2023-04-03, 09:58
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du verkar desperat!

Vem är det som påstår att en person som var inne på förhör fick massor av frågor om BW av polisen Sune Sand?

Det skriver Motown om sig själv.
Citera
2023-04-03, 10:16
Medlem
Du har inte visat prov på att vilja förstå. Börja med att titta på klippen med GW från TV4 samt Veckans Brott igen. Nu med BW i bakhuvudet. Att det skulle vara någon Ulrika känner? Det är tom så illa att de har funnits där hela tiden....
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ja, du får gärna igen sakligt förklara varför BW en av GWs gubbar.
Citera
2023-04-03, 10:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson

Killarnas beskrivning passar inte in på en bil som kör in på lekplatsen. Den håller för hög hastighet, de rapporterar ingen inbromsning, de ser inte ljuskäglan svänga när den kör ut... inget som rapporteras stödjer tanken att den svängt in på lekplatsen. Tvärtom framkommer det i tråden att det är vanligt att köra på vägen, då kan många även ha kört in på lekplatsen och sommaren var varm, påstås det, så hur vet man att spåren var från den natten.

Min slutsats är att om killarna sett en bil där under natten så är det en passerande bil som inte har med saken att göra.

Det är så här du jobbar Thord: I ovanstående inlägg från 2019 försöker du tvätta bort misstankarna mot bilen inne på cykelvägen och så här håller det på...
Citera
2023-04-03, 10:32
Medlem
Exakt, förneka och förvilla med massvis med oväsentligheter tills man är överbevisat. Sedan ta ny strid.
Citat:
Det är så här du jobbar Thord: I ovanstående inlägg från 2019 försöker du tvätta bort misstankarna mot bilen inne på cykelvägen och så här håller det på...
Citera
2023-04-03, 10:34
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Du fortsätter att bedöma allt vad gäller BW i ett isolerat tillstånd som om du vore hans försvarsadvokat.

Se det TV4-inslag med GW igen som du själv har lagt upp så förstår du. Ett utdrag:

"Dom här har klarat sig, dom har aldrig...Det är den stora missen. Gärningsmannen/gärningsmännen, det måste man inse redan tidigt . Dom tillhör en mycket begränsad krets va. Och i det läget när man blir klar över att här har något illavarslande. Det blir man när man hittar hennes skor och hon är försvunnen och det här är en skötsam tjej va och då skall man hålla kontrollförhör med dom va. Bara på papper få veta vad dom säger att dom gjorde den där kvällen. Det görs aldrig va. Och sen kommer du tillbaka efter månader och i några fall efter ett år. Och då säger dom jag har ingen susning vad jag gjorde då."

Självklart är det så som Skvagg säger också att alla inne på Stadt, har man ju kartlagt. BW och MK var inte inne på Stadt utan utanför, det tror jag alla är överens om.

Självklart är det så också att i alla fall från Skövde-Polisens sida så var man helt fastlåst på att GM måste vara någon inifrån Stadt. Som Jenven säger ungefär i Att lösa ett mord: "Utredningen tappar kontakten med vad Helena gjorde när hon kom ut". Talande. Detta visar ju den besatthet av MMPG och KM. KM som var även nära Helena under kvällen. Man gör även den enligt mig felaktiga bedömning att MMPG(KM) och MMPG på bron (om han fanns) är samma person.

GW vill i Ville Vingmutter visa att han vet vem som gjorde det här. Det visar han tydligt med när han säger att Polisen kan få namn och nummer. I det så framkommer hans budskap. Att han vet.

Tolkar vi hans geografiska beskrivning vart de bodde och vart båten låg bokstavligt blir det tokigt, då han måste maskera denna kraftigt. Skall vi även tolka distansminuten bokstavligt , måste vi anser jag utgå i från den "säck" som sten Ekholm körde på strax söder om Kroppholmen på Söndag förmiddag.

Även detta är det ju heller inte säkert att GW tagit med i beräkningen, när han just säger att de åkte ut en "distansminut".

Citat:
IB03 sjunker som en sten. GW är tydlig med att polisen hörde av sig till hans "grabbar" först lång tid efter mordet. Det krävs inte mycket intelligens för att inse att polisen hörde BW inom 48 timmar från konstaterat försvinnande.

Nu återstår att IB03 tar ställtning till om trådförvillaren Skvagg verkligen har GW:s bekräftelse på att en av hans grabbar är BW eller HeJu (om inte rentav båda). IB03 är så rädd om sitt antagande att han förmodligen inte vågar ta ställning. När han väl försöker ta ställning till något så slänger fingrarna av gammal vana in elva tecken efteråt: "Spekulation". IB03, våga stå för något i livet!

