2023-04-04, 17:48
Medlem
Hugin86s avatar
Gillar varken anjo simon eller famely. Folk som sprider osanning mobbar förvränger manipulerar folk allt för sin egen vinning skull. Dags sätta ner foten mot detta jäva patrask. Är väll bara en tidsfråga tills Baronen är med på ett hörn. Svenska youtube och tiktok har nu mera pk trams ,psykopater, scamers , mobbare. Vad hände med dom som kom med intressanta saker som var viktigt ha koll på ?
Citera
2023-04-04, 19:07
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Ja.
Fast de anser att de granskar för att folk ska ”få veta sanningen” eftersom C anses vara ”en offentlig person”.
Sedan har saker beskådats genom kalejdoskop, för att uttrycka det milt.

Man skulle kunna skapa en parlör för S, A och svansen där orden:

Känsloargument (är inte accepterade)
Brösta (deras ord för att bemöta kritik)
Bevis (någon ”närstående” till granskad person har sagt att…).
Frontfigur (person som för fram åsikter och blir lyssnad på)
Etc framträder gång på annan.

Blanda det med skärm- och ljudinspelningar som publiceras hejvilt på TT och YT så har ni receptet på denna framgångssaga.

Det är beklämmande på så många sätt.
Fler gruppdialoger finns att betrakta för den sömnlöse med icke känsligt sinne på YT-kontot Hello Mr Jens. Senast igår kväll en otroligt seg happenings som avslutas med att en av TikTok-mammorna går in och skäller ut småpojkarna (i detta fall inte S och A utan två andra ut den sk svansen).

Min slutsats är att människorna i dessa sammanhang inte vill och inte KAN umgås normalt utan behöver denna dramatillvaro för att tillfredsställa någon märklig drift att trycka ner andra.

Men de anser det inte vara mobbning för det ”tycker de inte” (googla gärna definitionen av mobbning svansen).

Här överlämnar jag till andra att driva tråden vidare. Jag önskar de som utsatt enskilda för drev samma upplevelse själva. En närstående till mig försökte ta sitt liv efter en liknande händelse - innan internet fanns. Fy fan för elakhet!

Att någon granskar hur stollar som Pontus Rasmusson beter sig på sociala medier är bra, jag ska inte ta all heder och ära från Anjo. Att han och Simon lyfter Family United som hungerstrejkar och gör allt för genomslag, ja - varför inte. Det är ganska svårt att missa Family United på svenska TikTok och gammelmedia har ingen koll.

Det verkar ha med ego att göra. Folk tyckte att de skulle använda denna Crazy som källa för att "kartlägga" Family United. När de fick höra talas om hennes familjeförhållanden, sexliv och liknade från personer i privat konflikt med henne så ville de inte det. Fine. Gör inte det då. Säg till henne att ett samarbete inte är önskvärt.

Att hänga ut en person som bara har några hundra följare, för privatsaker som inte har med någon annan att göra, är något helt annat. Om folk ifrågasätter varför de inte samarbetar med henne finns det många etiska sätt att svara "nej tack, vi löser det själva". Två långa videos på deras stora youtubekanaler och alla dessa livestreams är absurt, stackars kvinna.
Senast redigerad av Spritnota 2023-04-04 kl. 19:11.
Citera
2023-04-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Om Simon är imponerad av Anjo och den svansen säger det allt om Simon så någon ursäkt behövs inte.

Exakt min mening också.
Hade Simon varit seriös så hade han tackat nej till att samarbeta med Anjo..

Den smula trovärdighet Simon har byggt upp på egen hand är för mig iaf bortblåst nu och går inte att få tillbaka
Citera
2023-04-04, 19:22
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Exakt min mening också.
Hade Simon varit seriös så hade han tackat nej till att samarbeta med Anjo..

Den smula trovärdighet Simon har byggt upp på egen hand är för mig iaf bortblåst nu och går inte att få tillbaka

Instämmer. Är ändå nyfiken på om Simon känt till Anjo i två månader, eller i två år.
Citera
2023-04-04, 19:50
Medlem
Hej! Är det någon som har lust att göra en kort sammanfattning om senaste tjafset mellan Anjo, hans nya lekkamrat och den här ''Crazy''?

Jag kommer absolut inte att kolla på någon av Anjos videos för att förstå.

Tycker att Anjo var bättre förr när han höll sig neutral och stod upp ensam i konflikter etc.
Hans nya grej med att sätta igång drev och hänga ut människor, i synnerhet mentalt dysfunktionella personer är ett riktigt lågvattenmärke.

Edit: Kan det vara så att Anjo njuter av att dreva mot ensamma människor för att han själv blivit utsatt för det och då aldrig hade någon som hjälpte honom? Bara en hypotes.
Citera
2023-04-04, 19:56
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Kollade på Youtube klippen igår. Det va horribelt att se. Är detta Anjos svans alltså?
Om Simon är imponerad av Anjo och den svansen säger det allt om Simon så någon ursäkt behövs inte.

