2023-04-01, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugin86
Om man tycker man är en bra person som går på en tjej som Fröken B, en som nästan borde bo på ett stöd boende. Då är du en svag människa

Det får mig att tänka på Alex ceesay. När det var mycket trubbel mellan han och Alva och han betedde sig som en svin mot henne. Då var det många som ville att Anjo skulle yttra sig där om vad han tyckte.

Anjo sa inte smack! Utan sa bara att
”jag känner inte människan så jag känner att jag inte kan yttra mig i den frågan”

Han kan yttra sig om Bumbi och andra svaga människor, men inte någon som han är rädd för att ge sig på. Detta tror jag Simon inte heller skulle våga.

Samma sak när det var världens krig mellan han och lokal. Alex började synas mer och mer på Lokals videor och intervjuer.
Och det var en skämt video som Alex och lokal gjorde där Lokal spelade plit på en anstalt där Alex satt och lokal skulle då få psykbryt hur orättvist youtube galan är när han inte blev nominerad.
Anjo kände ju förstås att han var tvungen att kritisera den videon då Anjo faktiskt var nominerade där men inte lokal. Han sa då nåt liknande
” Jag vill bara förtydliga att jag har absolut ingenting emot Alex Cessay. Men lokal i den videon bla bla bla”

Så ja! Anjo är bara en svag, feg överviktig mobbare. Ingen Janne Josefsson som han vill vara..

Jag tror Simon är av samma skrot och korn
Senast redigerad av Rebelson 2023-04-01 kl. 11:23.
Citera
2023-04-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Det är mycket av den som ligger till grund till mitt inlägg här ovanför. Har dock bara sett Sannas live där Anjo och Simon är med än sålänge.

Låg nivå på den liven skulle jag säga där två youtubers skriker och försvarar sig som om dom satt på mellanstadiets fritidsgård
Citera
2023-04-01, 18:16
Medlem
Spritnotas avatar
Undrar hur många månader bort Anjos "dokumentär" om sin nya bästis är. Jag tror den kommer innan året är slut.
Citera
2023-04-01, 19:30
Medlem
Hugin86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Det får mig att tänka på Alex ceesay. När det var mycket trubbel mellan han och Alva och han betedde sig som en svin mot henne. Då var det många som ville att Anjo skulle yttra sig där om vad han tyckte.

Anjo sa inte smack! Utan sa bara att
”jag känner inte människan så jag känner att jag inte kan yttra mig i den frågan”

Han kan yttra sig om Bumbi och andra svaga människor, men inte någon som han är rädd för att ge sig på. Detta tror jag Simon inte heller skulle våga.

Samma sak när det var världens krig mellan han och lokal. Alex började synas mer och mer på Lokals videor och intervjuer.
Och det var en skämt video som Alex och lokal gjorde där Lokal spelade plit på en anstalt där Alex satt och lokal skulle då få psykbryt hur orättvist youtube galan är när han inte blev nominerad.
Anjo kände ju förstås att han var tvungen att kritisera den videon då Anjo faktiskt var nominerade där men inte lokal. Han sa då nåt liknande
” Jag vill bara förtydliga att jag har absolut ingenting emot Alex Cessay. Men lokal i den videon bla bla bla”

Så ja! Anjo är bara en svag, feg överviktig mobbare. Ingen Janne Josefsson som han vill vara..

Jag tror Simon är av samma skrot och korn

Dom är samma, vill vara fina på ytan men bakom allt två jävla ruttna typer. Sen kommer någon säga han hjälpte mig. Hjälpt en, skada en annan person för hela livet. Nej Anjo och Simon vill ni gräva kolla då upp hur får vi pengar ? Vad är pengar,vem styr banken tv tidningar , vem varför kommer politiker undan skatte fiffel? När dom vidrör dom frågorna och gräver då kan vi snacka
Citera
2023-04-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugin86
Dom är samma, vill vara fina på ytan men bakom allt två jävla ruttna typer. Sen kommer någon säga han hjälpte mig. Hjälpt en, skada en annan person för hela livet. Nej Anjo och Simon vill ni gräva kolla då upp hur får vi pengar ? Vad är pengar,vem styr banken tv tidningar , vem varför kommer politiker undan skatte fiffel? När dom vidrör dom frågorna och gräver då kan vi snacka

Dom kan inte gräva i sånna stora frågor för dom är inga Einsteins.
Bara två youtube pojkar som leker ”Janne Josefsson” med youtube communityt
Citera
2023-04-02, 12:25
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Dom kan inte gräva i sånna stora frågor för dom är inga Einsteins.
Bara två youtube pojkar som leker ”Janne Josefsson” med youtube communityt

Jag ser de som en nutida version av dåtidens skvallerkärringar. Två uppenbart empatistörda individer som går igång på att gräva och exploatera andra människor. Och så presenterar de sitt skvaller i en snygg förpackning och kallar det för dokumentär för att försöka rättfärdiga vad de sysslar med.
Jag har roat mig med att titta lite på de lives som ligger på Youtube och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt Simon, Anjo + deras anhängare som verkligen pushar Crazy till det yttersta för att sedan sätta sig och ha egna lives ägnade åt psykisk ohälsa och folk som mår dåligt. Bristen på självinsikt är rätt skrämmande hos det här gänget.
Citera
2023-04-02, 14:41
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Jag ser de som en nutida version av dåtidens skvallerkärringar. Två uppenbart empatistörda individer som går igång på att gräva och exploatera andra människor. Och så presenterar de sitt skvaller i en snygg förpackning och kallar det för dokumentär för att försöka rättfärdiga vad de sysslar med.
Jag har roat mig med att titta lite på de lives som ligger på Youtube och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt Simon, Anjo + deras anhängare som verkligen pushar Crazy till det yttersta för att sedan sätta sig och ha egna lives ägnade åt psykisk ohälsa och folk som mår dåligt. Bristen på självinsikt är rätt skrämmande hos det här gänget.

