2009-12-14, 12:12
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-uffe
Varför inte bara göra som vilken blandmissbrukare som helst? Varva lite mellan olika grejer, eller byta till något som inte är så jävligt att vara torsk på. Cannabis är ett bättre alternativ om man behöver något dagligen, ifs brukar det inte tilltala folk som gillar spriten. För de som kan hålla sig i kragen borde annars ghb fungera. Några korkar ibland ger aldrig ångest efteråt! Lycka till på torken för er som bestämt sig!

För att det är inte ofta inte drogen i sig som är problemet utan livet man lever om man är konstant berusad och bieffekterna man får av det.
Citera
2009-12-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
För att det är inte ofta inte drogen i sig som är problemet utan livet man lever om man är konstant berusad och bieffekterna man får av det.

Du har helt klart en bra poäng där. Då handlar det väl egentligen om att finna en mening med livet som hindrar en från att leva destruktivt.
Citera
2009-12-14, 21:08
Medlem
drogfri sen två timmar, känns jävligt bra faktiskt! ska nog njuta av en alkoholfri öl nu.
Citera
2009-12-15, 14:21
Medlem
Lycka till alla som kämpar! Själv har jag inte druckit sen feb med hjälp av antabus o terapi. Däremot kan jag känna ett stort sug efter ruset lr bara att fly vardagen. Just att alkoholen är så socialt accepterad tycker jag är en av dom svåraste sakerna. Är man på en fest så känner man sig lagom "rolig" när man håller sig till red bull t.ex. Att just känna sig utanför är väl det som jag lider av mest. Dvs jag vet att jag inte kan ta 1 glas vin för då fastnar jag direkt. Det blir 1 glas vin, sen flaskan och till sist sitter jag där med vodka till helgen . Finns ingen hejd då. Önskar er alla här en nykter jul och nyår.
Citera
2009-12-15, 16:05
Medlem
Pius IXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eleya
Är man på en fest så känner man sig lagom "rolig" när man håller sig till red bull t.ex. Att just känna sig utanför är väl det som jag lider av mest.

Dvs jag vet att jag inte kan ta 1 glas vin för då fastnar jag direkt. Det blir 1 glas vin, sen flaskan och till sist sitter jag där med vodka till helgen . Finns ingen hejd då. Önskar er alla här en nykter jul och nyår.
Exakt så är det för mig också. Det känns som en förbannelse. Man passar inte när man inte dricker, och man passar ännu mindre in när man dricker som jag, det vill säga från morgon till kväll.
Citera
2009-12-15, 20:18
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pius IX
Exakt så är det för mig också. Det känns som en förbannelse. Man passar inte när man inte dricker, och man passar ännu mindre in när man dricker som jag, det vill säga från morgon till kväll.

Hur länge har du gjort det? Vilka mängder blir det per dag? Droger också?
Citera
2009-12-15, 20:36
Medlem
3 nyktra dagar nu. Visserligen sitter jag som ett deprimerat kolli utan vare sig ambitioner, pengar, jobb, flickvän, intressen, bostad. Så lär väll inte vara så lång tid tills flaskan åker fram igen. Nog för gott denna gång, känns lite som jag gett upp. Finner ingen mening i tillvaron. Kanske dags att strypa den feta tanten?
Citera
2009-12-15, 20:39
Medlem
H.E.L.s avatar
7 månader imorgon. Så jävla skönt det är!
Gått ner 15 kg.
Citera
2009-12-15, 20:43
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
3 nyktra dagar nu. Visserligen sitter jag som ett deprimerat kolli utan vare sig ambitioner, pengar, jobb, flickvän, intressen, bostad. Så lär väll inte vara så lång tid tills flaskan åker fram igen. Nog för gott denna gång, känns lite som jag gett upp. Finner ingen mening i tillvaron. Kanske dags att strypa den feta tanten?

Jag har precis skommit ur ett bensoberoende, och jag lovar dig, det har varit hiskeliga mängder, gärna i kombination med subutex och alkohol. Till skillnad från många i denna tråden tänker jag bruka med måtta ibland, men till dig jag citerar vill jag säga, DET BLIR BÄTTRE!Shit, jag var så rädd för att vara utan piller, men nu när jag är utan dom och har fått så jävla mycket panikångest utan att bedöva mig, känner jag mig så stolt, och ångesten har lättat något oerhört! Håll ut broder, kram på dig!
Citera
2009-12-15, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Jag har precis skommit ur ett bensoberoende, och jag lovar dig, det har varit hiskeliga mängder, gärna i kombination med subutex och alkohol. Till skillnad från många i denna tråden tänker jag bruka med måtta ibland, men till dig jag citerar vill jag säga, DET BLIR BÄTTRE!Shit, jag var så rädd för att vara utan piller, men nu när jag är utan dom och har fått så jävla mycket panikångest utan att bedöva mig, känner jag mig så stolt, och ångesten har lättat något oerhört! Håll ut broder, kram på dig!

Tack.. har också hållit på med en hel del annat. Dock spriten som varit, nej ÄR, största problemet. Så jävla lätt och billigt, bara gå ner och köpa 5-10 bärs och så vet man att kvällen är ok iaf. Nu har jag ingenting känns det som, eller det är väll så.
Citera
2009-12-16, 00:03
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Tack.. har också hållit på med en hel del annat. Dock spriten som varit, nej ÄR, största problemet. Så jävla lätt och billigt, bara gå ner och köpa 5-10 bärs och så vet man att kvällen är ok iaf. Nu har jag ingenting känns det som, eller det är väll så.

ta små doser imovane när pngestenkommer,'
Citera
2009-12-16, 00:15
Medlem
Pius IXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Hur länge har du gjort det? Vilka mängder blir det per dag? Droger också?
Jag har lovat mig själv att inte skriva på Internet full, eftersom det bara blir fel när jag försöker formulera mig då, men nu gör jag ett undantag.

Idag är det tisdag, klockan är snart tolv, och jag har druckit exakt en halv sjua whisky och två starköl (Norrlands). Jag är småfull, lite "ljummen" sådär. Jag har trappat upp alkoholkonsumtionen det senaste halvåret, men det nådde oanade höjder när min flickvän var "tvungen" att åka utomlands (Portugal) för att ta ett jobb i höstas. Det här kan bli en jävligt lång och tråkig historia, så jag nöjer mig att ge dig grunddetaljerna. Dessa lyder:

Jag dricker ENBART nu. Inga andra droger (förutom när jag åker till min stad), eftersom jag inte har några kontakter i den här staden jag flyttade till (många mil bort). En "vanlig" (ledig) dag består av 1-1,5 liter vin, samt 2-3 öl. I staden jag flyttade från kände jag många knarkare, jag kunde få tag på de flesta droger jag ville. Men här känner jag ingen med kontakter. Vilket är jobbigt på HELGERNA, men det är skönt att inte tända av som ett djur på en vardag... trots att man är sugen på tjack, speciellt när man läser CS-forat här på Flashback.

Men drogerna är inte det största problemet... Jag tror att om jag kunde lägga av sponken skulle jag fixa resten... men alkohol dricker ALLA, och det är ju den enda drogen man kan ta utan att bli dömd som människa... så det är svårare att sluta dricka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in