Citat:
Ursprungligen postat av
Heymid
Om någon lyckas få bot:en att skapa ett helfungerande Tetris-spel, skriv gärna här.
Jag lyckades få den att skapa kod som ser vettig ut och gick att köra men spelet startade aldrig när jag klickade på start-knappen.
Ett problem är att den har en begränsning på hur långa svar den kan generera och när man skriver continue verkar den ibland bli lite förvirrad. Jag fick ibland säga åt den att lista koden för en komponent igen och då såg jag att den ibland gav mig kod som inte var helt identisk. Detta kan leda till olika versioner som inte är kompatibla med den kod den redan gett.
Med lite handjagande kan jag nog få det att fungera men mitt mål var att inte behöva det. Den uppgiften jag gav ChatGpt var denna:
Let's create the game tetris with rectjs for web with function based components. The code should be organised in separate files for the components and css. First start by give me a unix touch command that creates empty files where the code should be placed and then show the code for each file individually. The game should be basic but fully functional.