2024-09-25, 19:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Och just hur mycket kan en berusad KM hinna göra i det här "tidsluckan"..? Få undan HA så att ingen kan hitta henne på alla dessa år..? Förklara den du..

Om du har följt med i tråden bör du ha sett att det är just det som vi INTE tror.
Citera
2024-09-25, 21:58
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky

Nej, dom kan inte det för det är tydligen inte lagligt! Så dumt så man blir gråtfärdig...

Sedan menar idioterna på att det ändå inte skulle räcka som bevis då kanske eventuellt dna skulle kunna komma från någon typ pervers j-vel skulle kunnat runka på dojorna på gymmet... Skorna skulle då alltså slängts iväg från någon som hade typ handskar på sig mitt i sommaren i högtryck o värme.. Så därav kan gm:s avtryck saknas.

Fullt naturligt enligt poliserna...

Fy f-n.. Kan någonting bli mer dummare än så här?

Helena kan ju aldrig slängt ut dessa skor långt ut på var sin sida stigen själv. Det finns inte på kartan att se detta framför sig. Uteslutet. Då finns det en annan person som gjort detta, alltså en inblandad i detta brott.

Det vore ju själve fan om inte hans dna fanns på dessa skor då vi ju vet att Helenas fanns på dem. Jo, hans dna finns där, tro mig. Enligt analysen säger ju de att "Helena eller någon av hennes systrars dna", men man behöver inte vara IQ-befriad och onödigt trögtänkt här - utan det VAR Helenas dna, okey. D vs enligt min logik här så finns alltså hennes dna kvar och som ju med allt sunt förnuft bör ju dessa avtryck ligga allra först på dessa skors tidslinje. Finns de kvar bör även GM/MGMs ligga kvar enligt denna logik, som lekman i ämnet då bör sägas. Om då så som du säger han inte hade handskar vilket är högst osannolikt. Nej.

Den träff som blir av en framtida familjesökning så kommer ju alla de poliser som rört vid skorna sorteras ut och då återstår det ett namn. Det namnet var den som slängde ut skorna i bushen och man tar reda på allt om denna man inklusive vart han bodde, hur hans umgänge såg, hobbies os v , os v . Man kommer att lägga ett pussel runt denna individ och se hur han passar in i Helenas försvinnande. Då kommer familjen få veta svart på vitt vem och vilka som ligger bakom helt oavsett om det går att fälla de/denne för detta brott. Juridiken är ju en helt annan sak då en försvarsadvokat alltid kan hävda rent teoretiskt med all rätt skall sägas att dna:t kan kommit dit på annat sätt än att GM tagit i dem på brottsplatsen då han slänger ut dem. Det förefaller helt osannolikt då man måste hävda att Helena slängt ut dem själv i bushen. Nej, det är uteslutet om vi pratar om verkligheten här och inte leker med vad som ändå kan vara möjligt i teorins/fablernas värld.
Citera
2024-09-26, 09:19
Medlem
RFTs avatar
Vi utgår hela tiden från att det är en man som antastat H, och att det sedan gått snett.

Har vi något bevis för det? Nej.
Vi har faktiskt inte ens en indikation på det.
Vänd på steken, och vad har vi då?

Jo, Helena hade tänkt att gå hem, men så hoppar hon in i en bil, därför att där sitter en ung man som hon är intresserad av. Helena inleder närmanden, det hela urartar, i ”tumultet” som fortsätter utanför bilen blir H knuffad och faller så olyckligt att hon slår i huvudet och avlider.

Och du IB; jag håller med dig, Helena själv har inte kastat iväg skorna. Dem har hon tagit av sig redan i bilen; med motiveringen ”Å vad skönt att få ta av sig skorna efter allt dansande”.
Senast redigerad av RFT 2024-09-26 kl. 09:38.
Citera
2024-09-26, 13:19
Medlem
Flax75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
”Å vad skönt att få ta av sig skorna efter allt dansande”.
Dom skorna hon hade var sköna skor.
Citera
2024-09-26, 16:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flax75
Dom skorna hon hade var sköna skor.
Ja, men de var troligtvis svåra att springa med?
Citera
2024-09-26, 19:49
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Vi utgår hela tiden från att det är en man som antastat H, och att det sedan gått snett.

Jo, Helena hade tänkt att gå hem, men så hoppar hon in i en bil, därför att där sitter en ung man som hon är intresserad av. Helena inleder närmanden, det hela urartar, i ”tumultet” som fortsätter utanför bilen blir H knuffad och faller så olyckligt att hon slår i huvudet och avlider.

Och du IB; jag håller med dig, Helena själv har inte kastat iväg skorna. Dem har hon tagit av sig redan i bilen; med motiveringen ”Å vad skönt att få ta av sig skorna efter allt dansande”.

