Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Stämmer detta:
En kvinna som hade cirka 200 tittare på en genomsnittlig livestream som döpt sig till Crazy på TikTok, är utbildad socionom och har kritiserat Familyunited. Hon har lämnat motstridiga uppgifter om sin yrkesbakgrund, rent av farit med osanning ibland. Kvinnans vuxna (fortfarande unga) barn har brutit kontakten med henne.
Firma Anjo och Simon tycker att det motiverar att de hänger ut hennes privatliv och förflutna och startar ett hatdrev?
Ja.
Fast de anser att de granskar för att folk ska ”få veta sanningen” eftersom C anses vara ”en offentlig person”.
Sedan har saker beskådats genom kalejdoskop, för att uttrycka det milt.
Man skulle kunna skapa en parlör för S, A och svansen där orden:
Känsloargument (är inte accepterade)
Brösta (deras ord för att bemöta kritik)
Bevis (någon ”närstående” till granskad person har sagt att…).
Frontfigur (person som för fram åsikter och blir lyssnad på)
Etc framträder gång på annan.
Blanda det med skärm- och ljudinspelningar som publiceras hejvilt på TT och YT så har ni receptet på denna framgångssaga.
Det är beklämmande på så många sätt.
Fler gruppdialoger finns att betrakta för den sömnlöse med icke känsligt sinne på YT-kontot Hello Mr Jens. Senast igår kväll en otroligt seg happenings som avslutas med att en av TikTok-mammorna går in och skäller ut småpojkarna (i detta fall inte S och A utan två andra ut den sk svansen).
Min slutsats är att människorna i dessa sammanhang inte vill och inte KAN umgås normalt utan behöver denna dramatillvaro för att tillfredsställa någon märklig drift att trycka ner andra.
Men de anser det inte vara mobbning för det ”tycker de inte” (googla gärna definitionen av mobbning svansen).
Här överlämnar jag till andra att driva tråden vidare. Jag önskar de som utsatt enskilda för drev samma upplevelse själva. En närstående till mig försökte ta sitt liv efter en liknande händelse - innan internet fanns. Fy fan för elakhet!