Huvudet på spiken! Innehållet i dessa ”gräv” är i nivå med Hänt Extra och dylika skvallerkällor. Det trista är att se svansen av företrädesvis tjejer och kvinnor skandera ”Upp med Anjo och Simon” i lives på TikTok för att herrarna ska få bringa ordning och förklara vad ”sanningen” är efter som de ”har bevis”.
Att de sedan inte klarar av att bli ifrågasatta har nu lett till att Anjo ”ska ta bort TikTok-appen för att han har så mycket jobb”.

Dessa ”kreatörers” definition av relevant fakta och vad en säker källa är gör mig beklämd. Att de sedan sitter och hotar med att ”gå ut med allt material” om de blir emotsagda är ytterligare belägg för att de inte förstår hur ointressant deras videos är för omvärlden. Herregud, skicka dem för inside report från Ukraina en månad så kanske de får perspektiv.

Jag är väl medveten om att min text är väldigt onyanserad men efter månader av observationer kring det samspel (?) som sker i grupper på TikTok tappar man fan tron på människan.
Citera
2023-04-02, 15:35
Medlem
Citat:

Nja, jag tror Simon har hamnat i fel umgänge bara. Simon verkar vara en bättre och lugnare version av Anjo jag tror inte att VadÄrProblemet skulle baka upp Anjo ifall han ber om det.
Citera
2023-04-02, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Jag tror att Anjos största misstag den senaste tiden är att börja jobba tillsammans med Simon ”vad är problemet” Thunberg.

Det jag sett de senaste dagarna är att ingen av dem klarar att bli ifrågasatta och materialet i deras senaste ”gräv” är pinsamt dåligt.

Att kalla en anhörig som är osams med den man gräver om trovärdig källa? Att över huvud taget anse sig ha rätten att vända ut och in på en persons liv för att de anser att hen är ”offentlig”.

Snälla rara… man är inte offentlig för att 1000 personer tittar på det man säger.

Det riktiga lågvattenmärket var när Anjo ifrågasatte en våldtäkt med orden:
”Har du anmält den våldtäkten?”
(Svar: Nej)
”Varför inte?” (Underförstått: den har aldrig hänt).

Ska man göra ett gräv måste man fråga sig en rad saker:

- Vem har jag som uppdragsgivare?
- Vilket lagstöd har jag för att publicera det jag hittar?
- Vilka konsekvenser får på publiceringen av uppgifterna?

I de här killarnas värld är svaren:
1) Jag själv
2) Jag vet vad jag gör
3) Vi skiter i konsekvenserna om vi ogillar personen vi gräver om

Jag önskar nästan att deras uthängningar får de fruktansvärda konsekvenser som den typen av förföljelse kan få så deras samveten kanske vaknar - om de har några.
Crazy hade som mest runt 200 tittare på sina lives, innan mobbgänget började gotta sig i hennes tragedier. Pinsamt att de vill rättfärdiga sitt trakasserade med att hon skulle vara offentlig. Det senaste är att de fått tag på hennes ex, som tydligen gärna vill prata om henne. Jag tror att det är ganska många som har rätt mycket skit att säga om sitt ex. Pinsamt. Anjo verkar dock ha backat från tiktok nu, så han fick kanske lite självinsikt till slut. Simons och hans beteende på tiktok har varit på obeskrivligt låg nivå.
Citera
2023-04-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Crazy hade som mest runt 200 tittare på sina lives, innan mobbgänget började gotta sig i hennes tragedier. Pinsamt att de vill rättfärdiga sitt trakasserade med att hon skulle vara offentlig. Det senaste är att de fått tag på hennes ex, som tydligen gärna vill prata om henne. Jag tror att det är ganska många som har rätt mycket skit att säga om sitt ex. Pinsamt. Anjo verkar dock ha backat från tiktok nu, så han fick kanske lite självinsikt till slut. Simons och hans beteende på tiktok har varit på obeskrivligt låg nivå.

Sätt mycket kring detta. Jag tror dock som föregående talare. Simon har gjort mycket gott på youtube. Men jag tror att Anjos inflytande är till det värre. Jag skrev faktiskt till Simon privat och kritiserade en del. Fick ett sakligt meddelande tillbaka så det slutade gott. Känns mer som mogna är känslomässigt involverade..
Citera
2023-04-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TvillingMannen
jag tror inte att VadÄrProblemet skulle baka upp Anjo ifall han ber om det.

Om han inte skulle backa upp Anjo så skulle Anjo köra kniven i ryggen på Simon. Anjo är ju känd för att backstaba sina youtube vänner när de gör något som inte passar honom.
Citera
2023-04-02, 17:54
Medlem
Citat:
Om han inte skulle backa upp Anjo så skulle Anjo köra kniven i ryggen på Simon. Anjo är ju känd för att backstaba sina youtube vänner när de gör något som inte passar honom.

Precis. Simon har inte gjort något märkvärdigt tidigare i några lives. Knappt sätt honom förens nu. Så jag TROR att han är på något sätt manipulerad av Anjo..får han har liksom aldrig gett sig på någon på det sättet innan..men återstår att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in