Citat:
Ursprungligen postat av
suffragistviolence
Det finns flera exempel men här kommer ett par stycken:
2020-11-25 har JJ själv bett om att bli kallad till förhör. I detta förhör hävdar JJ att hon haft fel om att MH varit med i bilfärden under natten. ”Hon berättar ju själv att hon inte har varit med på den här resan och det stämmer ju.” Lögnen har dock ingen betydelse eftersom MH just erkänt att hon var med på resan. Det är dock ett tydligt försök att skydda MH.
I förhör 2022-11-08 hävdar MH att JJ har sagt att hon var med i bilresan på natten eftersom ”lägga över skuld på mig”. I förhör 2022-11-15 förnekar MH att granbarren i sängen och på jackan kommer från henne, i syfte att kunna förneka bilresan. ”Det enda jag kommer fram till är i så fall att JJ, eh, antingen har haft på sig min jacka eller att hon på något sätt, eh, ja inte satt dit men att hon rört jackan.”
Tycker det är systematiskt genom förhören att JJ tonar ner MH:s roll och i vissa fall rentav ljuger för att hålla henne utanför. MH å andra sidan lägger över skuld på JJ, även där hon själv bevisligen är delaktig.
J antydde att M hade tillgång till hennes tfn och skulle kunna gjort de besvärande googlingarna, så även hon försöker lägga över skuld.
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att det är ett strategiskt spel från J att få det att låta som att hon skyddar M, för att i nästa stund slänga henne under bussen med att hon höll Ts händer så J kunde strypa.
Lite som jag uppfattat J fungerar, smöra och stryka medhårs sedan förbanna och frysa ut.