2023-03-31, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaglyf
Dags att släppa diskussionen om raketdrift. Vi har att göra med fascister.

Men snälla nån nu sa du den tysta biten högt igen! 😂
Citera
2023-04-03, 18:09
Medlem
urverksapelsins avatar
Tisdag 18/4 i anslutning till vetenskapsfestivalen som hålls i Göteborg , föreläsning om konspirationsteorier. Kommer cui bono? Kommer ni?
Citera
2023-04-05, 13:48
Avslutad
Dom har redan spanat in detta, ca 1.43 in i avsnitt 110.
Snart upptäcker dom att festivalen sponsrats av Sten A Olssons minnesfond, varpå dom upptäcker att "Stena" var medlem i Bachelors Club, som naturligtvis är en hemlig frimurarsekt.
Så konspirationsföredraget är förstås en konspiration.
Citera
2023-04-05, 14:09
Medlem
Citat:
Snart upptäcker dom att festivalen sponsrats av Sten A Olssons minnesfond, varpå dom upptäcker att "Stena" var medlem i Bachelors Club, som naturligtvis är en hemlig frimurarsekt.

För övrigt brukar CB skämma ut sig på Vetenskapsfestivalen varje år. Det finns en del klipp i äldre avsnitt och även på annat håll. Har dock inget specifikt jag kan dela här och nu.

Ska ändå bli lite underhållande 😁
Citera
2023-04-09, 10:34
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Hittar inte. 1,43 är bara presentation av närvarande.
Hursomhelst har jag fixat biljett till föreläsning, skall bli intressant.
Glad pesach!
Citera
2023-04-09, 15:13
Avslutad
Ok, 1h 43min alltså.
Citera
2023-04-10, 09:21
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ok, 1h 43min alltså.
Aha! Borde jag fattat. Ursäkta. Märker sedan hur oprofessionella Cui Bono är - de talar om vetenskapsfestivalen och en inbjuden engelsk talare, men de vet inte ens namnet! Man tycker om man är seriös kan det inte vara så svårt att ha det på papper framför sig om man vill ta upp en sådan sak.

Men för all del Cui Bono, kom dit och "gör en insats". Hoppas ni ursäktar om jag tror att ni bara kommer göra bort er igen.
För övrigt börjar jag fundera på att anta erbjudande om att komma dit och tala. Men då är det villkorat - avgränsade ämnen, inga utsvävningar, och gärna en maxtid. Och framför allt skall den handla om Cui Bonos syn på vetenskaplig metodik samt makarna Radners punkter på pseudovetenskap. Troligen även allt det som professor Karen vadhonnuheter tar upp i sin föreläsning.
Vi ses den artånde!
Citera
2023-04-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Nämen precis. Vi förlitar oss på gammal mossig bekräftad fysik från 1800-talet och Euclids geometri som är flera tusen år gammal.

Tänk att vi inte fattar att raketer visst kan skapa framdrift i rymdens vakuum eftersom en aktion ger en reaktion. Det är ju lika självklart som att en sten flyter eftersom en träbit gör det.

Finns faktiskt en användare på Cluesforum som förstått mekanismen bakom raketdrift. Han kallar sig för Macaria och beskriver precis det jag brukar försöka lägga fram här. Se https://www.cluesforum.info/viewtopic.php?t=1632&start=855&sid=7f8e8794878f9fe 62a74bc0d5ad40d13

Varför är ni andra så okunniga efter så lång tid? Synd att man måste vara medlem på Cluesforum för att kunna kommentera.

Kommer Simon stänga av honom nu tro? 🙂
Citera
2023-04-23, 14:41
Medlem
urverksapelsins avatar
Så dök då Cui Bono upp på plats. De tilltalade mig, men jag ignorerar ett gäng ignoranta antisemitiska förintelseförnekande konspirationsdårar. Liksom Charlie Chaplin hade gjort.
De skötte sig på föreläsningen tis 18 april. Istället fick "göra bort sig"-priset gå till en annan dåre, en bekant till mig, vi kan kalla honom BFM.
Efter föreläsningen skrek BFM rakt ut "skitsnack!" och "PK" etc. Han blev utledd av vakterna. Väl på utsidan såg jag honom. Han har blivit bra smällfet. Jag frågade honom varför han inte talade hos Cui Bonos radiosändning, men han konstaterade att Cui Bono också är en del av konspirationen. Orsak? BFM svamlade om energiledningar under marken och kärnkraftverk. Då gick jag.

