2022-08-20, 11:08
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Varför tror ni Anjo tjänar lika dåligt som Rask?

Anjo är ju ganska framgångsrik.

Rask är en dagdrivare som försöker fuska sig till pengar till en extra snusdosa.

Men dom har samma problematik i grunden, bror. Dvs att dom inte kan hålla i pengar. De allra flesta hobby youtubers som Anjo & Rask har dålig ekonomi, svårt att hålla i pengar osv. Spelar ingen roll hur mycket pengar dom drar in ifall dom inte kan förvalta dom.

Även du borde kunna förstå det ifall du inte lät ditt omotiverade hat mot Rask fördunkla ditt omdöme.
Citera
2022-08-20, 13:36
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Men dom har samma problematik i grunden, bror. Dvs att dom inte kan hålla i pengar. De allra flesta hobby youtubers som Anjo & Rask har dålig ekonomi, svårt att hålla i pengar osv. Spelar ingen roll hur mycket pengar dom drar in ifall dom inte kan förvalta dom.

Även du borde kunna förstå det ifall du inte lät ditt omotiverade hat mot Rask fördunkla ditt omdöme.
i Rasks fall är det inte så konstigt, han tjänar liksom lika mycket som jag gjorde när jag var 12.

När hans "lön" kommer räcker den inte ens till 25% av räkningarna, när han ska till det årliga tandläkarbesöket måste han ta ett sms lån eller lura ett mongo på pengar, det är riktig fattigdom i ett rikt land som Sverige.

Anjo har växt sjukt mycket som människa, han har varit med i lyxfällan och har ändå bättre ekonomi än Patrask.
Citera
2022-08-20, 16:45
Medlem
Wooqiprwos avatar
Ni kan sluta jämföra äpplen och päron. Anjo kan leva på Youtube med råge, dessutom är han ganska duktig på det han gör.

När Rask hade sin stora kanal kvar så drog han in ca 8-9000 per månad. Nu har han en liten skitkanal med inte ens 5000 subs.
Citera
2022-08-21, 10:34
Bannlyst
När kommer Anjos granskning om Foliehatt Monstret Solomoon och om Rapist lovern Kammi ?
Citera
2022-08-21, 20:07
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ni kan sluta jämföra äpplen och päron. Anjo kan leva på Youtube med råge, dessutom är han ganska duktig på det han gör.

När Rask hade sin stora kanal kvar så drog han in ca 8-9000 per månad. Nu har han en liten skitkanal med inte ens 5000 subs.

Rask hade ju köpt merparten av alla följare på sin förra huvudkanal. Det viktiga är inte antalet följare utan antalet visningar och ration mellan följare/visningar.
Citera
2022-08-21, 20:17
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampr
Rask hade ju köpt merparten av alla följare på sin förra huvudkanal. Det viktiga är inte antalet följare utan antalet visningar och ration mellan följare/visningar.
Rask har 975 visningar på sin senaste video efter 5 timmar. Hur mycket tjänar han på det?
Citera
2022-08-22, 12:05
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Rask har 975 visningar på sin senaste video efter 5 timmar. Hur mycket tjänar han på det?

Ingen aning, troligen max ett par kronor om jag skulle få gissa. Senaste videon har 2.4K visningar efter 20 timmar vilket är mer än 50% av följarna och får anses som relativt bra siffror. Många videos har nära 100%.

Anjo har 120K följare och många avsnitt av hans pod/videocastformat har bara 20 - 40K visningar beroende på ämne. Anjos senaste video har 11K visningar efter 17 timmar vilket är under 10% av alla följare.
Som jag förstår det så jobbar Anjo med youtube och då borde hans siffror vara ganska oroväckande om det inte är en kalkylerad förlust.
Citera
2022-08-23, 17:22
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampr
Ingen aning, troligen max ett par kronor om jag skulle få gissa. Senaste videon har 2.4K visningar efter 20 timmar vilket är mer än 50% av följarna och får anses som relativt bra siffror. Många videos har nära 100%.

Anjo har 120K följare och många avsnitt av hans pod/videocastformat har bara 20 - 40K visningar beroende på ämne. Anjos senaste video har 11K visningar efter 17 timmar vilket är under 10% av alla följare.
Som jag förstår det så jobbar Anjo med youtube och då borde hans siffror vara ganska oroväckande om det inte är en kalkylerad förlust.

Som jag tidigare postat i tråden: Anjos företag drog in 450k på youtube och 120k på voyd årets 6 första månader. Samarbeten och sponsorer exkluderat.

Jag tror du underskattar grovt hur mycket pengar det går få in på ads, kolla dessutom hur fruktansvärt många Anjo proppar in i varje video. Majsodlare, som det kallas då varje ad visas som en gul markering.
Citera
2022-09-15, 14:20
Medlem
Citat:

Anjo är exposed av Olof K, nu med på nyheterna.. bolaget är skuldsatt 50 lax, thats it mannen!

Anjo har dessutom börjat hota med att hänga ut människor, vilken tönt han är, det är så han slåss haha.
Citera
2022-09-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Anjo är exposed av Olof K, nu med på nyheterna.. bolaget är skuldsatt 50 lax, thats it mannen!

Anjo har dessutom börjat hota med att hänga ut människor, vilken tönt han är, det är så han slåss haha.

Vart är källor för detta? Olof K ljuger ju om typ allt så vorre intressant.
Citera
2022-09-15, 16:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen

Anjo har hängt ut folk en längre tid nu - och därför slutade jag följa honom för länge sedan - så det är inget nytt.

Olof K känns inte som bästa källan - så jag skulle gärna se att uppgifterna beläggs på annat håll också.

Dessutom betyder inte skuldsättning i ett bolag att bolaget går med förlust. Det är väldigt vanligt att (åtminstone förr) att man lånar till investeringar i bolaget samtidigt som man låter vinst etc arbeta på sitt håll.
50 tusen är dessutom ingen hög summa i sammanhanget.
Citera
2022-09-15, 17:23
Medlem
Wooqiprwos avatar
Som sagt bolagsskulder på 50 k är ingenting. Och Olof K tar ni som en trovärdig källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in