Jakten på en uppsatt position, som följer av IB03:s sociala mindervärdighetskomplex, har fått honom att knyta ett band till trådens mytomaner. InkaInka, Ebeneezer22, Skvagg och Pudelfrillan, fyra användarnamn som har problem med sanningen är hans största supporters och eftersom han vill känna sig upphöjd stödjer han sin flock. Sedan kan vi andra skratta åt hans sociala resonemang, t.ex. att folk från finare familjer (MiKj) inte fastnar i knarkande som folk från mindre fina familjer. Så mycket märkliga resonemang om sociala klasser - IB03 måste lida grovt av socialt mindervärdighetskomplex.

Okey ,Thord. IB03 -Thord 10-0. Skämt åsido. Andra tråddeltagare har ju bett oss att tagga ner på pajkastningen, ibland kan det faktiskt konstigt nog komma ut bra grejjer ur detta, ända tills det bara blir skyttegravsgrävande, energislösande och försvarande av sårade egon. Det gäller väl i stort sett alla.

Men direkt till den fetning gällande BW högst upp. Mycket riktigt som du säger skriver GW detta i sin bok, att Polisen skulle hört av sig sent. När man enbart läser detta så bör ju iden om att BW skulle vara en av GWs gubbar försvagas. Denna bok vänder sig till en bred publik där GW skall sammanfatta detta lättfattligt och maskera detta så att ingen kan lista ut vilka de är. Komplext, alltså.

Självklart är jag också ganska säker på att Polisen snackat med BW direkt efter försvinnandet. De borde ju också förhört honom och kontrollförhört honom samt fört ner detta på papper. Särskilt med tanke på det att han skall vara den sista kända person som träffade Helena utanför Stadt. Men hade man verkligen gjort detta då ?

Han blir ju intervjuad om detta av SLA två dagar efter försvinnandet där han säger detta. Det kommer i tidningen där alla kan se det dagen där på. Igen, VARFÖR omnämns aldrig detta igen av någon nyhetskanal som: Efterlyst 1996, P4-dokumentären, "Veckans brott", "Att lösa ett mord, eller av den granskande journalisten Lotte Dalsgaard (som var på plats i Mariestad redan 1992) i sin bok "Mardrömmen i Mariestad". VARFÖR i HELVETE INTE DÅ ?. Är det något konstigt med detta påstådda möte med Helena som BW berättar om ? Eller är det rent av så att hans vittnesmål inte finns nedskrivet och diarielagt hos Polisen ? Är det därför ingen vågar använda detta ? Jag vet inte. Jag frågar.

Går vi till Per Jenven och "Att lösa ett mord"(Viaplay) , blir det ju helt talande detta "icke noterande" av BWs påstådda möte med Helena: "Så fort hon kommer utanför här så tappar ju utredningen kontakten med vad hon gjorde. Åh, vi vet ju att här ute har man ju hört en väldig massa människor som inte kan beskriva vad hon gör". Inte ett knyst om det viktigaste vittnet av alla i hela utredningen- BW, som påstådds vara det sista vittnet som träffat och pratat med Helena.

Något liknande har jag aldrig hört talas om. Hur kan det då vara möjligt att man kan helt har missat att föra ner BWs vittnesmål på papper på Polishuset ? Eller spelat in . Eller har BW överhuvudtaget hörts om detta av Polisen ? Har man helt enkelt missat det otroligt nog ? GW säger ju själv att Polisen missade en massa saker i det inledande skedet. Bristfällig brottsplatsundersökning och Saida...är andra grejjer. Inte omöjligt med bakgrund av detta.

Allt detta med BWs påstådda möte med Helena är elefanten i rummet som ingen tycks vilja beröra av någon okänd anledning. Mycket underligt.

Som Mikael Wiehe säger om kärleken så skulle han sagt om knarkanvändning: "Vad bryr sig knarrrket om grränser". Det har ju jag sagt till dig i mina inlägg, som du uppenbarligen med flit inte vill ta till dig. Det var själva anledningen som jag pekade på , varför dessa från en finare miljö "ballar ur" på detta sätt. Den anledningen som jag vill trycka på tillsammans med de andra omständigheterna och mönster rörande BW och MK som jag tycker mig se. För mig fjärmar dessa två sig från "GM-soptunnan" ,fortsatt. Varför jag även skriver "Spekulation" är för de utpekades skull och för att detta inte skall bli trådsanningar. Saker som jag INTE VET.

