Jag tror det är dags för en uppfriskande analys!
För ett par, tre månader sedan hade tråden hamnat lite i dvala, vilket händer ibland. Vid de tillfällena - och givetvis vid det senaste tillfället, då - petade jag in mina tankar om PU som gärningsman. Varje gång - med ganska långt mellanrum - som jag gör det, blir det genast fart i tråden igen. Den här gången blev det extra mycket fart!
Det första som alltså visar sig när jag vid särskilda tillfällen petar in PU som möjlig gärningsman är att det blir fart i tråden. Detta ger med en märklig automatik följande:
Det andra som händer varje gång som jag petar in PU som möjlig gärningsman efter att tråden har gått i stå är att det nästan omedelbart startas ett drev mot BW, som en slags kontraattack. Den här gången var inget undantag! Det är uppenbart att några användarnamn genast drar igång en aktion med syftet att typ "ge BW skulden" när PU lyfts fram som möjlig gärningsman efter en tids "frånvaro". Men den här gången blev drevet mot BW ovanligt stort.
Helt enkelt: När PU efter en tids frånvaro lyfts fram som möjlig gärningsman, startas ett drev som i stället pekar ut BW. Det har hänt förr och det lär hända igen.