Citat:
Ursprungligen postat av
Laxrulle
Svagt åtal och Trump får mycket PR är väll sammanfattning.
Hans följare ändrar ju inte åsikt oavsett vad han gör.
…men lockar detta kaoset verkligen mittenväljare… inte en chans.
folk ska gå dit på röstdagen och välja 4 år med samma kaos…
Hur ska du veta om åtalet är svagt, och när itne bevisen är presenterade.
Man vet en sak med bokföringsbrott, det är att det är siffror.
Och har man en åtalspunkt för bokföringsbrott, så har man även siffrorna som bekräftar detta.
Och det betyder graverande bevis om så, och det betyder endast en sak och inget svagt åtal.
Kanske du menar låggradiga brott???
För det har vi ju sagt hela tiden.
Och lockar och lockar, de ser kriminella handlingar, och mittenväljaren vill helt säkert ha detta prövat.
MAGA-sekten de bryr sig dock inte om nått, trumpen är solens gud och ska stå över lagen.
Men nog sant som du säger, man vill nog inte ha 4 kaos år till med trumpen, men irrelevant för åtalet i sig, som det är vad tråden handlar om.
Här pratar vi om att man ska pröva brott, och man har bevisning i form av siffror och jag gissar på att dessa siffror pekar mot en punkt och var av en av åtalspunkterna.
Nu har vi inte sett dessa bevis än, så den delen får vi ta då.
Men nått säger mig fallet är välbyggt, annars hade man inte gett sig på ett åtal och detta verkar skrämma en del.
Vilket är udda, då jag inbillade mig att man skulle vara lika inför algen och partiet med rättvisa och lag och ordning, men det visade sig vara nonsens med lag och ordning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omnik
Tycka vad man vill om Trump, det här är bara så desperat och pinsamt att bevittna. Det handlar inte om Trump utan det som sker i världen och särskilt i Ukraina, usch vad korrupt etablissemanget är i USA, riskerar det bli inbördeskrig om trumpen åker dit tro?
Det handlar om bokföringsbrott, och inget annat har betydelse i detta åtal eller dess utgång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Joeybananas
Snälla, vad ska han åka dit på? Hela åtalet är en bluff. En sista fis från den Amerikanska mainstreamedians luftballong som aldrig kommer bli relevanta igen.
Gick ni på den med?

Vad är bluff?
Vi vet att brottet har skett och muta och NDA till Stormy(plus två till var med också.).
Vi vet också att kampanjpengar använts, vilket är olagligt.
Vad median tycker och tänker, ja, vad kan vara mer irrelevant nu i åtalet?
I åtalet är det bara bevis, motbevis och vittnen som har betydelse först, steg två jury och vid dom även domare.
Och vad hen ska åka dit på?
Ja, om du kan läsa engelska, så ser du åtalspunkterna på vad han kan åka dit på, och nej, detta är inga gigantiska brott, max 4år i fängelse.
Men som "förstagångsförbrytare" så säger man det blir villkorligt max, böter är nog rätt troligt, villkorlig dom, jam det är mer höjt i dunkel, så man får vackert invänta bevisen och vittnen.
Men du har redan bestämt dig att inga bevis eller vittnen som säger nått dålgit om trumpen kommer accepteras av dig?
Om så, så berättar det en del om dig istället, som du då säger att trumpen står över lagen.
Och det låter väldigt udda i mina öron, för ingen ska stå över lagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Joeybananas
trumpen ser trumpen ut
Verkar nästa som hen förstår att det börjar bli allvar nu.
Och då allvar i den nivå brottet är, och inte livstidsfängelse.(För vet en del har svårt och går svart och vitt istället.)
Och att hen känner att detta nog kan bli fällande dom på en eller flera punkter.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrackerPower
-
Trump live speech from Florida.
https://www.youtube.com/watch?v=xgO5MMLd8fw
'No crime no crime no crime.'
Allt de beskyllt Trump för gör kommunist demonratsen mot honom nu.
Det vore tråkigt om det kom och bet dem tillbaka...
Bevisen och vittnen kommer berätta om det är det är brott eller inte, trumpen är här helt irrelevant.
Och det är vad de brukar säga och jag är oskyldig, och det är inget fel med det, dock BETYDELSELÖST, då det är i rättegången och juryn som avgör det
Känns udda prata om demokrater som kommunister och när de står till höger om Moderaterna

Men lugnt, förstår det var ditt försökt till humor
Citat:
Ursprungligen postat av
stone_sleeper
John Bolton, CNN:
"Speaking as someone who very strongly does not want Donald Trump to get the Republican presidential nomination, I’m extraordinarily distressed by this document. I think this is even weaker than I feared it would be.”
Man får ju först invänta bevis, tycker en del vill glömma av den biten.
Och man har märkt hur dessa bananrepublikaner inte vågar stöta sig med trumpen, och riskera cancerlering av MAGA-sekten.
SÅ jag förväntar mig många såna där uttalande, och före ens man kommer till bevisen.
Men eftersom bevisen är mycket siffror, så är det rätt simpelt att påvisa brott, även om siffrorna i sig är för övermäktiga för TDS-trumpnissarna.
Som jag redan har förutspått att de kommer ignorera allt som berättar trumpen gjort nått fel, och vet redan till 100% att den förutsägelsen kommer bli en verklighet, då det är så de fungerar och låtsas bort saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Taxidriver66
Vänstern kommer aldrig fatta.
Visst, Trump är säkert skyldig till småbrott, men inget som stör hans väljare.
Det är som Åkesson skulle begå några mindre brott, folk skulle inte sluta rösta på SD för det, för alternativen med vänsterpolitik och öppna gränser är så mycket sämre.
Biden är så kass, så Trump kommer vinna över honom även om han sitter inne.
Det är Felony E brott, fängelse upp till 4år, även om det inte kommer vara aktuellt för trumpen.
Så nej, inte småbrott, men absolut inte stora heller.
Och begår man brott, så ska man ta ansvar för dessa om man blir påkommen som trumpen blivit.
Ganska enkelt, då det är så det fungerar för alla andra och när de är påkomna.