Ja, alla minns väl hur hemskt det var att bli utsatt för sexuella närmanden av tjejer när man var ung och ute på stan.
Citera
2024-09-26, 23:17
Medlem
Som jag alltid trott, det är några jävla typer som åkt ute på e20 och svängt in vid Mariestad och fått syn på Helena. Så tror jag att det gått till. Att hitta henne nu är lönlöst.
Vore jag snuten så skulle jag leta 20 mil norr, eller söder på E20, typ 500 meter in.
Citera
2024-09-26, 23:47
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja, men de var troligtvis svåra att springa med?

Skorna var absolut varken osköna eller dåliga att springa i, dessa är dels lätta, dels genom det elastiska bandet runt hälen och över foten rätt fasta på, så att skorna åker av är inte för att springa snabbare.
Ingen vet ju heller till 100% att de inte planterats efteråt eller om Helena tagit av sej de själv för att ha sex med ngn, för ska byxorna av åker skorna av först, vilket isf även skulle förklara legan.
Citera
2024-09-27, 10:19
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Skorna var absolut varken osköna eller dåliga att springa i, dessa är dels lätta, dels genom det elastiska bandet runt hälen och över foten rätt fasta på, så att skorna åker av är inte för att springa snabbare.
Ingen vet ju heller till 100% att de inte planterats efteråt eller om Helena tagit av sej de själv för att ha sex med ngn, för ska byxorna av åker skorna av först, vilket isf även skulle förklara legan.
Jag har haft liknande skor, tror inte att de var lätta att springa i, men jag kan ha fel?

En som haft liknande skor.
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Senast redigerad av rubin22 2024-09-27 kl. 10:24.
Citera
2024-09-27, 14:34
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, resårbandet gjorde att skon satt stadigt på foten, men de var inte de stadigaste, om man säger så. Jag hade aldrig kunnat springa med dem på fötterna.

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag har haft liknande skor, tror inte att de var lätta att springa i, men jag kan ha fel?

En som haft liknande skor.
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

Nej, alltså dessa skor går inte att springa med och då rakt inte då det är skumt ute på en kuperad slingrande stig i en tät skogsdunge. Inte en chans att hon skulle försöka ens att springa med dessa. Instinkten hon har i detta kritiska läge är att få av sig dem snabbt och springa barfota. Problemet är bara att stigen är ju minst 140 meter lång fram till legan och hon har GM efter sig springande klädd i shorts (vita av längre modell) som dessutom är vältränad och nykter, adrenalinstinn och arg. Hon är helt chanslös. Den av dem som jag tror var huvudgärningsman och dödade Helena var just denne man som sprang från sjukhusets parkering ,då vad jag starkt tror.

Foten sitter ju inte fast i dessa skor utan glider runt och skorna kommer att helt vicka sig och det är stor chans att vricka foten eller bryta fotleden springande med dessa på en sådan här stig, mycket stor chans. Nej. Skorna har dessutom en uppbyggd kilklack i bak och både innersulan samt yttersula är glatta och även yttersulan som är helt stel och hård och ger heller inget fäste alls. Absolut helkört att komma undan med dessa skor på fötterna, detta vet hon mycket väl och tar av sig dessa för att springa barfota istället.
Senast redigerad av IB03 2024-09-27 kl. 14:40.
Citera
2024-09-27, 18:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Nej, alltså dessa skor går inte att springa med och då rakt inte då det är skumt ute på en kuperad slingrande stig i en tät skogsdunge. Inte en chans att hon skulle försöka ens att springa med dessa. Instinkten hon har i detta kritiska läge är att få av sig dem snabbt och springa barfota. Problemet är bara att stigen är ju minst 140 meter lång fram till legan och hon har GM efter sig springande klädd i shorts (vita av längre modell) som dessutom är vältränad och nykter, adrenalinstinn och arg. Hon är helt chanslös. Den av dem som jag tror var huvudgärningsman och dödade Helena var just denne man som sprang från sjukhusets parkering ,då vad jag starkt tror.

Foten sitter ju inte fast i dessa skor utan glider runt och skorna kommer att helt vicka sig och det är stor chans att vricka foten eller bryta fotleden springande med dessa på en sådan här stig, mycket stor chans. Nej. Skorna har dessutom en uppbyggd kilklack i bak och både innersulan samt yttersula är glatta och även yttersulan som är helt stel och hård och ger heller inget fäste alls. Absolut helkört att komma undan med dessa skor på fötterna, detta vet hon mycket väl och tar av sig dessa för att springa barfota istället.

Såvida Helena inte hann ta av sig skorna, utan de åkte av när de två manspersonerna skulle bära henne till platsen för legan - och då kastades åt sidorna av någon av de två.
Citera
2024-09-27, 19:08
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Visst måste det ha varit jobbigt att som kille bli antastad av kvinnor när det begav sig ...

Ok, så Helena skulle alltså ha tagit av sig skorna i bilen? I denna bil skulle hon då blivit utsatt för närmanden - f'låt, ha utsatt mannen för närmanden ... -, tumult uppstått och Helena tvingats fly från bilen - men med skorna i händerna? Kan vi månne ha sett titeln till en ny film? "Inte utan mina skor?"
Senast redigerad av Ugglan. 2024-09-27 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in