2023-04-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Jag ser de som en nutida version av dåtidens skvallerkärringar. Två uppenbart empatistörda individer som går igång på att gräva och exploatera andra människor. Och så presenterar de sitt skvaller i en snygg förpackning och kallar det för dokumentär för att försöka rättfärdiga vad de sysslar med.
Jag har roat mig med att titta lite på de lives som ligger på Youtube och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt Simon, Anjo + deras anhängare som verkligen pushar Crazy till det yttersta för att sedan sätta sig och ha egna lives ägnade åt psykisk ohälsa och folk som mår dåligt. Bristen på självinsikt är rätt skrämmande hos det här gänget.

Spot on!

Nån dag kommer nån krake dom hoppar på ta livet av sig.
Citera
2023-04-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallerallera
Sätt mycket kring detta. Jag tror dock som föregående talare. Simon har gjort mycket gott på youtube. Men jag tror att Anjos inflytande är till det värre. Jag skrev faktiskt till Simon privat och kritiserade en del. Fick ett sakligt meddelande tillbaka så det slutade gott. Känns mer som mogna är känslomässigt involverade..
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Om han inte skulle backa upp Anjo så skulle Anjo köra kniven i ryggen på Simon. Anjo är ju känd för att backstaba sina youtube vänner när de gör något som inte passar honom.
Citat:
Precis. Simon har inte gjort något märkvärdigt tidigare i några lives. Knappt sätt honom förens nu. Så jag TROR att han är på något sätt manipulerad av Anjo..får han har liksom aldrig gett sig på någon på det sättet innan..men återstår att se.

Jag besvarar kommentarerna här, jag tror som sagt var att Anjo har lyckats manipulera Simon in i sitt samarbete. Anjo verkar som en snäll kille och genuin när man stänger av kameran men när han sätter på den så tar han på sig masken. Jag har själv varit inne på deras drama lives på Tiktok och efter den senaste liven som Sanna och Crazy hade så undra man hur totalt hjärndöd Anjo är. Han höll hela tiden på att dra upp Våldtäkts incidenten och jag kände av den negativa energin ifrån VadÄrProblemet eftersom att han inte gick i försvar med Anjo utan istället försökte få fram utav crazy "Ljuger Jag" sen ville han bara dra där ifrån där de galna människorna hänger.

Och ja, jag tror tyvärr som du skriver ifall Simon skulle baka nu efter alla Tiktok draman som Anjo och han har varit delaktiga i så blir det nog ett tråkigt avslut. Trist att en fin kille som Simon kom in i hela tiktok dramat med Anjo.
Citera
2023-04-02, 18:06
Medlem
Citat:
Precis. Simon har inte gjort något märkvärdigt tidigare i några lives. Knappt sätt honom förens nu. Så jag TROR att han är på något sätt manipulerad av Anjo..får han har liksom aldrig gett sig på någon på det sättet innan..men återstår att se.

Det återstår att se.

Jag har så svårt att ta nån seriöst som ber Anjo om hjälp. Eller som kan bli (manipulerad av honom) som du säger.
Citera
2023-04-02, 18:40
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TvillingMannen
Nja, jag tror Simon har hamnat i fel umgänge bara. Simon verkar vara en bättre och lugnare version av Anjo jag tror inte att VadÄrProblemet skulle baka upp Anjo ifall han ber om det.

Jag har sett ohälsosamt mycket av det som skett och tror inte att någon av dem är vidare empatisk eller trevlig. Inte när de blir ifrågasatta eller emotsagda. Det är i såna sammanhang folk brukar visa sitt riktiga jag och det har inte varit vidare vackert.

Det har hoppat flera grodor ur deras munnar där de visat på både brist på medkänsla och kunskap.

Ingen av dem är mindre aktiva på TikTok - de har flera användare, något som är mer regel än undantag i den där märkliga världen.
Citera
2023-04-02, 19:55
Medlem
Citat:
Det återstår att se.

Jag har så svårt att ta nån seriöst som ber Anjo om hjälp. Eller som kan bli (manipulerad av honom) som du säger.

Vad jag vet så var det Anjo som hörde av sig till Simon..
Har dock hört båda i lives. Att Anjo har något märkligt bemötande vet vi men blir så förvånad över Simon? har följt honom länge på tiktok och på youtube. Tiktok är det mycket humor och på youtube lyfter han ämnen som han anser vara viktiga..

