Ja du apelsinen, vi ifrågasätter heliga dogmer i den nuvarande religionen när vi ser det finns anledning att göra det och den här frågan är verkligen inget undantag utan snarare central. Och jag uppmanar alla att undersöka detta på egen hand och i våra poddar om ämnet finns många ingångar till det.
Och nej du ville ju inte prata med mig utan slank snabbt iväg, när jag kom fram och hälsade på dig vilket är talande i sig. Det är lite som när jag pratar med mina barn om det här med sociala medier. Jag säger till dom att inte skriva saker som man inte skulle säga om man såg den man skriver till i ögonen.
Jag hoppas det senaste avsnittet ger något till våra lyssnare. Energifrågan är ju central och omgärdas av stora lögner även den.
Ha det bra nu allesammans. /Patrik
PS Och kom gärna med förslag på ämnen och gäster. Du är såklart välkommen som gäst apelsinen då du ju är vår största "kritiker" :-)
PPS Mermelstein kände jag inte till.
https://www.smithsonianmag.com/history/mel-mermelstein-survived-auschwitz-then-sued-holocaust-deniers-court-180970123/
Och man får fråga sig. Kan man ljuga om sånt här? Ja det är ju tekniskt möjligt men också otänkbart för det vore ju i så fall helt sinnessjukt. Ingen mentalt frisk människa med någon slags etik och moral skulle ju göra det...