Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Hur länge har du gjort det? Vilka mängder blir det per dag? Droger också?
Jag har lovat mig själv att inte skriva på Internet full, eftersom det bara blir fel när jag försöker formulera mig då, men nu gör jag ett undantag.
Idag är det tisdag, klockan är snart tolv, och jag har druckit
exakt en halv sjua whisky och två starköl (Norrlands). Jag är småfull, lite "ljummen" sådär. Jag har trappat upp alkoholkonsumtionen det senaste halvåret, men det nådde oanade höjder när min flickvän var "tvungen" att åka utomlands (Portugal) för att ta ett jobb i höstas. Det här kan bli en jävligt lång och tråkig historia, så jag nöjer mig att ge dig grunddetaljerna. Dessa lyder:
Jag dricker ENBART nu. Inga andra droger (förutom när jag åker till min stad), eftersom jag inte har några kontakter i den här staden jag flyttade till (många mil bort). En "vanlig" (ledig) dag består av 1-1,5 liter vin, samt 2-3 öl. I staden jag flyttade från kände jag många knarkare, jag kunde få tag på de flesta droger jag ville. Men här känner jag ingen med kontakter. Vilket är jobbigt på HELGERNA, men det är skönt att inte tända av som ett djur på en vardag... trots att man är sugen på tjack, speciellt när man läser CS-forat här på Flashback.
Men drogerna är inte det största problemet... Jag tror att om jag kunde lägga av sponken skulle jag fixa resten... men alkohol dricker ALLA, och det är ju den enda drogen man kan ta utan att bli dömd som människa... så det är svårare att sluta dricka.