2023-04-03, 07:09
Medlem
Du vet då precis vad GW menar och att det absolut inte kan vara BW. Men du har självklart ingen aning eller ens förslag på vilka han i stället avser. Eller hur? Läs beskrivningen igen och igen och igen. Och till slut fattar även du att jag har rätt. Du underskattar GW åt det grövsta.
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min första fetning: Det är ju helt uppenbart att BW inte kan vara en av GW Perssons misstänkta eftersom vi vet från flera håll att polisen höll förhör med BW redan i början av fallet. Dessutom vet vi att en person som var inne på förhör fick massor av frågor om BW av polisen Sune Sand efter det att förhöret var avslutat.

Min andra fetning: Större väg + att de bor utanför Mariestad. I "större väg" läser jag in E20 (då E3) eller väg 26 mot Skövde (då väg 48), som allra minst Marieforsleden.
Citera
2023-04-03, 07:12
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Arma stolle igen. Du tål inte att jag lägger upp länken från TV-4 med GW, som du själv lagt upp. Där du själv ser hur han menar. Det är ju du själv som gör bort dig inte jag.

Jag bestämmer inte vad som skall tolkas bokstavligt eller inte. Det säger jag inte, men i och med att han MÅSTE maskera detta kraftigt, så vet ju ingen exakt HUR detta skall tolkas.

IB03 sjunker som en sten. GW är tydlig med att polisen hörde av sig till hans "grabbar" först lång tid efter mordet. Det krävs inte mycket intelligens för att inse att polisen hörde BW inom 48 timmar från konstaterat försvinnande.

Nu återstår att IB03 tar ställtning till om trådförvillaren Skvagg verkligen har GW:s bekräftelse på att en av hans grabbar är BW eller HeJu (om inte rentav båda). IB03 är så rädd om sitt antagande att han förmodligen inte vågar ta ställning. När han väl försöker ta ställning till något så slänger fingrarna av gammal vana in elva tecken efteråt: "Spekulation". IB03, våga stå för något i livet!

Jakten på en uppsatt position, som följer av IB03:s sociala mindervärdighetskomplex, har fått honom att knyta ett band till trådens mytomaner. InkaInka, Ebeneezer22, Skvagg och Pudelfrillan, fyra användarnamn som har problem med sanningen är hans största supporters och eftersom han vill känna sig upphöjd stödjer han sin flock. Sedan kan vi andra skratta åt hans sociala resonemang, t.ex. att folk från finare familjer (MiKj) inte fastnar i knarkande som folk från mindre fina familjer. Så mycket märkliga resonemang om sociala klasser - IB03 måste lida grovt av socialt mindervärdighetskomplex.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-03 kl. 07:22.
Citera
2023-04-03, 07:34
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Det som är provocerande är din galna beskrivning. En annan sak som är lika provocerande som roande är att du och Skvagg inte är överens om vem som var medgärningsman. Men det verkar ingen av er ha fattat än ...

Nej, vi andra har fattat det men Pudelfrillan och Skvagg verkar inte ha förstått problemet. Skvagg har bundit upp sig vid att BW har ett alibi av sin egen medhjälpare HeJu, så hur Skvagg skall kunna trassla sig ur det är svårt att se. Pudelfrillan å andra sidan bygger mycket på Dinadnil:s foto och Bratis samtal med MiKj, så hon kan inte släppa MiKj.

Jag anar att lösningen på något sätt är att alla tre är inblandade och att BW alltså har två medhjälpare men i olika faser. Det är ju enda möjliga sättet att harmonisera Skvaggs och Pudelfrillans olika ståndpunkter.

Att GW talar om två grabbar är inget problem. Alla vet vid det här laget att GW inte säger exakt som det är (enligt IB03), det är bara att tolka om så det passar ens egen grupp misstänkta, inget cirkelbevis där inte... Så ett tu tre sitter väl alla femtioelva misstänkta i den knallröda brittiska dubbeldäckare som kör ned på cykelvägen...
Citera
2023-04-03, 07:39
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag skrev ett inlägg där jag frågade om det kommit fram vilka som var på/skulle till efterfest på Ekudden. Kan det ha varit det?

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Var det att Helena skulle ha seglat med en väninna, väninnans pojkvän samt denne pojkväns släkting samma dag som hon försvann (på natten)?

Nja... tack för att du försöker hjälpa mig, men problemet är mitt. Jag är ju inte 100% säker på att det var du som skrev inlägget. Jag vill minnas ordet fotboll...

Jag skall försöka söka på de begrepp jag minns och se om jag hittar det...
Citera
2023-04-03, 07:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
IB03 sjunker som en sten. GW är tydlig med att polisen hörde av sig till hans "grabbar" först lång tid efter mordet. Det krävs inte mycket intelligens för att inse att polisen hörde BW inom 48 timmar från konstaterat försvinnande.

