Citat:
Ursprungligen postat av
Larsvens
Det är vad du påstår.
FUP säger annorlunda. Jag litar mer på FUP än på dig

Detta står I FUP.
"Albin fortsätter spela på datorn. Sen lagar han lite mat och då skriver Tove sms till honom att Johanna slog henne. Då ringer Albin upp henne och då säger Tove att hon berättar vad som hänt när hon kommit hem. Hon säger även att hon sagt till Johanna hur känns det att va så misslyckad och då hade de börjat bråka. Albin ringer Tove igen ungefär en timma efter första samtalet för att berätta att han ska lägga sig och han undrar var Tove befinner sig.
Tove säger att hon är påväg till Johanna och då sa Albin att hon inte borde åka dit. Det sa han eftersom han tycker de alltid bråkar med varandra och de ska inte ta det här när de båda druckit. Han hör då Johanna och Maja i bakgrunden och då säger Tove att hon är med dem. Albin säger att han ska gå och lägga sig och att de hörs imorgon. Då var klockan runt 02:00 tiden. Innan han lägger sig går han in discord för att kolla ifall någon var online. Då pratar han med en som kallas för Muma men han heter Mohammed Marcic och en annan som heter Amer Marcic. Det var killarna som Tove skulle gå ut till Nöjet ihop med. Även en kille som heter Viktor Legfors var med i samtalet. Albin frågar ifall de redan är tillbaka från Nöjet.
Han minns inte vad de pratade om mer
Sen somnar Albin, han minns inte vad klockan är då."
Akt bilaga 153 sida 407
"Lite senare skrev Tove ett sms att Johanna hade slagit henne och att de hade bråkat.
Strax efter 01 ringde Albin Tove för att kolla vad hennes plan var och om hon skulle komma hem snart. Då sa Tove att hon var på väg till Johanna.
Albin va trött så han gick och la sig. Han låg i sängen och öppnade upp discord igen. Då såg han att Markic var inne så han frågade om inte de var på efterfest också. De sa att de hade gått hem efter Nöjet.
Sedan satte Albin på någon video och sedan somnade han."
Akt bilaga 153 sida 409
"
Vad gjorde du mellan att du ringde till Tove 01:49 tills du ringde till Johanna runt 06:00 på söndagen?
Jag lade mig i sängen och kollade på telefonen som jag alltid gör, och sen pratade jag med kompisar på Discord, man brukar spela ihop, det är typ som Skype. Vi snackade, vi spelade inte. Vi är ett kompisgäng som brukar prata där."
Akt bilaga 153 sida 413
Du har fortfarande inte publicerat Vart dessa uppgifter finns:
"Senaste kontakten var via telefon vid 02:30-tiden, med pojkvännen och då hade hon sagt att hon var på väg hem. Hon hade då sagt att hon varit hos en Johanna Jansson som bor på Storgatan 71, Vetlanda."
"Det innebär i så fall att det finns motstridiga uppgifter i FUP som inte utretts."