Jag är beredd att hålla med dig. Jag hade inte sett så mycket av Simon innan, men av det lilla jag sett så trodde jag att han var vettig. Nu har jag ändrat mig. Dessutom ogillar jag att han ofta är så tvärsäker på uppenbara felaktigheter. Som att han typ blev rosenrasande på någon i kommentarfältet som påpekade att det kan röra sig om förtal mot Crazy även om det som sägs är sant. Det kunde det minsann inte alls enligt Simon som höll på att gå i taket. Där var det Anjo som fick gå in och rätta Simon. Dessutom gör han underliga uttalanden om psykologi och psykisk hälsa.

Och när jag ändå är igång så retar jag mig på att Anjo (och fler i det där gänget) verkar tro att psykisk ohälsa automatiskt är lika med sjukdom. Det finns så sjukt många nyanser av psykisk ohälsa och så mycket som absolut inte klassas som en sjukdom. Men jag börjar inse att jag nog bör sänka förväntningarna ner till avgrunden för att inte bli besviken över vad dessa personer spottar ur sig...

Avslutningsvis så hoppas jag att Crazy, om ett tag, får lite distans till allt som har hänt och inser vad Anjo och Simon faktiskt utsatt henne för. Jag brukar tycka att alla förtalsanklagelser folk slänger på varandra är löjliga, men detta anser jag är ett klockrent fall av förtal. Och i en drömvärld så anmäler Crazy dem för just detta och de åker dit så det sjunger om det.
Citera
2023-04-04, 20:34
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerXL
Hej! Är det någon som har lust att göra en kort sammanfattning om senaste tjafset mellan Anjo, hans nya lekkamrat och den här ''Crazy''?

Jag kommer absolut inte att kolla på någon av Anjos videos för att förstå.

Tycker att Anjo var bättre förr när han höll sig neutral och stod upp ensam i konflikter etc.
Hans nya grej med att sätta igång drev och hänga ut människor, i synnerhet mentalt dysfunktionella personer är ett riktigt lågvattenmärke.

Edit: Kan det vara så att Anjo njuter av att dreva mot ensamma människor för att han själv blivit utsatt för det och då aldrig hade någon som hjälpte honom? Bara en hypotes.

Kort och kort...nja men ungefär så här:
Anjo och hans nya kompis uppmärksammar ett löst sammansatt gäng som kallar sig för Family United. De består främst av diverse galenpannor som på legitima grunder förlorat vårdnaden om sina barn. FU bedriver kampanjer i stil med Partiet Nyans: soc kidnappar barn. Mest härjar de på TikTok men de hungerstrejkar på torg, de dyker upp lite överallt.

Avsikten med serien är väl god, i bemärkelsen att varna andra för att ge sig i lag med FU, att låta omhändertagna barn (17-18 år, inga småbarn) till grundarna utan egna plattformar berätta att de är tacksamma för att soc hjälpt dem slippa vanvården de utsatts för.

När Anjo och Simon drog igång projektet, gick de ut på sina sociala medier och efterlyste personer som hade koll på kritiken mot FU, folk som kunde fungera som källor eller ställa upp på intervjuer.
Många tipsade om en kvinna som kallar sig för "Crazy" (vill inte skriva ut hela namnet). "Fråga henne, hon har koll på FU samt är socionom" skrev tipsarna.

Crazy har en vuxen ung dotter som brutit kontakten med sin mor. Denna dotter tog också kontakt med Anjo/Simon och berättade osmickrande saker som ska ha skett i mammans privatliv. Anjo och Simon ville då inte använda Crazy som källa, eller samarbeta med henne. Så långt allt väl - det bestämmer de själva.

Men: Anjo och Simon har därefter postat varsin video på sina youtubekanaler där de berättar VARFÖR de inte vill ha med Crazy att göra. Tittarna får höra om påstått klandervärt sexliv som ligger några år tillbaka i tiden, kvinnans medicinska historia och annat grovt förtal då det helt saknar allmänintresse då denna kvinna innan dess var känd av ett fåtal hundra personer. Källa till detta är privatpersoners berättelser, som har en konflikt med henne.

De var live med henne på TikTok, och personer som tipsat om henne är nu hennes haters. Dessa haters är i sin tur live på TikTok och förtalar henne.

EDIT: Detta är en mycket grovt förenklad version, andra får komma med rättelser och fylla i luckorna.
EDIT 2: Vad som stämmer om Crazy är irrelevant för majoriteten i denna tråd, om jag tolkar den rätt. Kritiken gäller hur Anjo och Simon grovt förtalat och hänger ut en icke offentlig privatperson på sina kanaler och med det även har utsatt henne för ett drev - lågt i deltagare men extremt hatiskt, där givetvis var och en som streamar på TikTok ansvarar för sina egna ord och handlingar. Det är helt enkelt så oerhört oetiskt samt omotiverat gjort.
Senast redigerad av Spritnota 2023-04-04 kl. 21:06.
Citera
2023-04-05, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Anjo och hans nya kompis uppmärksammar ett löst sammansatt gäng som kallar sig för Family United. De består främst av diverse galenpannor som på legitima grunder förlorat vårdnaden om sina barn. FU bedriver kampanjer i stil med Partiet Nyans: soc kidnappar barn. Mest härjar de på TikTok men de hungerstrejkar på torg, de dyker upp lite överallt.