Jag har en tanke..Anjo har bara poof, försvunnit från tiktok. Det lämnar Simon egentligen med "all skit"
Kan det vara så att Anjo faktiskt utnyttjade Simon? Han har juh liksom nästan en halv miljon följare, och Anjo har inte varit särskilt aktiv på tiktok innan? Och nu när han varit aktiv ett tag, kastat ur sig skit så drar han? Allt känns så märkligt och snurrigt..
Citera
2023-04-02, 20:05
Medlem
Hugin86s avatar
Någon som har till gång till deras voyd. I såfall sprid dokumentären. Så han som ger sig på mentalt svaga ensamma personer inte könsr pengar på de. Ha en serie som kallas den osynliga sjukdomen och göra de du gör. De är så jävla lågt du kan sjunka. Du ligger på samma skala som pedofiler våldtäktsmän kvinnomishandlare . Den lägsta av alla skalor ge sig på försvarslösa.
Citera
2023-04-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Jag har sett ohälsosamt mycket av det som skett och tror inte att någon av dem är vidare empatisk eller trevlig. Inte när de blir ifrågasatta eller emotsagda. Det är i såna sammanhang folk brukar visa sitt riktiga jag och det har inte varit vidare vackert.

Det har hoppat flera grodor ur deras munnar där de visat på både brist på medkänsla och kunskap.

Ingen av dem är mindre aktiva på TikTok - de har flera användare, något som är mer regel än undantag i den där märkliga världen.

Jag kan förstå din poäng med Anjo men jag har faktiskt inte sett något som du beskriver som skulle vara, Vadärproblemet. Det enda är väl isåfall hur trött han blir på folk som inte kan ge han ett konkret argument kring ämnet?. Anjo förlorar och tappar humöret men återigen har inte sett Simon göra det.
Citera
2023-04-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TvillingMannen
Jag kan förstå din poäng med Anjo men jag har faktiskt inte sett något som du beskriver som skulle vara, Vadärproblemet. Det enda är väl isåfall hur trött han blir på folk som inte kan ge han ett konkret argument kring ämnet?. Anjo förlorar och tappar humöret men återigen har inte sett Simon göra det.
Kolla på liven när han vill få det till att Crazy säger att han ljuger. Trots att hon är (uppenbart rädd för honom) och säger att det inte är han som ljuger utan källan. Han tappar det totalt. Tycker faktiskt Simon har varit snäppet värre än Anjo i dessa lives.
Citera
2023-04-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Kolla på liven när han vill få det till att Crazy säger att han ljuger. Trots att hon är (uppenbart rädd för honom) och säger att det inte är han som ljuger utan källan. Han tappar det totalt. Tycker faktiskt Simon har varit snäppet värre än Anjo i dessa lives.

Hmm..jag förstår. Men det sas ju flera gånger i den liven att Crazy själv är den bekräftade källan? Hon har erkänt osv..sen att Anjo driver på som en idiot är ju en annan sak. Försöker bara se detta ur ett större perspektiv och inte bara svart och vitt. Att vilja få svar på en enkel ja/nej fråga är ju inte så konstigt. Och att frustration uppstår är ju för att hon går runt och faktiskt bara ger ett luddigt svar.
Citera
2023-04-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Tycker faktiskt Simon har varit snäppet värre än Anjo i dessa lives.

Tycker jag med. Det är som Simon på nåt sätt vill mäta sig med Anjo. Bli hans jämlike, Hävda sig och spela Allan ballan så det går överstyr.
Har därför så svårt att ta den killen seriöst nu mera.

Började få respekt för honom i början, och tyckte kanske att denna killen hade något bakom pannbenet. Men sen började han med allt detta äckliga smörande för Anjo och all respekt försvann..

Det är så patetiskt alltihop
Citera
2023-04-02, 22:01
Medlem
Citat:
Tycker jag med. Det är som Simon på nåt sätt vill mäta sig med Anjo. Bli hans jämlike, Hävda sig och spela Allan ballan så det går överstyr.
Har därför så svårt att ta den killen seriöst nu mera.

Började få respekt för honom i början, och tyckte kanske att denna killen hade något bakom pannbenet. Men sen började han med allt detta äckliga smörande för Anjo och all respekt försvann..

Det är så patetiskt alltihop

Håller med om att det är patetiskt..

Men har någon skrivit till dom privat? Jag skrev till både Anjo och Simon och Simon var den enda som svarade. Anjo bara läste. Sket i vilket liksom. Men känns som det är mycket spekulationer här nu och inget konkret..
Citera
2023-04-02, 22:33
Medlem
Citat:
Hmm..jag förstår. Men det sas ju flera gånger i den liven att Crazy själv är den bekräftade källan? Hon har erkänt osv..sen att Anjo driver på som en idiot är ju en annan sak. Försöker bara se detta ur ett större perspektiv och inte bara svart och vitt. Att vilja få svar på en enkel ja/nej fråga är ju inte så konstigt. Och att frustration uppstår är ju för att hon går runt och faktiskt bara ger ett luddigt svar.
Det är jättekonstigt. De har inget med hennes privatliv att göra och har ingen rätt att kräva något svar. Anjo ger jag inte mycket för, är ju tydligt hur han vänder på svaren till sin fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in