Skulle då jag vilja ha en upphöjd position som anonym trådskrivare på Flashback ? Ehh..?. Tar du själv det så allvarligt ? Det är inte jag som tänker på detta med status, IQ och genetiska grejjer. Social status skriver jag om för förstå de olika grupperingarna i Mariestad 1992. Varför jag lyssnar på dessa du kallar troll eller oseriösa. Ja, det är ju för att ta reda på mer och se om det kan finnas något korn av sanning någonstans. Därför är jag vänlig, för att få ut mer info bl a. Elementärt.

Jag lider inte av socialt mindervärdighetskomplex, men du verkar istället ta till en högdragen ton och vilja genast förkasta användare du tycker är lögnhalsar. Upp till dig, självklart. Lite nog om detta då.

För övrigt, har jag inte så mycket emot ta titta en extra gång kring ditt spår med personer boendes i Lockerud/Bråten. När vi höll på att kartlagde en princip varje dansk person boendes där, var kanske inte användare i tråden så roade. I synnerhet din vän Ugglan. Detta med Mariegärdesväg och husen längst ner. Jag frågade dig förut om dessa körkortslösa killar som var nära att köra på en gubbe vid Ekuddenvägen (P4-dok. del.4). Vilka kunde dessa ha varit ? Detta hände denna natt också, kan denna händelse ha skett i samband med LoVis obesrvation ? Att de var de som brände ner där i panik. Möjligt kanske. Tankar om det ?
Citera
2023-04-03, 10:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Thord! du som alltid toksågar föreslagna scenarios och beskyller mig för att posta fria fantasier, vad är då detta?

Du verkar vara ute efter att vilseleda och blanda bort korten här med dina egna vilda fantasier!

Citat:
Det är långt rimligare att anta att Helena stött på en vit bil på Ekuddenvägen med två personer som bestämt sig för att våldta henne och sedan råkat döda henne. Det stämmer tidsmässigt med såväl Sonjas som killarna i bilens vittnesmål och det förklarar varför skorna ligger där de ligger. Alternativt kan man tänka att killarna i bilen är mördarna, vilket kan stämma med Sonjas vittnesmål, om Sonjas observation är ungefärlig 02:10-02:30. Killarna har då rimligen fört bort Helena i den mörkare bilen.

Citat:
Det som talar mot den vita bilen är att om mördarna verkligen skrikit tillsammans med Helena så är det ologiskt att föra henne mot bostadsområdet och sedan visa upp sig där med vit bil. Å andra sidan spelar killarna ett högt spel om de kastar in en vit bil i leken för att ta uppmärksamhet från sin mörkare bil, som de kanske sett Carina med sällskap kika på. Om den vita bilen är iblandad vill jag dock, till skillnad från de flesta, hävda att personerna i bilen inte känner Helena. Tvärtom skulle jag gissa på personer som bor på campingen på Ekudden. De har stött på Helena, våldtagit henne och känt ett behov av att dölja var mordet skedde, fört henne västerut i hopp om att hitta en plats att dumpa henne på...

.....
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-03 kl. 11:29.
Citera
2023-04-03, 11:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det finns inga belägg för att kroppen hämtats upp via lekplatsen.

Ok?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-03 kl. 11:22.
Citera
2023-04-03, 12:45
Medlem
ThordOlavssons avatar
Trådförvillaren Pudelfrillan ägnar sig idag åt att smutskasta andra tråddeltagare genom att leta upp äldre inlägg du gjort, klippa i dem och lägga ut dem utanför sin ursprungliga kontext. Pudelfrillan placerar sig därmed allt tätare i sällskap med de andra trådförvillarna Ebeneezer22, InkaInka och Skvagg.

I exemplet nedan ifrågasätter Expressen2012 om en kvinna kan vara inblandad på något sätt. Oseriösa Pudelfrillan bemöter det genom att påstå att Expressen2012 hävdat att GM är en kvinna. Dvs hon citerar och vrider på citatet så att den som läser slarvigt skall tycka Expressen2012 är en idiot.

Agerandet slår bara tillbaka på henne själv.

Citat:
Ja det är klart att GM är en kvinna!
Bra där trollet! Nu vet jag varför du har reggat ett konto här..

Ser att du skapade kontot redan 2011, hur kommer det sig att du postade du ditt första inlägg 2022? Fick du en snilleblixt om en kvinnlig GM?

