Citat:
Ursprungligen postat av
anetregor
Det är ganska OT. Men här är två:
Assembler assembleras till maskinkod. Maskinkod är bara ettor och nollor.
Men jag har inte skrivit att assembler
är maskinkod.
Jag skriv så här:
Citat:
Japp, jag kan maskinkod (assembler).
Du måste verkligen klyva hårstrån och anstränga dig för att tolka den meningen fel. Du som kodat i så många språk, vet inte du att ingen programmerare sitter och skriver ettor och nollor. Trodde du visste att om man vill kontrollera till 100% vilken maskinkod som generera så skriver man i assembler. Kan man assembler så förstår man och kan maskinkod (förstår instruktioner processorn jobbar med).
Citat:
Ursprungligen postat av
anetregor
Python-interpretern (vad heter det på svenska?) är gjord i C. Exakt vad du menar med det här ovan är svårt att förstå, men du får det att låta som den skulle vara gjord i C++.
Haha, har inte ens nämnt Python interpretatorn. Men absolut, tror inte de skrivit om den i C++ för att man vill möjliggöra att Python skall kunna köras på så mycket olika hårdvara som möjligt.
Det jag menade med att det mesta i Python är C++ handlar om komponenter som används av Pythonprogrammerare. Du känner säkert till att Python kodare använder gigantiskt mycket komponenter till sina program, komponenter där den verkliga funktionaliteten ligger. Python är "bara" ett skriptspråk som binder samman komponenter.