Citat:
Ursprungligen postat av
EsmeraldaFelicia
Ja J blev otroligt hårt pressad efter att M erkände dumpningen. Viss media verkar ha misstuppfattat det hela och tror att Js bekännelse kom först. Kanske för att Clea gick ut i media snabbt..
En sak jag funderat över, om M var i badrummet varför höll hon inte Ts ben stilla när grannen ringde på? J kunde ju låsa T s armar. Kunde M ens nå båda utifrån den position hon satt Så många frågetecken.
Det är verkligen synd att ingen rekonstruktion gjordes.
Jag tror att hälsoappen på Ms mobil uppgraderar var tjugonde minut efter att den aktiveras. Så mellan 02.19 och 02.39 gick hon sammanlagt 33 steg. Så 02.43 påbörjas en ny period. Den blev dock bara 17 minuter då mobilen stängdes av 03.
Ja, jag såg det häromdagen. Lite tråkigt, då det blir rubriker och Johanna därigenom framställs i bättre dager. Inte bra att hon erkände först utan höll sig till sanningen i sörre utsträckning.
Och det har du rätt i, varför lät hon isf Tove sparka i väggen? Något för försvaret att bita i!
Jag har tänkt på det som Johanna berättr om hur Tove ska ha sprkat i väggen, och då bytte de postion.
Hur gck det till? Här säger Johanna dock inget om att Maj var med i den ändringen.
Jag har bett min som att kolla lite om han kan list ut hur den funkar, men jag ser själv att registringarna inte kommer omedelbart, utan efter en stund.
I appen läggs all steg upp i en stapel för varje timme, men säkert kan forensikerna dra ut mer info som gäller de tider som de skrivit i FUP.
Eftersom det nu är många tidpunkter som sammanstrålar, är det ju av vikt att detta finns dokumneterat tycker jag.
Jag hoppas på att Majas försvarare sätter in lite ansträngning nu när den här domen tydliggör svagheterna.