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen2012
Jag har följt denna tråden många år och jag har flera ggr tänkt tanken utifrån det ni skriver att det måste vara en kvinna inblandad också. På ett eller annat vis. Svartsjuka kan vara motivet och funderar man vidare så vems kille var det Helena hade fått intresse för, eller tvärtom. Vilken kille med tjej hade börjat intressera sig för Helena? Ett av dom mest klassiska motiven. En kvinna har ihjäl en annan kvinna med vittnen som gör att även killen blir inblandad
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-03 kl. 12:47.
Citera
2023-04-03, 12:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du verkar desperat!

Vem är det som påstår att en person som var inne på förhör fick massor av frågor om BW av polisen Sune Sand?

Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Det skriver Motown om sig själv.

Pudeln har inte rätt någonstans, minns ingenting och kan ingenting. Helt riktigt har användaren Motown beskrivit hur han fick massor av frågor om BW av polisen Sune Sand efter det att förhöret med Motown var avslutat.
Citera
2023-04-03, 12:53
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Okey ,Thord. IB03 -Thord 10-0. Skämt åsido. Andra tråddeltagare har ju bett oss att tagga ner på pajkastningen, ibland kan det faktiskt konstigt nog komma ut bra grejjer ur detta, ända tills det bara blir skyttegravsgrävande, energislösande och försvarande av sårade egon. Det gäller väl i stort sett alla.

Men direkt till den fetning gällande BW högst upp. Mycket riktigt som du säger skriver GW detta i sin bok, att Polisen skulle hört av sig sent. När man enbart läser detta så bör ju iden om att BW skulle vara en av GWs gubbar försvagas. Denna bok vänder sig till en bred publik där GW skall sammanfatta detta lättfattligt och maskera detta så att ingen kan lista ut vilka de är. Komplext, alltså.

Självklart är jag också ganska säker på att Polisen snackat med BW direkt efter försvinnandet. De borde ju också förhört honom och kontrollförhört honom samt fört ner detta på papper. Särskilt med tanke på det att han skall vara den sista kända person som träffade Helena utanför Stadt. Men hade man verkligen gjort detta då ?

Han blir ju intervjuad om detta av SLA två dagar efter försvinnandet där han säger detta. Det kommer i tidningen där alla kan se det dagen där på. Igen, VARFÖR omnämns aldrig detta igen av någon nyhetskanal som: Efterlyst 1996, P4-dokumentären, "Veckans brott", "Att lösa ett mord, eller av den granskande journalisten Lotte Dalsgaard (som var på plats i Mariestad redan 1992) i sin bok "Mardrömmen i Mariestad". VARFÖR i HELVETE INTE DÅ ?. Är det något konstigt med detta påstådda möte med Helena som BW berättar om ? Eller är det rent av så att hans vittnesmål inte finns nedskrivet och diarielagt hos Polisen ? Är det därför ingen vågar använda detta ? Jag vet inte. Jag frågar.

Går vi till Per Jenven och "Att lösa ett mord"(Viaplay) , blir det ju helt talande detta "icke noterande" av BWs påstådda möte med Helena: "Så fort hon kommer utanför här så tappar ju utredningen kontakten med vad hon gjorde. Åh, vi vet ju att här ute har man ju hört en väldig massa människor som inte kan beskriva vad hon gör". Inte ett knyst om det viktigaste vittnet av alla i hela utredningen- BW, som påstådds vara det sista vittnet som träffat och pratat med Helena.

Något liknande har jag aldrig hört talas om. Hur kan det då vara möjligt att man kan helt har missat att föra ner BWs vittnesmål på papper på Polishuset ? Eller spelat in . Eller har BW överhuvudtaget hörts om detta av Polisen ? Har man helt enkelt missat det otroligt nog ? GW säger ju själv att Polisen missade en massa saker i det inledande skedet. Bristfällig brottsplatsundersökning och Saida...är andra grejjer. Inte omöjligt med bakgrund av detta.

Allt detta med BWs påstådda möte med Helena är elefanten i rummet som ingen tycks vilja beröra av någon okänd anledning. Mycket underligt.

Som Mikael Wiehe säger om kärleken så skulle han sagt om knarkanvändning: "Vad bryr sig knarrrket om grränser". Det har ju jag sagt till dig i mina inlägg, som du uppenbarligen med flit inte vill ta till dig. Det var själva anledningen som jag pekade på , varför dessa från en finare miljö "ballar ur" på detta sätt. Den anledningen som jag vill trycka på tillsammans med de andra omständigheterna och mönster rörande BW och MK som jag tycker mig se. För mig fjärmar dessa två sig från "GM-soptunnan" ,fortsatt. Varför jag även skriver "Spekulation" är för de utpekades skull och för att detta inte skall bli trådsanningar. Saker som jag INTE VET.

