2023-03-22, 15:38
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Rena plattjordsdillet här...
Håller verkligen med.
Er förra gäst var för ovanlighetens skull intressant. En entrepenör och lyckad man istället för loosers som vanligt. Två saker får jag hjälpa er med.
Scweitsergardet - finns där de finns då detta folk visade sig vara duktiga soldater på medeltiden. De var de dyraste legoknektarna på marknaden efter sina segrar mot tyskarna vid Morgarden (eller hur det stavas). Alltså hyrde påvarna in dem, och de har blivit kvar.
Tysklands ekonomi i tredje riket - nej, det funkade inte alls. Och antingen Shirer eller Bullock eller båda skriver att det var rena miraklet att nazisterna inte hade ruinerat hela landet innan världskriget ens började. Hjalmar Schacht instämde.

Så, nu är åtminstone två saker klara för er stackare.
Citera
2023-03-22, 22:42
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Rena plattjordsdillet här.

Det förvånar mig inte det minsta att Cui bonogänget med ärkepajasen Simon i spetsen nu är villigt att gå all in och även påstå att jorden är platt.

Varför har ni egentligen väntat så länge när allt ni påstår om solsystemet redan bryter mot all känd fysik?
Citera
2023-03-24, 19:22
Medlem
Citat:
det fysiska faktumet att ett äpple faller till marken.

Det faktum att äpplen faktiskt faller till marken bevisar att vi inte kan befinna oss i Simons universum, detta eftersom det varken existerar gravitation eller någon som helst fungerande fysik i den hemsnickrade barnsagan.
Citera
2023-03-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Det faktum att äpplen faktiskt faller till marken bevisar att vi inte kan befinna oss i Simons universum, detta eftersom det varken existerar gravitation eller någon som helst fungerande fysik i den hemsnickrade barnsagan.

Men tänk på att vårt verkliga universum är geometriskt omöjligt.
Citera
2023-03-25, 13:29
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Det förvånar mig inte det minsta att Cui bonogänget med ärkepajasen Simon i spetsen nu är villigt att gå all in och även påstå att jorden är platt.

Varför har ni egentligen väntat så länge när allt ni påstår om solsystemet redan bryter mot all känd fysik?

Det är väl geocentrisk modell som förespråkas och inte att jorden är platt
Citera
2023-03-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Det är väl geocentrisk modell som förespråkas och inte att jorden är platt

Patrixx upplyste ju oss om att det råder plattjordsdille i poddstudion/ekokammaren.
Citera
2023-03-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litakula
Men tänk på att vårt verkliga universum är geometriskt omöjligt.

Alla utom Simon ljuger, och då menar jag ALLA!

Eller....
Citera
2023-03-25, 21:37
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Patrixx upplyste ju oss om att det råder plattjordsdille i poddstudion/ekokammaren.

Ok känns som jag missat något
Citera
2023-03-26, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaglyf
Märkligt. Jag får 0 träffar när jag googlar celistal matematik....

Man måste nog vara ut-bildad, alternativt ut-vecklingsstörd för att känna till begreppet.

Äpplet faller inte långt från trädet i Simons universum. Det faller nämligen inte alls....
Citera
2023-03-26, 12:56
Medlem
Hej hej allihop från Illuminati! Ursäkta att jag inte postat på länge men det har varit så hemskt mycket med Soros och bankkriser och allt sånt som måste roddas av oss i Hemliga Klubben Som Bestämmer Hela Världshistorien. Sedan har vi ju alla naturlagar som vi var tvungna att skriva om och implementera till årsskiftet baserat på vem som sponsrar mest (NASA har varit jättebra att jobba med, men nu börjar budgeten visst sina så kanske får vi se ett skifte i raketfysiken snart, CNSA har redan varit och hälsat på i Hemliga Källaren). På det personliga planet kan jag meddela att jag fått stiga i graderna sedan sist och nu får ha den ceremoniella Dubbla Toppluvan på våra mest hemliga möten!

Som flera har påpekat så är det lite idétorka så jag tänkte bara sticka in med ett förslag till nästa Cui Bono! En av Illuminatis senaste hits är ju 15-minuters-staden. Vissa lättrogna kan ju tycka att det är trevligt och bra för miljön att kunna nå allt man behöver på femton minuters promenad eller cykeltur. Men naturligtvis är det i själva verket en outsägligt sinister plan av Världsbanken att införa en permanent lockdown, förbjuda alla människor att gå mer än 15 minuter hemifrån, införa dygnet-runt kameraövervakning i alla hushåll, injicera 5G-spårningschips, inrätta ekologiska arbetsläger, och hugga pedalfoten av alla som tar bilen. Mycket nöje på Cui Bono-kontoret och glöm inte att skicka faktura!
Citera
2023-03-29, 00:20
Medlem
Citat:
Nämen precis. Vi förlitar oss på gammal mossig bekräftad fysik från 1800-talet och Euclids geometri som är flera tusen år gammal.

Tänk att vi inte fattar att raketer visst kan skapa framdrift i rymdens vakuum eftersom en aktion ger en reaktion. Det är ju lika självklart som att en sten flyter eftersom en träbit gör det.

Jag ser på Cluesforum att du fortfarande använder ChatGPT som ett slags "bevis" på att raketer inte har någon möjlighet att framdrivas i rymden. Varför kommer du inte ut från ekokammaren till dina vänner här på flashback? Det är ju knappt någon på Cluesforum som ens kommenterar det du skriver, än mindre har förståelse för den fysik som faktiskt gör raketdrift i rymden möjlig.

Ett av ChatGPT's svar motsäger direkt ditt påstående:

"So even an explosion in an unrestricted vacuum would not create any work (heat or pressure)?

That's correct. Even an explosion in an unrestricted vacuum would not create any pressure or heat in the vacuum, because there are no surrounding particles to interact with and no temperature difference to facilitate heat transfer. In an explosion, the gas is rapidly expanding and releasing energy, but without a surrounding medium to interact with, that energy is not transferred in the form of pressure or heat. The gas will simply continue to expand and diffuse into the vacuum, without creating any pressure or heat in the process.
This phenomenon can be observed in space, where explosions can occur without producing any sound or pressure waves, since there is no medium for the waves to travel through. Similarly, if an explosion were to occur in an unrestricted vacuum, it would not produce any pressure or heat.
In summary, an explosion in an unrestricted vacuum would not produce any pressure or heat in the vacuum, because there are no surrounding particles to interact with and no temperature difference to facilitate heat transfer."

Det du påstår visar att raketer inte kan framdrivas i vakuum bekräftar istället det vi andra här brukar försöka förklara för dig. Explosionen som driver en raket framåt sker ju inte i ett obegränsat vakuum, den sker i en behållare som är öppen i den ena änden. Det innebär att uppskattningsvis 3/4 av partiklarna interagerar med behållarens insida, medan resten sprids bakåt direkt och vidare ut i rymdens vakuum. Men inte ens du kan bortse från det faktum att en större andel av partiklarna slår emot behållarens insida. De som sprids i raketens färdriktning, inuti behållaren, skapar naturligtvis ett massivt tryck som ger upphov till raketens framdrift.

Om du inte håller med om detta måste du faktiskt ge en utförlig beskrivning av vad som händer enligt dig. Det räcker inte med det uttjatade "skapas inget arbete på rymdens vakuum" eftersom det som händer innan, inuti bränslebehållaren, är det som är intressant för raketens framdrift.
Senast redigerad av knowledgehunger 2023-03-29 kl. 00:32.
Citera
2023-03-30, 22:54
Avslutad
Dags att släppa diskussionen om raketdrift. Vi har att göra med fascister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in