Avsikten med serien är väl god, i bemärkelsen att varna andra för att ge sig i lag med FU, att låta omhändertagna barn (17-18 år, inga småbarn) till grundarna utan egna plattformar berätta att de är tacksamma för att soc hjälpt dem slippa vanvården de utsatts för.

När Anjo och Simon drog igång projektet, gick de ut på sina sociala medier och efterlyste personer som hade koll på kritiken mot FU, folk som kunde fungera som källor eller ställa upp på intervjuer.
Många tipsade om en kvinna som kallar sig för "Crazy" (vill inte skriva ut hela namnet). "Fråga henne, hon har koll på FU samt är socionom" skrev tipsarna.

Crazy har en vuxen ung dotter som brutit kontakten med sin mor. Denna dotter tog också kontakt med Anjo/Simon och berättade osmickrande saker som ska ha skett i mammans privatliv. Anjo och Simon ville då inte använda Crazy som källa, eller samarbeta med henne. Så långt allt väl - det bestämmer de själva.

Men: Anjo och Simon har därefter postat varsin video på sina youtubekanaler där de berättar VARFÖR de inte vill ha med Crazy att göra. Tittarna får höra om påstått klandervärt sexliv som ligger några år tillbaka i tiden, kvinnans medicinska historia och annat grovt förtal då det helt saknar allmänintresse då denna kvinna innan dess var känd av ett fåtal hundra personer. Källa till detta är privatpersoners berättelser, som har en konflikt med henne.

De var live med henne på TikTok, och personer som tipsat om henne är nu hennes haters. Dessa haters är i sin tur live på TikTok och förtalar henne.

EDIT: Detta är en mycket grovt förenklad version, andra får komma med rättelser och fylla i luckorna.
EDIT 2: Vad som stämmer om Crazy är irrelevant för majoriteten i denna tråd, om jag tolkar den rätt. Kritiken gäller hur Anjo och Simon grovt förtalat och hänger ut en icke offentlig privatperson på sina kanaler och med det även har utsatt henne för ett drev - lågt i deltagare men extremt hatiskt, där givetvis var och en som streamar på TikTok ansvarar för sina egna ord och handlingar. Det är helt enkelt så oerhört oetiskt samt omotiverat gjort.

Måste rätta dig här. Dom från början som gick emot Crazy var dom här tjejerna och Anjo. Det var några andra konton som hjälpte crazy upp till 1000 följare för att hon skulle kunna livea. Anjo gick för en tid sedan ut och eftersökte någon kunnig kring FU. Simon var inte med i detta från början utan vad jag har fattt det som fokuserade han endast på FU. Rykten på TikTok säger att Anjo drog in Simon i detta och vad jag vet så har dom brutit kontakten. Känns väl som Simon inte är delaktig i detta överhuvudtaget längre och många andra har ”hoppat av” Men det är som sagt bara rykten och inget det finns belägg för. Precis som allt annat i dessa trådar..
Citera
2023-04-05, 09:43
Medlem
Citat:

Dessutom har detta blivit ett familjedrama på TikTok. Där jag inte har sätt någon inblandad i förutom två tjejer som heter Sanna och Jonna. Men även en kille som heter Nicky. Det var en del sakligt från början men nu är det ett krig i familjen där ingen av dom som nämnts tidigare är inblandad i.
Citera
2023-04-06, 18:14
Medlem
Hugin86s avatar
Kul att anjo antagligen gjort förtal mot lokals ex brud. Där han hävdar en seriös ljudsnubbe lyssnat på rösten och säger de är hon till 100 %. Sen drar han sina egna slutsatser , eftersom han hört henne live och i tele flera gånger. Kommer ihåg hans flin hans leende hans ego bost Jag har rätt. Han och karlsson på taket är så jävla lika.

Men till sak hoppas Hon anmäler anjo och får ett stort skadestånd,
Citera
2023-04-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugin86
Kul att anjo antagligen gjort förtal mot lokals ex brud. Där han hävdar en seriös ljudsnubbe lyssnat på rösten och säger de är hon till 100 %. Sen drar han sina egna slutsatser , eftersom han hört henne live och i tele flera gånger. Kommer ihåg hans flin hans leende hans ego bost Jag har rätt. Han och karlsson på taket är så jävla lika.

Men till sak hoppas Hon anmäler anjo och får ett stort skadestånd,

Han kastar sten i glashus.. och har gjort det länge..
Hoppas han snart får smaka på sin egen medicin.
Är så trött på den självgode hånflinande fetknoppen
Citera
2023-04-07, 00:04
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Undrar hur många månader bort Anjos "dokumentär" om sin nya bästis är. Jag tror den kommer innan året är slut.

Instämmer blir väl något liknande som när han offentligt avrättade sin fd vän Verz genom backstabbing, fulspel och lögner.

Anjo är enbart en fet wtgris med dåligt självförtroende som borde knipa innan han blir jappad från en voi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in