Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Du påstår att du mailade GW för ca 15 år sedan, hur kunde du ha "ett exakt citat från det mailet" i huvudet? Vilket du måste ha haft eftersom du postade ett långt inlägg kl 15:48, ett långt inlägg med citatet kl 15:49 och efterföljande inlägg kl 15:50.
Du kan omöjligen ha hunnit leta upp ett 15 år gammalt mail från GW samtidigt som du skrev det långa raljerande inlägget till Skvagg, allt detta inom 60 sek. Nej, du är helt enkelt inte trovärdig.
Du hade ingen bra dag igår, Pudel, och idag verkar inte bli bättre!
Om du för ovanlighetens skull försöker tänka lite, bör du förstå hur jag gjorde (och gör ibland). Självklart kan jag inte skriva flera inlägg - varav några kan vara långa - och posta dem alla inom bara några minuter. Så här är det:
När jag ibland tittar in i tråden och ser att jag ligger kanske fem sidor efter och känner att jag behöver svara på kanske sex, sju inlägg, börjar jag med att öppna en flik på Flashback (på datorn givetvis, annars blir det omöjligt). På den här första fliken skriver jag svaret på det första inlägget som jag vill kommentera, men postar det inte direkt. Därefter öppnar jag en ny flik på Flashback, den andra således. På den här andra fliken skriver jag svaret på det andra inlägget som jag vill kommentera, men postar det inte direkt. Därefter öppnar jag en ny flik på Flashback, den tredje således. På den här tredje fliken skriver jag svaret på det tredje inlägget som jag vill kommentera, men postar det inte direkt. Så här fortsätter jag med kanske sex, sju flikar! Det vill säga: Jag förbereder svaren i lugn och ro, eftersom jag vet att något som dyker upp i de senare svaren också kanske kan användas i något av de första svaren! Strukturerat och smart, alltså - och trovärdigt!
Sedan hämtar jag lite kaffe och svarar på några mejl, bland annat. Efter kanske en timmes mognadstid återvänder jag till den första fliken för att kontrollera stavning, begriplighet och så vidare. Kanske gör jag några ändringar. Först nu (!) postar jag det första svaret! Därefter går jag till den andra fliken och upprepar proceduren. Sedan till den tredje och så vidare. Det här var väl inte så svårt att förstå?!
Sedan är det så att man kan inte posta inlägg snabbare än med 30 sekunder mellan varje, så korta inlägg "måste vänta" lite innan jag kan posta dem. Igår postade jag väl fyra (?) i snabb takt, men hade ytterligare två eller tre som låg och väntade av olika anledningar. Så enkelt är det!
När det gäller citatet från GW Persson så förstår du väl nu hur det kom med "så snabbt"? Självklart har jag inte allt sådant exakt i huvudet (även om kom ihåg det mejlet hyggligt bra ändå), men lika självklart letade jag helt sonika fram det mejlet när jag förberedde de olika flikarna, kopierade GW Perssons svar och klistrade in det. Konstigare än så var det inte!