Nu återstår att IB03 tar ställtning till om trådförvillaren Skvagg verkligen har GW:s bekräftelse på att en av hans grabbar är BW eller HeJu (om inte rentav båda). IB03 är så rädd om sitt antagande att han förmodligen inte vågar ta ställning. När han väl försöker ta ställning till något så slänger fingrarna av gammal vana in elva tecken efteråt: "Spekulation". IB03, våga stå för något i livet!

Jakten på en uppsatt position, som följer av IB03:s sociala mindervärdighetskomplex, har fått honom att knyta ett band till trådens mytomaner. InkaInka, Ebeneezer22, Skvagg och Pudelfrillan, fyra användarnamn som har problem med sanningen är hans största supporters och eftersom han vill känna sig upphöjd stödjer han sin flock. Sedan kan vi andra skratta åt hans sociala resonemang, t.ex. att folk från finare familjer (MiKj) inte fastnar i knarkande som folk från mindre fina familjer. Så mycket märkliga resonemang om sociala klasser - IB03 måste lida grovt av socialt mindervärdighetskomplex.

Vi vet att du är desperat nu Thord.
I din iver att förgöra IB03 visar du åter prov på dina smutsiga härskartekniker:

1. Förlöjligande
2. Dubbelbestraffning
3. Påförande av skuld och skam
6. Splittring
7. Objektifiering

Dubbelbestraffning - ex. ge någon ett val och utsätta vederbörande för nedvärdering och bestraffning, oavsett vilket val vederbörande gör.

Splittring - spela ut personer inom samma "grupp" mot varandra, och låta en representera alla i en grupp.

Objektifiering innebär att reducera en eller flera personer till ett passivt föremål – ett objekt – för en handling, istället för som en egen handlande aktör.
Citera
2023-04-03, 08:01
Medlem
Finns det någon som ännu inte har förstått och gärna vill förstå att Björn Wa@llberg är en av GWs gubbar? Jag förklara gärna igen.
Citera
2023-04-03, 08:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Nej, vi andra har fattat det men Pudelfrillan och Skvagg verkar inte ha förstått problemet. Skvagg har bundit upp sig vid att BW har ett alibi av sin egen medhjälpare HeJu, så hur Skvagg skall kunna trassla sig ur det är svårt att se. Pudelfrillan å andra sidan bygger mycket på Dinadnil:s foto och Bratis samtal med MiKj, så hon kan inte släppa MiKj.

Jag anar att lösningen på något sätt är att alla tre är inblandade och att BW alltså har två medhjälpare men i olika faser. Det är ju enda möjliga sättet att harmonisera Skvaggs och Pudelfrillans olika ståndpunkter.

Att GW talar om två grabbar är inget problem. Alla vet vid det här laget att GW inte säger exakt som det är (enligt IB03), det är bara att tolka om så det passar ens egen grupp misstänkta, inget cirkelbevis där inte... Så ett tu tre sitter väl alla femtioelva misstänkta i den knallröda brittiska dubbeldäckare som kör ned på cykelvägen...

Den stora frågan är snarare hur DU ska lyckas trassla dig ur det här?
Du sitter i skiten nu, BIG TIME dessutom!
Kvicksanden når upp till hakan på dig...
Citera
2023-04-03, 08:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det som är provocerande är din galna beskrivning. En annan sak som är lika provocerande som roande är att du och Skvagg inte är överens om vem som var medgärningsman. Men det verkar ingen av er ha fattat än ...

Nej det som provocerar dig är att min "galna beskrivning" är korrekt.

Jag och Skvagg är mer överens än du tror.
Citera
2023-04-03, 09:18
Medlem
Ja, och det viktigaste vi är överens om är att KF ska lösa fallet och rättvisa ska skipas.
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej det som provocerar dig är att min "galna beskrivning" är korrekt.

Jag och Skvagg är mer överens än du tror.
Citera
2023-04-03, 09:33
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Finns det någon som ännu inte har förstått och gärna vill förstå att Björn Wa@llberg är en av GWs gubbar? Jag förklara gärna igen.

Ja, du får gärna igen sakligt förklara varför BW en av GWs gubbar.
Citera
2023-04-03, 09:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Ja, och det viktigaste vi är överens om är att KF ska lösa fallet och rättvisa ska skipas.

Ja nu är det färdig sprattlat. Verkligheten har kommit ikapp GM.

Kalla Fall ska lösa fallet och rättvisa ska skipas.
Citera
2023-04-03, 09:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Min första fetning: Det är ju helt uppenbart att BW inte kan vara en av GW Perssons misstänkta eftersom vi vet från flera håll att polisen höll förhör med BW redan i början av fallet. Dessutom vet vi att en person som var inne på förhör fick massor av frågor om BW av polisen Sune Sand efter det att förhöret var avslutat.

Min andra fetning: Större väg + att de bor utanför Mariestad. I "större väg" läser jag in E20 (då E3) eller väg 26 mot Skövde (då väg 48), som allra minst Marieforsleden.

Du verkar desperat!

Vem är det som påstår att en person som var inne på förhör fick massor av frågor om BW av polisen Sune Sand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in