Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Ja, du har missat något som Pudelfrillan tycker är en skitsak.
Pepparkakemannen skriver (utan fetning):
"Det jag vill komma till är det att jag efter kanske 2 veckor efter Helenas försvinnande blir med att hjälpa till att söka."
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Pudelfrillan citerar Pepparkakemannen:
"Det jag vill komma till är det att jag efter Helenas försvinnande blir med att hjälpa till att söka."
Snyggt avslöjande av MissPeeRat!
Stort tack, Sculley (och Thord). Det är chockerande att ta del av hur Pudelfrillan helt ogenerat förfalskar inlägg samt skriver om skeenden för att de ska passa hans agenda. Det är sannerligen ingen skitsak att stryka orden "
kanske 2 veckor efter" i Pepparkakemannens inlägg. Pudelfrillan viftar bort sitt tilltag med att tidsangivelsen "bevisligen är osäker och därmed
kan vara fel". Pudelfrillan går till och med så långt att han använder orden "en högst osäker tidsangivelse". Att Pepparkakemannen skrev att han hade blivit kallad att hjälpa till att söka "
kanske två veckor efter Helenas försvinnande", gör Pudelfrillan om till en "osäker" och "kanske felaktig" och "högst osäker" tidsangivelse. Vad spelar det för roll om Pepparkakemannen skulle minnas fel på någon dag hit eller dit? Om det var elva dagar efter försvinnandet eller sexton dagar efter försvinnandet är fullständigt ointressant. Pepparkakemannen minns att han var kallad till platsen ett bra tag efter försvinnandet. Basta!
Men självklart hade Pudelfrillan ett fruktansvärt lömskt uppsåt med allt detta: Pudelfrillan ville få det till att BW skulle ha varit ute och kört hoj bara ett par dagar efter försvinnandet på en plats som Pudelfrillan "vet" (

) att BW och medgärningsman skulle ha kört bil på under natten när Helena försvann, med syftet att då "uppfinna" anklagelsen om att BW skulle ha tagit chansen att "förstöra spår".
Det här är fan inte klokt! Det som hände var att BW körde hoj på en plats som under cirka två veckor räknat från försvinnandet hade varit föremål för skallgångskedjor, polisteknikers letande, privatpersoners letande, naturens gång i form av dagg och solsken, djurs närvaro och så vidare. Om det hade hittats spår efter en bil på platsen, hade de självklart upptäckts redan på typ måndagen eller tisdagen (precis som när man upptäckte hjulspåren på lekplatsen). Pudelfrillans agerande är bottenlöst uselt.