Citat:
Ursprungligen postat av
LonelyF18
Gud att ni fortfarande håller på om det här. Jag gick upp 8 kg. Gick från 36 och 38 till 42 i kläder. Inte fan har hon gått ner 20-30 kilo. Så tjock var hon inte ens innan! Och då är jag mycket kortare än Elsa så varje kilo på mig syns väldigt mycket. Hade tur att gå ner 8 kilo igen och tillbaka till 36 om det ska sitta efter kroppsformen och 38 om det ska sitta lite lösare typ en skjorta.
Det kan absolut vara 20 kilo. När jag var yngre såg jag ut ungefär som Elsa gjorde tidigare, alltså samma längd och kroppsbyggnad, strl 42, "vintage"-stil för att det snittet av klänningar eller kjolar bäst dolde magen och låren och framhävde den smalare midjan. Gick sen ner 20 kg och min kropp ser nu ut som Elsas och jag har storlek 36-38. Hon poserar naturligtvis för att framhäva sin smalare kropp ytterligare (lite framåtlutad eller lite på tå så att låren ser så smala ut som möjligt etc), men hon har absolut droppat mkt i vikt. Det syns inte minst på ansiktet! På mig gör 8 kg upp eller ner ingen större skillnad i utseende eller klädstorlekar (tyvärr). Det beror så mkt på vad man har för kroppstyp och klädstil -- precis som Elsa bar jag t.ex aldrig jeans tidigare för kunde ABSOLUT inte ha jeans i strl 42 eller ens 44, men däremot oftast klänningar.