2023-03-30, 22:57
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
BW och med-GM givetvis.
Ja hon kanske gick hem och sen tog din saga över med PU och "Pilot" i huvudrollerna? Vem vet...

Och "med-GM" är då?
Citera
2023-03-30, 22:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag har aldrig beskrivit BW som en lögnare, narcissist eller mytoman. Att han kan vara psykopat går dock inte att utesluta.
Du lögnhalsar i vanlig ordning, det verkar vara ditt signum.

Jag är ledsen att behöva kritisera dina dåliga kunskaper än en gång, men utmärkande för en psykopat är bland annat just att de ofta ljuger (obehindrat). Lögnare, helt enkelt, vilket du precis skrev när du skrev att BW kan vara psykopat. Dessutom är mytoman synonymt med lögnare. Du har en osedvanligt dålig dag idag.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-03-30 kl. 23:08.
Citera
2023-03-30, 23:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Fanns det någon anledning för BW att ljuga om det? Vad skulle han tjäna på det?
Det var ju fullt med folk utanför stadt, någon borde väl rimligen ha sett honom?

Det skulle stärka och verifiera hans utsaga. Om folk såg honom stå och prata med Helena, så skulle de veta att han åtminstone inte ljög om den delen av sitt uttalande. Och om vid senare tillfälle hans DNA skulle hittas på någon av hennes tillhörigheter, så skulle han kunna förklara bort det med "Jag stod och pratade och skrattade med Helena efter Stadts stängning".

Om han är oskyldig, så skulle han inte ha någon anledning att ljuga.

Om han var inblandad, så skulle det kunna vara ett sätt att försöka vilseleda. (Typ: "Helena sa att hon skulle gå hem." När hon i själva verket åkte/togs i bil med/av honom.)
Citera
2023-03-31, 00:16
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vilka "dom"? Eller så gick Helena hem som hon hade sagt att hon skulle göra.
Du vet inte om hon brukade gå hem från krogen själv mitt i natten!
Och BW är inte trovärdig om han är GM.

Du verkar inte vilja lösa detta fall, du vill sätta käppar istället!
Citera
2023-03-31, 00:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Och om vid senare tillfälle hans DNA skulle hittas på någon av hennes tillhörigheter, så skulle han kunna förklara bort det med "Jag stod och pratade och skrattade med Helena efter Stadts stängning".

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Du vet inte om hon brukade gå hem från krogen själv mitt i natten!
Och BW är inte trovärdig om han är GM.

Du verkar inte vilja lösa detta fall, du vill sätta käppar istället!

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Mycket bra skrivet.. 🤗

Citat:
Han kan väl ha hittat på ett möte med Helena för att i efterhand kunna förklara varför eventuella spår av honom skulle kunna komma att hittas på Helenas ena sandal eller på hennes kropp om den skulle komma att hittas?! Det är en given möjlighet.

Nu är inte frågan om någon såg BW utanför Stadt eller inte, frågan gäller om någon såg BW tillsammans med Helena - och det är långt från självklart.

Det om att BW eventuellt i efterhand skulle kunna förklara varför eventuella spår skulle kunna komma att hittas efter honom på Helenas ena sandal eller på hennes kropp om den skulle komma att hittas, var precis det som jag och Prinzezzan var eniga om.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-03-31 kl. 01:04.
Citera
2023-03-31, 01:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag är ledsen att behöva kritisera dina dåliga kunskaper än en gång, men utmärkande för en psykopat är bland annat just att de ofta ljuger (obehindrat). Lögnare, helt enkelt, vilket du precis skrev när du skrev att BW kan vara psykopat. Dessutom är mytoman synonymt med lögnare. Du har en osedvanligt dålig dag idag.

Jag menade ordagrant att jag aldrig har använt mig specifikt av just dom uttrycken/epiteten för att beskriva BW.
Varför kritiserar du inte Joe Blow istället som uppenbarligen inte känner till att lögnare/mytoman och narcissist ingår i begeppet psykopat?

Jag har endast utryckt misstanke att BW kan vara psykopat. Trillade polletten ner nu?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-31 kl. 01:26.
Citera
2023-03-31, 01:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Och "med-GM" är då?

MK är en stark kandidat.
Citera
2023-03-31, 09:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Milde tid, Skvagg ... Om GW Persson skulle ha "bekräftat att ett eller båda namnen (BW och HMJ) är korrekt" har han ju just brutit mot förundersökningssekretessen! Vad är det för trams du skriver? Det händer inte att en person som GW Persson yppar ett enda ord om en sådan här sak, varken i mejl eller per telefon - eller mellan fyra ögon. För cirka 15 år sedan - när det enkelt gick att mejla honom! - gjorde jag just det för att fråga honom några saker i Helena-fallet. Lite "rundskrivningar" gick bra, men när jag försökte få information om några detaljer blev det tvärstopp. Då blev han arg! Här ett citat från det mejlet: "Du frågar efter information i förundersökningen som jag inte kan berätta om, och det vet du. Jag skulle begå tjänstefel om jag svarade på dina frågor. Jag sysslar inte med sådant." (Helt sant och ärligt.) Idag går det inte för oss vanliga att mejla direkt till GW Persson, än mindre att ringa honom.

