2023-04-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Jag ser de som en nutida version av dåtidens skvallerkärringar. Två uppenbart empatistörda individer som går igång på att gräva och exploatera andra människor. Och så presenterar de sitt skvaller i en snygg förpackning och kallar det för dokumentär för att försöka rättfärdiga vad de sysslar med.
Jag har roat mig med att titta lite på de lives som ligger på Youtube och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt Simon, Anjo + deras anhängare som verkligen pushar Crazy till det yttersta för att sedan sätta sig och ha egna lives ägnade åt psykisk ohälsa och folk som mår dåligt. Bristen på självinsikt är rätt skrämmande hos det här gänget.
Kan vi få några konto namn på detta gänget. Varit mycket snack om svansen/gänget. Va heter kontona?
Citera
2023-04-03, 15:27
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallerallera
Hmm..jag förstår. Men det sas ju flera gånger i den liven att Crazy själv är den bekräftade källan? Hon har erkänt osv..sen att Anjo driver på som en idiot är ju en annan sak. Försöker bara se detta ur ett större perspektiv och inte bara svart och vitt. Att vilja få svar på en enkel ja/nej fråga är ju inte så konstigt. Och att frustration uppstår är ju för att hon går runt och faktiskt bara ger ett luddigt svar.

Den stora frågan är vad de har med saken att göra från första början.

Jag vill inte sjunka till samma låga nivå men tänker att videos på youtube från live på TikTok (tyvärr för många timmar för att någon ska orka se) säger det mesta.

Det finns flera konton som spelar in live och lägger ut. Bara att välja och vraka hur djupt ner i mänsklighetens öken och träsk man önskar sjunka - det är ingen feelgood direkt.
Citera
2023-04-03, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Kan vi få några konto namn på detta gänget. Varit mycket snack om svansen/gänget. Va heter kontona?

Du hittar alla dina svar här.
https://www.youtube.com/@hellomrjens
Citera
2023-04-03, 15:30
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase

https://youtu.be/h8VkY3UcuB4

https://youtu.be/TU7KViWWDLU

https://youtu.be/K99gA1TKMLg

https://youtu.be/5pTZ0JIxENI

Have fun….
Citera
2023-04-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Den stora frågan är vad de har med saken att göra från första början.

Jag vill inte sjunka till samma låga nivå men tänker att videos på youtube från live på TikTok (tyvärr för många timmar för att någon ska orka se) säger det mesta.

Det finns flera konton som spelar in live och lägger ut. Bara att välja och vraka hur djupt ner i mänsklighetens öken och träsk man önskar sjunka - det är ingen feelgood direkt.

Håller helt med. Dom här tjejerna som är i lives och som egentligen var först ut med allt ok Crazy är obehagliga. Dom tillsammans med Anjo skrek könsord hej vilt i en live. Dock så var inte Simon med. Fick höra på omvägar att Simon tagit avstånd från den ”gruppen” som många beskriver dom som. Har alltid sett Simon som saklig och resonabel. Står fast vid att han hamnat med heeeelt fel människor.

Resterande har gått över alla gränser med deras beteende. Mycket att ifrågasätta. Dock ser jag mycket dubbelmoral..många av dom som ifrågasätter och tycker har själva varit med i draman och pratat illa om människor och hävt ur sig skällsord. Tror dock Simon känner skuld. Med all rätt givetvis. Men han verkar vara den enda med samvete..vi får se med tiden.
Citera
2023-04-03, 20:56
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Håller helt med. Dom här tjejerna som är i lives och som egentligen var först ut med allt ok Crazy är obehagliga. Dom tillsammans med Anjo skrek könsord hej vilt i en live. Dock så var inte Simon med. Fick höra på omvägar att Simon tagit avstånd från den ”gruppen” som många beskriver dom som. Har alltid sett Simon som saklig och resonabel. Står fast vid att han hamnat med heeeelt fel människor.

Resterande har gått över alla gränser med deras beteende. Mycket att ifrågasätta. Dock ser jag mycket dubbelmoral..många av dom som ifrågasätter och tycker har själva varit med i draman och pratat illa om människor och hävt ur sig skällsord. Tror dock Simon känner skuld. Med all rätt givetvis. Men han verkar vara den enda med samvete..vi får se med tiden.

