2023-04-03, 13:13
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Vilken tur att den delen av intervjun inte är bandat. Klart du anser det ett starkt bevis. BW är en av GWs gubbar. Allt annat är trams.

Så ditt försvar som trådförvillare är alltså att Motown ljuger om tidpunkten för förhöret bara för att sista delen av förhöret inte är inspelad?

Men Motown är väl med om mordet han med kan jag tänka. Hur många personer är inblandade i att frakta bort och dumpa Helena (förutom BW). Är det något som du som trådförvillare klarar av att svara på?

P.S. Hälsa GW nästa gång du hör hans röst i ditt inre. D.S.
Citera
2023-04-03, 13:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du vet då precis vad GW menar och att det absolut inte kan vara BW. Men du har självklart ingen aning eller ens förslag på vilka han i stället avser. Eller hur? Läs beskrivningen igen och igen och igen. Och till slut fattar även du att jag har rätt. Du underskattar GW åt det grövsta.

Nu är det så att BW inte passar in på en central punkt i GW Perssons beskrivning. GW Persson har skrivit i sin bok att de två personerna åkte hem och pratade igenom vad de skulle säga om polisen skulle höra av sig. Vem som helst förstår ju redan här att de två personerna inte säkert räknade med att bli kontaktade av polisen.
BW däremot gjorde ingenting för att dölja sin kontakt med Helena utanför Stadt och blev därmed en av de första att bli förhörd av polisen. Dessutom skriver GW Persson i sin bok att när polisen väl hörde av sig till "hans" gubbar, var det långt senare, vilket - igen! - inte passar in på BW.

Och så var det Motown igen: Han säger att han blev kallad på förhör en till två veckor efter försvinnandet OCH fick en massa frågor om BW av polisen Sune Sand efter det att förhöret med Motown var avslutat och bandspelaren hade stängts av. Detta bevisar ju att polisen FÖRE förhöret med Motown redan visade stort intresse för BW.

Det är glasklart att BW på den här punkten inte kan vara GW Perssons ena gubbe.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-04-03 kl. 13:27.
Citera
2023-04-03, 13:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Vilken tur att den delen av intervjun inte är bandat. Klart du anser det ett starkt bevis. BW är en av GWs gubbar. Allt annat är trams.

Men Sune Sand lever och bor kvar i Mariestad.
Citera
2023-04-03, 13:27
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det här börjar bli tröttsamt, är det inte jag som ska förklara så är det Skvagg...

Tror snarare att det är DU som har ett och annat att förklara!

Det är lustigt att alla som inte håller med dig och Skvagg har en agenda, spelat ett högt spel och är utsatta för att det bränns.

Säg mig, hur många användarkonton här inne arbetar för att skydda de rätta mördarna, 2, 4, 10, 50? Jag är bara lite nyfiken var gränsen går för hur många du misstänker som är här för att de har en "agenda" att skydda mördarna.

För mig är det enklare: trådförvillarna är fyra: InkaInka, Ebeneezer22, Skvagg och Pudelfrillan. De första två är beslagna med lögn. Den tredje styrs av sina inre röster och den fjärde tramsar och citerar falskt. Övriga användare (som är aktiva 2020 eller senare) anser jag vara ute i hederligt syfte.
Citera
2023-04-03, 14:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag tror det är dags för en uppfriskande analys!

För ett par, tre månader sedan hade tråden hamnat lite i dvala, vilket händer ibland. Vid de tillfällena - och givetvis vid det senaste tillfället, då - petade jag in mina tankar om PU som gärningsman. Varje gång - med ganska långt mellanrum - som jag gör det, blir det genast fart i tråden igen. Den här gången blev det extra mycket fart! Det första som alltså visar sig när jag vid särskilda tillfällen petar in PU som möjlig gärningsman är att det blir fart i tråden. Detta ger med en märklig automatik följande:

Det andra som händer varje gång som jag petar in PU som möjlig gärningsman efter att tråden har gått i stå är att det nästan omedelbart startas ett drev mot BW, som en slags kontraattack. Den här gången var inget undantag! Det är uppenbart att några användarnamn genast drar igång en aktion med syftet att typ "ge BW skulden" när PU lyfts fram som möjlig gärningsman efter en tids "frånvaro". Men den här gången blev drevet mot BW ovanligt stort.

