allt och alla?
Hon har haft bättre förutsättningar än många, det är långt ifrån alla ensamstående föräldrar som kan köpa en bostadsrätt.

Och jag vet inte hur det funkar, men någon form av ersättning är man väl berättigad till som arbetssökande även när A-kassedagarna är slut?? Om inte annat så kan man väl ansöka om ekonomiskt bistånd hos Soc? Och sälja sin bostadsrätt tycks inte finnas på Pias agenda.

Men såklart skulle det kanske inte bli helt enkelt att hitta en hyresvärd villig att upplåta en bostad till henne, med tanke på smuts,fylleskrik och härjningar..

Ibland tänker jag att Pia lider av ett grandiost storhetsvansinne - hon står liksom över alla oss ”satans fittor”.
Pia mot hela världen.
Citera
2023-04-07, 07:49
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Mycket som stämmer här. Vi vet inte hur hon var tidigare i livet, men karriär, familj, barn tyder på: mycket mer välfungerande.

Något dramatiskt har hänt. Frontallobsdemens är en bra teori..

En frontallobsdemens är inte uteslutet, det verkar som att förfallet gått väldig snabbt, hon är själv utåtagerande, impulsiv, saknar empati samt saknar verklighetsförankring. Hon ser sjukare och sjukare ut i varje filmklipp och hon lever i misär i sin lägenhet. Bristande empati, sexuell utsvävdhet, aggressioner, bristande omdöme, empatilöshet samt total frånvaro av självinsikt är en del av symtomen på frontallobsdemens och sjukdomen drabbar främst yngre människor. Patienten avlider 5-10 år efter insjuknandet.

Jag har nu sett en stor del av hennes videos på Tik-tok, och även det hon har på youtube (kände inte till henne innan jag hittat denna tråd). Jag vet inte vad som är mest skrämmande, Gräddrumpan själv eller de följare som sitter och hejar på henne. Det är helt uppenbart att detta handlar om en svårt sjuk människa i behov av akut hjälp. Det är riktigt deprimerade att se de sjuka kultur som finns i sociala medier där en människa som är totalt inne i en personlig katastrof kan sitta och breda ut sig och en massa idioter sitter och hånar och supportar och understödjer vansinnet. Än mer att vi har en psykiatrivård som är värdelös.
Senast redigerad av Pinoputchin 2023-04-07 kl. 07:54.
Citera
2023-04-07, 08:18
Medlem
Angående hennes möjligheter till försörjningsstöd/socialbidrag.

Jag är nästan helt säker på att Soc kräver att hon säljer sin bostadsrätt innan det kan bli aktuellt med ersättning från dem. Eventuellt kan hon få bidrag i några månader under försäljningsprocessen om hon är helt utblottad.

Kanske kan hon få aktivitetsstöd från Försäkringskassan om hon deltar i ett ”Program” hos Arbetsförmedlingen.

”Om du är 25 år eller äldre

Du som har fyllt 25 år får aktivitetsstöd. Du betalar skatt på aktivitetsstödet.

Om du uppfyller villkoren för a‑kassa är det lägsta belopp du får i aktivitetsstöd 510 kronor per dag vid heltidsprogram.

Om du inte uppfyller villkoren för a‑kassa får du 223 kronor per dag vid heltidsprogram. Deltar i du i programmet jobb- och utvecklingsgarantin kan du få ersättning i totalt 450 dagar.”
Citera
2023-04-07, 08:46
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic

Jag är nästan helt säker på att Soc kräver att hon säljer sin bostadsrätt innan det kan bli aktuellt med ersättning från dem. Eventuellt kan hon få bidrag i några månader under försäljningsprocessen om hon är helt utblottad.

Kanske kan hon få aktivitetsstöd från Försäkringskassan om hon deltar i ett ”Program” hos Arbetsförmedlingen.

Du som har fyllt 25 år får aktivitetsstöd. Du betalar skatt på aktivitetsstödet.

Om du uppfyller villkoren för a‑kassa är det lägsta belopp du får i aktivitetsstöd 510 kronor per dag vid heltidsprogram.

Om du inte uppfyller villkoren för a‑kassa får du 223 kronor per dag vid heltidsprogram. Deltar i du i programmet jobb- och utvecklingsgarantin kan du få ersättning i totalt 450 dagar.”