Då bör S gå ut och deklamera sin ståndpunkt. Jag har inte sett några tecken på ånger eller avståndstagande.
Citera
2023-04-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Då bör S gå ut och deklamera sin ståndpunkt. Jag har inte sett några tecken på ånger eller avståndstagande.

Håller med..till viss del. Men han har ju inte uttryckt könsord eller nedvärderat? Vem vet. Han kanske har pratat med dom de gäller och inte tjatat live som alla andra gör. Vi får se. Men jag förstår hur du menar.
Citera
2023-04-04, 06:51
Medlem
Citat:
Håller med..till viss del. Men han har ju inte uttryckt könsord eller nedvärderat? Vem vet. Han kanske har pratat med dom de gäller och inte tjatat live som alla andra gör. Vi får se. Men jag förstår hur du menar.

Kollade på Youtube klippen igår. Det va horribelt att se. Är detta Anjos svans alltså?
Om Simon är imponerad av Anjo och den svansen säger det allt om Simon så någon ursäkt behövs inte.
Citera
2023-04-04, 12:02
Medlem
Spritnotas avatar
Stämmer detta:

En kvinna som hade cirka 200 tittare på en genomsnittlig livestream som döpt sig till Crazy på TikTok, är utbildad socionom och har kritiserat Familyunited. Hon har lämnat motstridiga uppgifter om sin yrkesbakgrund, rent av farit med osanning ibland. Kvinnans vuxna (fortfarande unga) barn har brutit kontakten med henne.

Firma Anjo och Simon tycker att det motiverar att de hänger ut hennes privatliv och förflutna och startar ett hatdrev?
Senast redigerad av Spritnota 2023-04-04 kl. 12:11.
Citera
2023-04-04, 13:11
Medlem
Tom Lutmark kallar Anjo för fegt as och sjuk jävel och utmanar honom på en debatt.

https://www.facebook.com/100084243150660/videos/1410684439679145
Citera
2023-04-04, 14:25
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Tom Lutmark kallar Anjo för fegt as och sjuk jävel och utmanar honom på en debatt.

https://www.facebook.com/100084243150660/videos/1410684439679145
Han har ju rätt.

Anjo och Rasks är YoutubeSveriges bottenskrap. Båda två borde klippa sig och skaffa ett jobb och Anjo borde betala sina skulder och gå ner 80kg.
Citera
2023-04-04, 17:29
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Stämmer detta:

En kvinna som hade cirka 200 tittare på en genomsnittlig livestream som döpt sig till Crazy på TikTok, är utbildad socionom och har kritiserat Familyunited. Hon har lämnat motstridiga uppgifter om sin yrkesbakgrund, rent av farit med osanning ibland. Kvinnans vuxna (fortfarande unga) barn har brutit kontakten med henne.

Firma Anjo och Simon tycker att det motiverar att de hänger ut hennes privatliv och förflutna och startar ett hatdrev?

Ja.
Fast de anser att de granskar för att folk ska ”få veta sanningen” eftersom C anses vara ”en offentlig person”.
Sedan har saker beskådats genom kalejdoskop, för att uttrycka det milt.

Man skulle kunna skapa en parlör för S, A och svansen där orden:

Känsloargument (är inte accepterade)
Brösta (deras ord för att bemöta kritik)
Bevis (någon ”närstående” till granskad person har sagt att…).
Frontfigur (person som för fram åsikter och blir lyssnad på)
Etc framträder gång på annan.

Blanda det med skärm- och ljudinspelningar som publiceras hejvilt på TT och YT så har ni receptet på denna framgångssaga.

Det är beklämmande på så många sätt.
Fler gruppdialoger finns att betrakta för den sömnlöse med icke känsligt sinne på YT-kontot Hello Mr Jens. Senast igår kväll en otroligt seg happenings som avslutas med att en av TikTok-mammorna går in och skäller ut småpojkarna (i detta fall inte S och A utan två andra ut den sk svansen).

Min slutsats är att människorna i dessa sammanhang inte vill och inte KAN umgås normalt utan behöver denna dramatillvaro för att tillfredsställa någon märklig drift att trycka ner andra.

Men de anser det inte vara mobbning för det ”tycker de inte” (googla gärna definitionen av mobbning svansen).

Här överlämnar jag till andra att driva tråden vidare. Jag önskar de som utsatt enskilda för drev samma upplevelse själva. En närstående till mig försökte ta sitt liv efter en liknande händelse - innan internet fanns. Fy fan för elakhet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in