Helt enkelt: När PU efter en tids frånvaro lyfts fram som möjlig gärningsman, startas ett drev som i stället pekar ut BW. Det har hänt förr och det lär hända igen.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-04-03 kl. 14:14.
Citera
2023-04-03, 15:28
Medlem
Det var en informativ helg i tråden!
En del användare är med på tåget, andra inte.
BW, MK och PU är topptrion på min lista av misstänkta och/eller inblandade.
Jag har mer tilltro till GW än Polisen.
Denna trio ska utredas. Är de oskyldiga kommer de avföras…inte svårare än så!
Citera
2023-04-03, 15:42
Medlem
Citat:
Skulle vara toppen om du ville skicka in dessa uppgifter till Kalla Fall.
Jag ska höra av mig till KF (och GW).
Ska kolla upp ett par detaljer med ett par gamla polare som var med under denna hemska natt/hörs🤠
Citera
2023-04-03, 16:18
Medlem
Mycket bra 👍
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag ska höra av mig till KF (och GW).
Ska kolla upp ett par detaljer med ett par gamla polare som var med under denna hemska natt/hörs🤠
Citera
2023-04-03, 16:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nu är det så att BW inte passar in på en central punkt i GW Perssons beskrivning. GW Persson har skrivit i sin bok att de två personerna åkte hem och pratade igenom vad de skulle säga om polisen skulle höra av sig. Vem som helst förstår ju redan här att de två personerna inte säkert räknade med att bli kontaktade av polisen.
BW däremot gjorde ingenting för att dölja sin kontakt med Helena utanför Stadt och blev därmed en av de första att bli förhörd av polisen. Dessutom skriver GW Persson i sin bok att när polisen väl hörde av sig till "hans" gubbar, var det långt senare, vilket - igen! - inte passar in på BW.

Du kan inte ta GW på orden.
Det är inte tanken att någon ska kunna räkna ut att det är BW. Det är alltså mer troligt att du tolkar det som att detinte kan vara BW än att du lyckas utläsa att det är BW han avser.

Att det är på det här viset vet du mycket väl Ugglan men du fortsätter att spela teater och där tvingas du ibland iklä dig rollen av att vara mindre vetande. Vilken otur att du är genomskådad
Citera
2023-04-03, 16:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men Sune Sand lever och bor kvar i Mariestad.

Och? BW är likförbannat GM hur du än försöker vrida och vända på detta faktum.
Citera
2023-04-03, 16:47
Medlem
Det var ditt roligaste inlägg på länge. PU är stekhet så du får
väldigt gärna diskutera honom. Tråden kommer explodera. Innan dess var du inne på riksdagens fd talman, han Urb@an. Är han oskyldig trots allt? Kändes inte heller som ett villospår, också det skapade nerv i tråden.

Ös på med allt du har om PU. För all del. Får se hur känsligt det är och hur mycket substans det ligger i det.

Annars får jag den starka uppfattningen att några i tråden blir en aning på hugget när just BW och company diskuteras. Du kanske inte lade märke till det. Du var saklig och klok som alltid. BW måste vara något så extremt orättvist utpekad.
Citat:
Jag tror det är dags för en uppfriskande analys!

För ett par, tre månader sedan hade tråden hamnat lite i dvala, vilket händer ibland. Vid de tillfällena - och givetvis vid det senaste tillfället, då - petade jag in mina tankar om PU som gärningsman. Varje gång - med ganska långt mellanrum - som jag gör det, blir det genast fart i tråden igen. Den här gången blev det extra mycket fart! Det första som alltså visar sig när jag vid särskilda tillfällen petar in PU som möjlig gärningsman är att det blir fart i tråden. Detta ger med en märklig automatik följande:

Det andra som händer varje gång som jag petar in PU som möjlig gärningsman efter att tråden har gått i stå är att det nästan omedelbart startas ett drev mot BW, som en slags kontraattack. Den här gången var inget undantag! Det är uppenbart att några användarnamn genast drar igång en aktion med syftet att typ "ge BW skulden" när PU lyfts fram som möjlig gärningsman efter en tids "frånvaro". Men den här gången blev drevet mot BW ovanligt stort.

Helt enkelt: När PU efter en tids frånvaro lyfts fram som möjlig gärningsman, startas ett drev som i stället pekar ut BW. Det har hänt förr och det lär hända igen.
Citera
2023-04-03, 16:55
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du kan inte ta GW på orden.
Det är inte tanken att någon ska kunna räkna ut att det är BW. Det är alltså mer troligt att du tolkar det som att detinte kan vara BW än att du lyckas utläsa att det är BW han avser.

Att det är på det här viset vet du mycket väl Ugglan men du fortsätter att spela teater och där tvingas du ibland iklä dig rollen av att vara mindre vetande. Vilken otur att du är genomskådad

Pudellogik: Eftersom det GW säger inte stämmer in på BW så är det BW han menar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in