Citat:
Ursprungligen postat av
Mirko.Kostelic
Angående hennes möjligheter till försörjningsstöd/socialbidrag.
Jag är nästan helt säker på att Soc kräver att hon säljer sin bostadsrätt innan det kan bli aktuellt med ersättning från dem. Eventuellt kan hon få bidrag i några månader under försäljningsprocessen om hon är helt utblottad.
Kanske kan hon få aktivitetsstöd från Försäkringskassan om hon deltar i ett ”Program” hos Arbetsförmedlingen.
”Om du är 25 år eller äldre
Du som har fyllt 25 år får aktivitetsstöd. Du betalar skatt på aktivitetsstödet.
Om du uppfyller villkoren för a‑kassa är det lägsta belopp du får i aktivitetsstöd 510 kronor per dag vid heltidsprogram.
Om du inte uppfyller villkoren för a‑kassa får du 223 kronor per dag vid heltidsprogram. Deltar i du i programmet jobb- och utvecklingsgarantin kan du få ersättning i totalt 450 dagar.”
Då förstår jag varför Gräddrumpan nu är ”pank” !
Att sälja bostadsrätten tycks ju inte finnas på hennes karta, och än mindre att ”underkasta” sig att ingå i något program,där hon behöver redovisa sökta jobb/ delta i jobb-sökar-kurser etc, för att få någon form av ekonomisk ersättning. Pia vägrar ju konsekvent att ingå i några ”fittmåsten”,hon bestämmer själv och står liksom lite över alla oss andra dödliga.
Hon är dessutom lite snyggare,lite smartare och förtjänar lite mer än ”fittstimmet”. Dessutom är det synd om henne. Pia förtjänar ekonomisk hjälp utan någon annan motprestation än att bara vara sitt Gudomliga Jag.
Nu kan hon även utöka CV:t med ”Auktoriserad Tiggare i Huddinge Centrum”
Fick hon ihop till en Skärtorsdagskvast igår? Fast tveksamt om hon skulle lägga pengar på det,när bolaget ligger om hörnet..
Och ja, nu är jag elak. Men då är jag väl det,så länge hon vägrar ta emot den hjälp som finns och flyter ovan Alla Andra.
Hoppas att hennes barn har en fin påsk med sin pappa.