Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-18, 01:10
Medlem
Omg, det var sjukt bra! 😃
Citera
2023-02-18, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Kommer den kunna besvara samma saker som chatGPT? T.ex "Skriv ett tvådimensionellt Ping-Pong-spel"? Eller svarar den enbart utifrån Google-resultat som gjort liknande?

Bard kommer säkert bli något mer liknande som ChatGpt men hur bra den kommer att vara återstår att se. Det finns förstås anledningar till att Bard inte är lanserad än så de kan ligga lite efter eller så är de rädda för att denna utveckling kan slå mot Googles affärsmodell. I värsta fall kan detta bli ett stort hot mot Google.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
När man söker på Apple store på Chatgpe så får man upp olika AI appar att ladda ner.

Men betyder det ändå att den vi talar om är originalet eller vad man ska kalla det?

Jag har inte kollat på dem men ChatGpt har ett api som gör att vem som helst kan utveckla en app som pratar med ChatGpt. Jag antar att det är vad dessa har gjort och då är det samma ChatGpt som du pratar med.
Citera
2023-02-18, 08:49
Medlem
Någon som vet hur man får bot:en att skriva ut resten av koden till ett program med samma indentering som i det förra svaret? Jag skriver "continue the last line and the rest with proper indentation" men bot:en börjar om från början.
Citera
2023-02-18, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begriperingenting
Vänstervriden smörja.
Det enda vettiga är att den kan felsöka kod relativt snabbt. Funnits AI i några år som gör samma sak i den fronten men.
Är du ledsen över att inte kunna ställa frågor om vad negrer äter, eller vad kvinnans roll är i kärnfamiljen?
Citera
2023-02-18, 08:57
Medlem
Bot:en skrev en klass som kräver ett argument men försökte anropa klassen utan något argument alls.

Får väl inse att bot:en inte är perfekt och kan göra misstag.
Citera
2023-02-18, 09:41
Medlem
Om någon lyckas få bot:en att skapa ett helfungerande Tetris-spel, skriv gärna här.
Citera
2023-02-18, 13:53
Medlem
Citat:
Om någon lyckas få bot:en att skapa ett helfungerande Tetris-spel, skriv gärna här.

Jag lyckades få den att skapa kod som ser vettig ut och gick att köra men spelet startade aldrig när jag klickade på start-knappen.

Ett problem är att den har en begränsning på hur långa svar den kan generera och när man skriver continue verkar den ibland bli lite förvirrad. Jag fick ibland säga åt den att lista koden för en komponent igen och då såg jag att den ibland gav mig kod som inte var helt identisk. Detta kan leda till olika versioner som inte är kompatibla med den kod den redan gett.

Med lite handjagande kan jag nog få det att fungera men mitt mål var att inte behöva det. Den uppgiften jag gav ChatGpt var denna:
Let's create the game tetris with rectjs for web with function based components. The code should be organised in separate files for the components and css. First start by give me a unix touch command that creates empty files where the code should be placed and then show the code for each file individually. The game should be basic but fully functional.
Citera
2023-02-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Ett problem är att den har en begränsning på hur långa svar den kan generera och när man skriver continue verkar den ibland bli lite förvirrad. Jag fick ibland säga åt den att lista koden för en komponent igen och då såg jag att den ibland gav mig kod som inte var helt identisk. Detta kan leda till olika versioner som inte är kompatibla med den kod den redan gett.
Skriver man mycket krav tror jag att bot:en kan strunta i vissa krav i sin lösning.
Citera
2023-02-18, 18:02
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=IOkXMnrC5oo
Citera
2023-02-18, 18:13
Medlem
AliyahMerins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Varför frågar du inte ChatGPT?
As an AI language model, I do not have the ability to interact with websites or complete CAPTCHA tests. My purpose is to answer questions and provide information to the best of my knowledge and ability.
Har som sagt kommenderat ChatGPT att skriva så att det passerar en AI-detektor och då svarar den att den ska göra det men sen den klarar inte det. Vad menar du jag ska ställa för fråga till den?
Citera
2023-02-18, 18:26
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliyahMerin
Har som sagt kommenderat ChatGPT att skriva så att det passerar en AI-detektor och då svarar den att den ska göra det men sen den klarar inte det. Vad menar du jag ska ställa för fråga till den?

Men kör den igenom AI detektorn bara? Passerar den inte så ändra några ord!
Citera
2023-02-18, 19:23
Medlem
Är det möjligt att få bot:en att inte sluta skriva i mitten av ett uttryck när denne skriver programkod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in