Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Ja, du har missat något som Pudelfrillan tycker är en skitsak.
Pepparkakemannen skriver (utan fetning):
"Det jag vill komma till är det att jag efter kanske 2 veckor efter Helenas försvinnande blir med att hjälpa till att söka."
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Pudelfrillan citerar Pepparkakemannen:
"Det jag vill komma till är det att jag efter Helenas försvinnande blir med att hjälpa till att söka."
Snyggt avslöjande av MissPeeRat!
Det här börjar bli komiskt!
Peparkakemannen är själv osäker över när incidenten skedde.
Igen då för trögfattade::
Det förändrar inte historien, tidsangivelsen är bevisligen osäker och
kan därmed vara fel. Viktigare då att fokusera på det suspekta beteendet från BW's sida.
Alla med ett IQ högre än sitt eget skonummer inser att det efter 3 decennier kan vara svårt att minnas exakt när något har utspelat sig. Vad jag ville belysa är att det här
kan vara en viktig iakttagelse. Men - det står inte och faller med detta - BW är lika misstänkt ändå.
BW är en av GW's gärningsmän och därför är
alla suspekta beteenden från BW's sida kring tidpunkten för försvinnandet av största intresse - och det här med crosshojen sticker ut. Att låsa sig vid en högst osäker tidsangivelse är osmart, det säger sig självt. Bättre då att vara mer öppen och flexibel i sitt tänk.
Charlatanen Sculley bör ägna sig åt något vettigt i stället. T.ex. utkräva en screenshot av Ugglan som motbevisar att jag har beslagit honom med en misstänkt lögn.
Nu är det dags att gå vidare - "Full fart framåt" som MissPeeRat sa!