Citat:
Ursprungligen postat av
Greensky
Nej, dom kan inte det för det är tydligen inte lagligt! Så dumt så man blir gråtfärdig...
Sedan menar idioterna på att det ändå inte skulle räcka som bevis då kanske eventuellt dna skulle kunna komma från någon typ pervers j-vel skulle kunnat runka på dojorna på gymmet... Skorna skulle då alltså slängts iväg från någon som hade typ handskar på sig mitt i sommaren i högtryck o värme.. Så därav kan gm:s avtryck saknas.
Fullt naturligt enligt poliserna...
Fy f-n.. Kan någonting bli mer dummare än så här?
Helena kan ju aldrig slängt ut dessa skor långt ut på var sin sida stigen själv. Det finns inte på kartan att se detta framför sig. Uteslutet. Då finns det en annan person som gjort detta, alltså en inblandad i detta brott.
Det vore ju själve fan om inte hans dna fanns på dessa skor då vi ju vet att Helenas fanns på dem. Jo, hans dna finns där, tro mig. Enligt analysen säger ju de att "Helena eller någon av hennes systrars dna", men man behöver inte vara IQ-befriad och onödigt trögtänkt här - utan det VAR Helenas dna, okey. D vs enligt min logik här så finns alltså hennes dna kvar och som ju med allt sunt förnuft bör ju dessa avtryck ligga allra
först på dessa skors tidslinje. Finns de kvar bör även GM/MGMs ligga kvar enligt denna logik, som
lekman i ämnet då bör sägas. Om då så som du säger han inte hade handskar vilket är högst osannolikt. Nej.
Den träff som blir av en framtida familjesökning så kommer ju alla de poliser som rört vid skorna sorteras ut och då återstår det
ett namn. Det namnet var den som slängde ut skorna i bushen och man tar reda på allt om denna man inklusive vart han bodde, hur hans umgänge såg, hobbies os v , os v . Man kommer att lägga ett pussel runt denna individ och se hur han passar in i Helenas försvinnande. Då kommer familjen få veta svart på vitt vem och vilka som ligger bakom helt oavsett om det går att fälla de/denne för detta brott.
Juridiken är ju en helt annan sak då en försvarsadvokat alltid kan hävda rent teoretiskt med all rätt skall sägas att dna:t kan kommit dit på
annat sätt än att GM tagit i dem på brottsplatsen då han slänger ut dem. Det förefaller helt osannolikt då man måste hävda att Helena slängt ut dem själv i bushen.
Nej, det är uteslutet om vi pratar om
verkligheten här och inte leker med vad som ändå kan vara möjligt i
teorins/fablernas värld.