Istället har vi Cui Bonos senaste avsnitt. Som vanligt kunde de inte hålla sig till ämnet. Istället kom de in på varför de var där de är. Så de kom in på förintelseförnekande och myter (falska sådana) om Israel. Det visade sig att Martin är lika okunnig om mellanösterns historia som han är om allt annat.
Sen kom nåt otäckt.

Patrik snyftade om hur han blifvit anklagad om "förnekande" trots att han bara ifrågasatt en liten liten liten detalj strunt småsak, inte alls att folk dött, utan bara gas i såna mängder.....
Och där avslöjar sig förnekaren!!!!

Jag tror dig inte Patrik. Jag vet att du ljuger. Bakom din milda ton och din förvånade uppsyn, ditt proklamerande av dig själv som offer och din till synes ofarliga fråga, vet jag vad du håller på med. Och det vet alla andra också: Gaskammaren är symbolen för förintelsen. Den byggdes enkom med syftet att massdöda människor. Det är det som gör den unik. Och det är vad som gör Förintelsen unik. Att attackera just Gaskammaren är därför att angripa grunden för Förintelsen, att så ett tvivel om en hörnsten, så man kan gå vidare att bit för bit attackera ALLT.

När man angriper Gaskammaren så angriper man alltså HELA förintelsen!

Så, då var det klart! Nu fattar ju inte Cui Bono någonting om vetenskaplig metodik. Ej heller svara ni på frågor. Men om ni vill bemöta min slutsats så kan ni ju förklara varför ni inte angriper gevärets existens, som ju användes vid världshistoriens enda lyckade folkutrotning Tasmanien? Eller något annat motsvarande redskap som använts vid andra folkmord. Pampas, Armenien, etc.

Sen kan ni ju ta upp Mermelstein i nästa avsnitt.
Citera
2023-04-26, 17:47
Medlem
Hej hej från Illuminati och tack till urverket för denna lägesrapport! Det var trevligt att höra att ”BFM” skötte sig som det stod i beställningen (fast det står ju förstås ”Göran” på utbetalningsavin). Vad gäller Cui Bono så har vi numera tagit över ansvaret för ”radio”-sändningarna, men eftersom de är helt och hållet AI-genererade så krävs fortfarande lite finjusteringar innan vi får bort Förintelse-tjafset. De som ni såg på föredraget är förstås skådespelarna som tidigare gjorde Cui Bono-rösterna men nu blivit överflödiga, så det är förståeligt om de är lite purkna. Tjing tjong i konspirations-bongen!
Citera
2023-04-27, 09:54
Medlem
patrixxs avatar
Ja du apelsinen, vi ifrågasätter heliga dogmer i den nuvarande religionen när vi ser det finns anledning att göra det och den här frågan är verkligen inget undantag utan snarare central. Och jag uppmanar alla att undersöka detta på egen hand och i våra poddar om ämnet finns många ingångar till det.

Och nej du ville ju inte prata med mig utan slank snabbt iväg, när jag kom fram och hälsade på dig vilket är talande i sig. Det är lite som när jag pratar med mina barn om det här med sociala medier. Jag säger till dom att inte skriva saker som man inte skulle säga om man såg den man skriver till i ögonen.

Jag hoppas det senaste avsnittet ger något till våra lyssnare. Energifrågan är ju central och omgärdas av stora lögner även den.

Ha det bra nu allesammans. /Patrik

PS Och kom gärna med förslag på ämnen och gäster. Du är såklart välkommen som gäst apelsinen då du ju är vår största "kritiker" :-)

PPS Mermelstein kände jag inte till. https://www.smithsonianmag.com/history/mel-mermelstein-survived-auschwitz-then-sued-holocaust-deniers-court-180970123/

Och man får fråga sig. Kan man ljuga om sånt här? Ja det är ju tekniskt möjligt men också otänkbart för det vore ju i så fall helt sinnessjukt. Ingen mentalt frisk människa med någon slags etik och moral skulle ju göra det...
Senast redigerad av patrixx 2023-04-27 kl. 10:21.
Citera
2023-04-27, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Så dök då Cui Bono upp på plats. De tilltalade mig, men jag ignorerar ett gäng ignoranta antisemitiska förintelseförnekande konspirationsdårar. Liksom Charlie Chaplin hade gjort.
.

Det är klart att Charlie Chaplin hade gjort det. Charlie Chaplin var ju jude.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in