Problemet där är att då måste soc ge henne en hyreslägenhet istället.
Citera
2023-04-07, 10:33
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksee
Ja det är nog inte långt ifrån om inte annat. Skulle dock vilja påstå att hon utsätter sina barn och exmaken för diverse så mycket som hon hänger ut de och hon försummar sig själv ekonomiskt. Hon har ju nyligen fått ett brev från föreningen att det börjar gå mot vräkning för hennes del.
Varför vill föreningen vräka henne?
Citera
2023-04-07, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
En frontallobsdemens är inte uteslutet, det verkar som att förfallet gått väldig snabbt, hon är själv utåtagerande, impulsiv, saknar empati samt saknar verklighetsförankring. Hon ser sjukare och sjukare ut i varje filmklipp och hon lever i misär i sin lägenhet. Bristande empati, sexuell utsvävdhet, aggressioner, bristande omdöme, empatilöshet samt total frånvaro av självinsikt är en del av symtomen på frontallobsdemens och sjukdomen drabbar främst yngre människor. Patienten avlider 5-10 år efter insjuknandet.

Det är verkligen mycket som stämmer. Hemsk sjukdom.

Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag har nu sett en stor del av hennes videos på Tik-tok, och även det hon har på youtube (kände inte till henne innan jag hittat denna tråd). Jag vet inte vad som är mest skrämmande, Gräddrumpan själv eller de följare som sitter och hejar på henne. Det är helt uppenbart att detta handlar om en svårt sjuk människa i behov av akut hjälp. Det är riktigt deprimerade att se de sjuka kultur som finns i sociala medier där en människa som är totalt inne i en personlig katastrof kan sitta och breda ut sig och en massa idioter sitter och hånar och supportar och understödjer vansinnet. Än mer att vi har en psykiatrivård som är värdelös.

Vårt samhälle har mycket hög tolerans för att människor ska få leva och fatta beslut efter eget huvud. På många sätt uppskattar och stödjer jag detta. Tyvärr blir det otroligt fel i de fall en människa av något skäl helt tappat huvudet. Ingen har makt och mandat att ingripa och konstatera att hon inte längre är lämplig att styra över sitt eget liv. Sociala media och dess avarter blir fotogen på elden.
Citera
2023-04-07, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Varför vill föreningen vräka henne?

Hon postade en video för några dagar sedan där hon hade ett brev från ett inkassobolag(?) att utflyttning ska ske med omedelbar verkan pga missade fakturor men Gräddis säger att det bara är en det handlar om. Hon postade videon 27/3 på @pia_nyberg_international på tiktok
Citera
2023-04-07, 15:27
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic

Då förstår jag varför Gräddrumpan nu är ”pank” !
Att sälja bostadsrätten tycks ju inte finnas på hennes karta, och än mindre att ”underkasta” sig att ingå i något program,där hon behöver redovisa sökta jobb/ delta i jobb-sökar-kurser etc, för att få någon form av ekonomisk ersättning. Pia vägrar ju konsekvent att ingå i några ”fittmåsten”,hon bestämmer själv och står liksom lite över alla oss andra dödliga.

Hon är dessutom lite snyggare,lite smartare och förtjänar lite mer än ”fittstimmet”. Dessutom är det synd om henne. Pia förtjänar ekonomisk hjälp utan någon annan motprestation än att bara vara sitt Gudomliga Jag.

Nu kan hon även utöka CV:t med ”Auktoriserad Tiggare i Huddinge Centrum”

Fick hon ihop till en Skärtorsdagskvast igår? Fast tveksamt om hon skulle lägga pengar på det,när bolaget ligger om hörnet..

Och ja, nu är jag elak. Men då är jag väl det,så länge hon vägrar ta emot den hjälp som finns och flyter ovan Alla Andra.
Hoppas att hennes barn har en fin påsk med sin pappa.
Citera
2023-04-07, 17:09
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SOCCOP
Har varit fascinerad av hennes sociala medier ett tag och studerat ”henne”. Kollar man på hennes livesändningar där hon diskuterar saker märker man att hon faktiskt är mycket intelligent. Absolut har hon skeva åsikter och uppfattningar, men intelligens det har hon. Därav så fascinerande. Svår att greppa, men intressant.
Du har alldeles rätt och jag håller med dig om att Gräddrumpan är intelligent, faktiskt oerhört intelligent. Hon är extremt begåvad och hon har också fantastiska skådespelartalanger samt är väldigt rolig. Om det inte vore det uppenbart tragiska i hennes livssituation så skulle hon kunna vara en av Sveriges största stand-up-komiker eller youtubers och säkert även vara med i TV och i alla möjliga sammanhang. Det är tråkigt att se ett sådant geni befinna sig i en sådan här situation. Hon är virtuos som människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in