2023-04-01, 23:18
Medlem
francinefishpaws avatar
23 dagar och vilken härlig dag! Drömde om alkohol igen men kände mindre ångest över det än tidigare. Soligt och fint ute, gick till trevliga gallerier och drack julmust istället för bubbel, fick SMS från en kompis och tog två alkoholfria öl i solen, sen en mysig film och lite tv-serier hemma hos mig. I morgon blir det mer promenad, 2 ggr gym och AA-möte med guided meditation, ser fram emot det!
Citera
2023-04-02, 08:59
Medlem
Kanonklass avatar
Dricker folköl just nu. Nyligen hemkommen från avgiftning. Vet inte vad jag ska göra eller ta vägen. Äter Litium får mig ganska så likgiltig.
Blir glad av att se att det går så bra för vissa här.

Jag är inte ensam men det känns ensamt, vill inte mera, fysiska hälsan är bra men hur länge till klarar man av detta jävla skit liv. Jag är på god väg att bara kasta in handduken, men det är inte min stil. Jag vill o kan så mycket mer än att sitta på en stol i köket och kröka.

Hjälp mig någon.
Citera
2023-04-02, 10:15
Medlem
francinefishpaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Dricker folköl just nu. Nyligen hemkommen från avgiftning. Vet inte vad jag ska göra eller ta vägen. Äter Litium får mig ganska så likgiltig.

Jag är inte ensam men det känns ensamt, vill inte mera, fysiska hälsan är bra men hur länge till klarar man av detta jävla skit liv. Jag är på god väg att bara kasta in handduken, men det är inte min stil. Jag vill o kan så mycket mer än att sitta på en stol i köket och kröka.

Hjälp mig någon.

Det är inte bra att du dricker men det är bra att det åtminstone är folköl! Jag har blivit utskriven så många gånger och gått direkt på en hela whiskey vilket är så många resor värre.

Testa att ta en promenad? Om det känns jobbigt, kanske kolla en tv-serie/spela/ring en kompis och bara prata skit (behöver inte vara om alkoholen). Kolla om det finns nåt AA/NA-möte (kan vara fysiskt eller online och var som helst i Sverige eller världen) bara för att prova på… eller om allt känns jävligt åtminstone hålla det till folköl och nästa vecka kolla på alternativ till hjälp att dra ner/ta ett uppehåll några veckor i alla fall för att se hur det känns.
Senast redigerad av francinefishpaw 2023-04-02 kl. 10:19.
Citera
2023-04-03, 01:33
Medlem
Nu är man på gasen i vanlig ordning men skillnaden den senaste månaden är att promillenivån hoppat upp ett pinnhål. Det har varit en usel månad, att man har jobb och fordon kvar är en miss i systemet, det ryker snabbare än snabbast om man utmärker sig men man har väl duckat det mesta, men jag tror att turen sinar i samma takt. Man stirrar ner i avgrunden mer och mer men ni vet hur det är, man skiter i det.

Jag håller tummarna att det vänder men har en något bister syn på't tyvärr, för jag är blott en förnekare men dom ska väl finnas dom med antar jag. Ha det bra gossar
Citera
2023-04-03, 11:53
Medlem
francinefishpaws avatar
I dag visar appen 25 dagar och på söndag blir det en månad! Annars känns det som en jävla måndag, sovit dåligt, kass i kistan och huvudvärk men släpade mig till jobbet en stund och inget funkar här så kommer snart ta en långpromenad i solen och rensa tankarna. Blir AA-möte i kväll för att prata av mig lite och så hoppas jag morgondagen blir bättre. Har köpt lite kosttillskott för pengar jag annars lagt på alkohol, så det är kul. Bland annat olika svampextrakt (chaga, cordyceps, reishi), tyska örttabletter med bl.a. mariatistel som ska vara fantastiskt för levern och lite kungsljus-blad för astma. Min sponsor som är en härlig äldre man har väldigt bra koll på olika örter och växter så jag provar lite olika nu (och vet även vilka som INTE är bra om man har lite kass lever etc). Kämpa!
Citera
2023-04-05, 16:09
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas

Hjälp mig någon.

Normalt (ivf undertecknad) får man ju en tid till kommunens beroendecenter efter Detox-muck? Inte du? Kör antabus (om det funkar på dig) några månader och red ut skiten. Ivf min strategi.

Du fixar detta! Ring i morgon bitti!
Citera
2023-04-05, 16:14
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av francinefishpaw
I dag visar appen 25 dagar och på söndag blir det en månad! Annars känns det som en jävla måndag, sovit dåligt, kass i kistan och huvudvärk men släpade mig till jobbet en stund och inget funkar här så kommer snart ta en långpromenad i solen och rensa tankarna. Blir AA-möte i kväll för att prata av mig lite och så hoppas jag morgondagen blir bättre. Har köpt lite kosttillskott för pengar jag annars lagt på alkohol, så det är kul. Bland annat olika svampextrakt (chaga, cordyceps, reishi), tyska örttabletter med bl.a. mariatistel som ska vara fantastiskt för levern och lite kungsljus-blad för astma. Min sponsor som är en härlig äldre man har väldigt bra koll på olika örter och växter så jag provar lite olika nu (och vet även vilka som INTE är bra om man har lite kass lever etc). Kämpa!