Du påstår att du mailade GW för ca 15 år sedan, hur kunde du ha "ett exakt citat från det mailet" i huvudet? Vilket du måste ha haft eftersom du postade ett långt inlägg kl 15:48, ett långt inlägg med citatet kl 15:49 och efterföljande inlägg kl 15:50.
Du kan omöjligen ha hunnit leta upp ett 15 år gammalt mail från GW samtidigt som du skrev det långa raljerande inlägget till Skvagg, allt detta inom 60 sek. Nej, du är helt enkelt inte trovärdig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-31 kl. 10:15.
Citera
2023-03-31, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Bra fråga! Någon som vet svaret?
Jag har inte sett någon som refereras i media, som har sett BW träffa HA utanför Stadt.
Polisen, som har alla vittnesmålen, kan eventuellt ha en uppgift från någon annan om detta.
Man får tänka på att alla diskussionerna här kan förekomma för att vi saknar en hel massa av de faktauppgifter som polisen sitter på, och inte vill släppa.
Citera
2023-03-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Du förstår inte, jag är en gubbe 50+ som sett det mesta som pratar efter vad jag sett IRL.

Nej, jag skulle aldrig kunnat vart Helena för jag hade slagit ihjäl fanskapet så fort han hade visat samma tendenser att ha ihjäl mig i så fall.

Vem f-n är du som skriver och hotar med fler Helenor?

Oj, jag tror jag skiter ner mig av rädsla.. Not! Idiot..
Fatta att detta är skrivet till bruden. Du verkar vara en helt ok gubbe. Det är jag med. Det blev lite tokigt! Sorry! Jag menar att hon borde tänka till även om hon är rädd. Hon kan göra stor skillnad och hon kommer få skydd.
Citera
2023-03-31, 12:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du påstår att du mailade GW för ca 15 år sedan, hur kunde du ha "ett exakt citat från det mailet" i huvudet? Vilket du måste ha haft eftersom du postade ett långt inlägg kl 15:48, ett långt inlägg med citatet kl 15:49 och efterföljande inlägg kl 15:50.
Du kan omöjligen ha hunnit leta upp ett 15 år gammalt mail från GW samtidigt som du skrev det långa raljerande inlägget till Skvagg, allt detta inom 60 sek. Nej, du är helt enkelt inte trovärdig.

Du hade ingen bra dag igår, Pudel, och idag verkar inte bli bättre!

Om du för ovanlighetens skull försöker tänka lite, bör du förstå hur jag gjorde (och gör ibland). Självklart kan jag inte skriva flera inlägg - varav några kan vara långa - och posta dem alla inom bara några minuter. Så här är det:

När jag ibland tittar in i tråden och ser att jag ligger kanske fem sidor efter och känner att jag behöver svara på kanske sex, sju inlägg, börjar jag med att öppna en flik på Flashback (på datorn givetvis, annars blir det omöjligt). På den här första fliken skriver jag svaret på det första inlägget som jag vill kommentera, men postar det inte direkt. Därefter öppnar jag en ny flik på Flashback, den andra således. På den här andra fliken skriver jag svaret på det andra inlägget som jag vill kommentera, men postar det inte direkt. Därefter öppnar jag en ny flik på Flashback, den tredje således. På den här tredje fliken skriver jag svaret på det tredje inlägget som jag vill kommentera, men postar det inte direkt. Så här fortsätter jag med kanske sex, sju flikar! Det vill säga: Jag förbereder svaren i lugn och ro, eftersom jag vet att något som dyker upp i de senare svaren också kanske kan användas i något av de första svaren! Strukturerat och smart, alltså - och trovärdigt!

Sedan hämtar jag lite kaffe och svarar på några mejl, bland annat. Efter kanske en timmes mognadstid återvänder jag till den första fliken för att kontrollera stavning, begriplighet och så vidare. Kanske gör jag några ändringar. Först nu (!) postar jag det första svaret! Därefter går jag till den andra fliken och upprepar proceduren. Sedan till den tredje och så vidare. Det här var väl inte så svårt att förstå?!
Sedan är det så att man kan inte posta inlägg snabbare än med 30 sekunder mellan varje, så korta inlägg "måste vänta" lite innan jag kan posta dem. Igår postade jag väl fyra (?) i snabb takt, men hade ytterligare två eller tre som låg och väntade av olika anledningar. Så enkelt är det!

När det gäller citatet från GW Persson så förstår du väl nu hur det kom med "så snabbt"? Självklart har jag inte allt sådant exakt i huvudet (även om kom ihåg det mejlet hyggligt bra ändå), men lika självklart letade jag helt sonika fram det mejlet när jag förberedde de olika flikarna, kopierade GW Perssons svar och klistrade in det. Konstigare än så var det inte!
Citera
2023-03-31, 12:38
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Jag har inte sett någon som refereras i media, som har sett BW träffa HA utanför Stadt.
Polisen, som har alla vittnesmålen, kan eventuellt ha en uppgift från någon annan om detta.
Man får tänka på att alla diskussionerna här kan förekomma för att vi saknar en hel massa av de faktauppgifter som polisen sitter på, och inte vill släppa.

Nej, jag inte heller sett och hört något om detta i media.

Ja, så är det! Polisen bör ha koll på uppgifterna, och så ska det vara. De kan ha fått utsagor angående detta. Men spekulationerna skulle till viss del kunna undvikas - åtminstone minska lite - om polisen kunde släppa lite mer information. Det kanske även kunde kunna gynna vissa i tråden omtalade, genom att falska rykten, utpekande m.m. kunde dämpas, om mer fakta kunde presenteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in