Skulle då jag vilja ha en upphöjd position som anonym trådskrivare på Flashback ? Ehh..?. Tar du själv det så allvarligt ? Det är inte jag som tänker på detta med status, IQ och genetiska grejjer. Social status skriver jag om för förstå de olika grupperingarna i Mariestad 1992. Varför jag lyssnar på dessa du kallar troll eller oseriösa. Ja, det är ju för att ta reda på mer och se om det kan finnas något korn av sanning någonstans. Därför är jag vänlig, för att få ut mer info bl a. Elementärt.

Jag lider inte av socialt mindervärdighetskomplex, men du verkar istället ta till en högdragen ton och vilja genast förkasta användare du tycker är lögnhalsar. Upp till dig, självklart. Lite nog om detta då.

För övrigt, har jag inte så mycket emot ta titta en extra gång kring ditt spår med personer boendes i Lockerud/Bråten. När vi höll på att kartlagde en princip varje dansk person boendes där, var kanske inte användare i tråden så roade. I synnerhet din vän Ugglan. Detta med Mariegärdesväg och husen längst ner. Jag frågade dig förut om dessa körkortslösa killar som var nära att köra på en gubbe vid Ekuddenvägen (P4-dok. del.4). Vilka kunde dessa ha varit ? Detta hände denna natt också, kan denna händelse ha skett i samband med LoVis obesrvation ? Att de var de som brände ner där i panik. Möjligt kanske. Tankar om det ?

Långt inlägg där du ställer en massa frågor. Ordet "spekulation" undviks, men det handlar i alla fall om antaganden.

Att anta bort vissa uppgifter i GW:s bok och att anta att vissa saker skett eller inte skett inom utredningen är bara självbedrägeri. Så fort en teori bygger på en massa antaganden så blir den ett korthus.

En mer seriös ansats är att säga att BW och Sha*ne kan vara Helenas mördare samt att erkänna att det GW skriver om sina "grabbar" passar dåligt in på vad som är känt om BW.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-03 kl. 12:57.
Citera
2023-04-03, 13:02
Medlem
ThordOlavssons avatar
Tilläggas kan att så vitt Motown kommer ihåg så hölls dessa förhör 1-2 veckor efter försvinnandet.

Att BW skulle vara en av GW:s grabbar, som enligt GW förhördes först långt senare, är därför helt uteslutet.

Citat:
Sedan fortsätter man hem och pratar igenom vad man skall säga för det fallet att polisen skulle höra av sig och ställa några frågor. När de väl gjorde det var det långt senare och enbart rutinfrågor.
Leif GW Persson, "Professor Wille Vingmutter", sid 484.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Pudeln har inte rätt någonstans, minns ingenting och kan ingenting. Helt riktigt har användaren Motown beskrivit hur han fick massor av frågor om BW av polisen Sune Sand efter det att förhöret med Motown var avslutat.

Citat:
Ursprungligen postat av Motown
Då det är 25 år sedan är minnet inte helt klart.
Men har för mig att polisen kontaktade mig ca 1-2 veckor efter försvinnandet.
Jag blev informerad att samtalet bandades så allt finns dokumenterat. Minns också att när jag ville ta upp mina egna tankar kring BW så ville Sune (polisen) inte gå in på det. Sedan när han sa att nu är bandspelaren avstängd fick jag massor med frågor om BW och det var alldeles uppenbart att han var misstänkt.

Han avvek från festen väldigt nära inpå stängning av Stadt ca 5-10 min innan 02.00 vilket jag tyckte var så märkligt då man i tidningarna kunde läsa att han hann in och dessutom träffade Helena. Han måste ha kört som en galning för att hinna, parkera bilen och dessutom komma in på Stadt innan stängning.

Jag minns också att han hade druckit en hel del öl, troligen dock folköl, men en rattonykterhetskontroll hade han inte klarat. Han var dessutom upprörd då tjejen han var intresserad av fick ihop det med sitt ex på festen.

Vi var minst 10 men kan ha varit ända upp till 20 st då det dök upp folk som man knappt kände.

Minns inte om BW åkte själv om någon var med i så fall möjligen Shane (engelsman) men detta är ren spekulation.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-03 kl. 13:10.
Citera
2023-04-03, 13:09
Medlem
Vilken tur att den delen av intervjun inte är bandat. Klart du anser det ett starkt bevis. BW är en av GWs gubbar. Allt annat är trams.
Citat:
Tilläggas kan att så vitt Motown kommer ihåg så hölls dessa förhör 1-2 veckor efter försvinnandet.

Att BW skulle vara en av GW:s grabbar, som enligt GW förhördes först långt senare, är därför helt uteslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in