Kanske åker iväg till något möte i kväll - var nio år sedan. Återfallsrisken är noll, har sådan jävla respekt för antabusen jag tar, får verkligen somatiskt spel om jag krökar på den.

Vet inte - är jag den ende som lämnat ett möte törstigare än innan???
Citera
2023-04-05, 17:25
Medlem
francinefishpaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid
Kanske åker iväg till något möte i kväll - var nio år sedan. Återfallsrisken är noll, har sådan jävla respekt för antabusen jag tar, får verkligen somatiskt spel om jag krökar på den.

Vet inte - är jag den ende som lämnat ett möte törstigare än innan???

Haha, nej, jag älskar mina möten då jag alltid går på internationella grupper så det är en riktigt skön blandning alkisar/knarkare med helt sjuka berättelser varje gång. Hög igenkänningsfaktor och visst saknar jag alla knäppa grejer man varit med om men skulle också gärna varit utan annat. Men som min sponsor sa, (han) och jag älskar alkohol (och en del droger, även om jag aldrig skulle köpa själv men tackar sällan nej när det bjuds men då blir det å andra sidan rätt hanterbart) och kommer nog alltid göra det. Men just i dag avstår jag, sen får vi se hur det blir i morgon osv.
Citera
2023-04-05, 17:30
Medlem
Till helgen firar jag ett års nykterhet och jag borde verkligen fira att jag klarade av det.

Men tyvärr så blir man ju inte en bättre människa bara för att man slutat dricka. Allt det som fanns innan, finns kvar. Jag är ju samma person med samma brister. Känt mig nere nu sista tiden och det är riktigt illa nu. Men jag får hoppas det kommer ljusare tider snart, vårens ankomst hjälper lite i alla fall.

Kämpa på allihop och hoppas ni får en skön, nykter påskhelg!
Citera
2023-04-05, 17:46
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av francinefishpaw
Haha, nej, jag älskar mina möten då jag alltid går på internationella grupper så det är en riktigt skön blandning alkisar/knarkare med helt sjuka berättelser varje gång. Hög igenkänningsfaktor och visst saknar jag alla knäppa grejer man varit med om men skulle också gärna varit utan annat. Men som min sponsor sa, (han) och jag älskar alkohol (och en del droger, även om jag aldrig skulle köpa själv men tackar sällan nej när det bjuds men då blir det å andra sidan rätt hanterbart) och kommer nog alltid göra det. Men just i dag avstår jag, sen får vi se hur det blir i morgon osv.

Vände faktiskt i dörren (kanske var samma!!! ) till ett int möte, Odenplan, var en SSK på "min" beroendemottagning som för året sedan tipsade om det. Just för att det var ett int möte var väl vederbörandes tanke att det skulle passa min lite mer vidlyftiga karaktär än ett "standardmöte" bland massa frikyrkliga etc. Vågade mig inte in, vände vid dörren... rädd att min "komiska sida" hade tagit över, under fikat hade jag kört min Macca-imitation (ALLA köper den, t o m svenskor! ), "well... y´know, born in Allerton...".

Kanske vågar mig dit, utan att spela apa... Skönt att ha antabusen... Sedan är man (alla AA-are!!! Stampa i golvet! "Jag" inte "man"...) inte helvit, nyss dragit ett "Zäta" (halv Treo samt en tia zopiklon) - annars vet ej fan om man stått ut...
Citera
2023-04-06, 11:15
Medlem
francinefishpaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Till helgen firar jag ett års nykterhet och jag borde verkligen fira att jag klarade av det.

Men tyvärr så blir man ju inte en bättre människa bara för att man slutat dricka. Allt det som fanns innan, finns kvar. Jag är ju samma person med samma brister. Känt mig nere nu sista tiden och det är riktigt illa nu. Men jag får hoppas det kommer ljusare tider snart, vårens ankomst hjälper lite i alla fall.

Kämpa på allihop och hoppas ni får en skön, nykter påskhelg!

Grattis och glad påsk! Här ska firas med en riktigt god påskmiddag med vänner, Champis Zero och påskmust.
Citera
2023-04-06, 11:17
Medlem
francinefishpaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid
Vände faktiskt i dörren (kanske var samma!!! ) till ett int möte, Odenplan, var en SSK på "min" beroendemottagning som för året sedan tipsade om det. Just för att det var ett int möte var väl vederbörandes tanke att det skulle passa min lite mer vidlyftiga karaktär än ett "standardmöte" bland massa frikyrkliga etc. Vågade mig inte in, vände vid dörren... rädd att min "komiska sida" hade tagit över, under fikat hade jag kört min Macca-imitation (ALLA köper den, t o m svenskor! ), "well... y´know, born in Allerton...".

Kanske vågar mig dit, utan att spela apa... Skönt att ha antabusen... Sedan är man (alla AA-are!!! Stampa i golvet! "Jag" inte "man"...) inte helvit, nyss dragit ett "Zäta" (halv Treo samt en tia zopiklon) - annars vet ej fan om man stått ut...

Det är ett av ställena, finns ju i gamla stan också och på Götgatan! Älskar SSK på beroendemottagningar, de är så härliga, har fortfarande postitlappar i kulörta färger med diverse random telefonnummer jag inte vågat ringa än men AA var ett livsräddande tips för mig…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in