2023-04-01, 02:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, då är det alltså ointressant om BW umgicks med MK? Ändå är det precis det som du framhåller hela tiden.

God natt!

Vi vet redan att han var med MK.
Citera
2023-04-01, 02:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Om polisen har vittnesmål från folk på torget som säger att de pratade och umgicks med BW långt efter det att Helena hade gått, passar BW inte in. Om polisen inte har vittnesmål från folk på torget som säger att de pratade och umgicks med BW överhuvudtaget, passar BW in. Men om han skulle vara gärningsmannen bara för det har jag ingen aning om.

Om inte "om" hade funnits hade kärringen stångat tjuren!
Citera
2023-04-01, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du kan med säkerhet stryka PU.
Här stryks ingen…alla ska med upp till KRIM (Sven Wollter i ”I lagens namn”)
PU är långt ifrån avförd 🥸
Citera
2023-04-01, 02:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Han var där i Radbyn på festen…lämnade dock tidigare på kvällen 20-21-tiden enligt uppgift från festdeltagare.

Ok bra! Det här är en uppgift som passar in i tidslinjen. Då vet vi att BW var på festen i Radbyn innan han och MK drog iväg med bilen. Det passar f.ö. perfekt in på GW's beskrivning: "han som kör är nykter, den andre är berusad och det är han som bestämmer".

Enligt MK åkte han och BW runt utanför Mariestad på kvällen och dom kom tillbaka sent. "Då åkte vi ner på stan" (enligt MK)

Att BW åkte ner till stadt med Shane strax innan kl 02 är således en felaktig/falsk uppgift.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-01 kl. 02:46.
Citera
2023-04-01, 02:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Här stryks ingen…alla ska med upp till KRIM (Sven Wollter i ”I lagens namn”)
PU är långt ifrån avförd 🥸

I GW's bok har PU aldrig ens varit misstänkt.
Citera
2023-04-01, 04:35
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Haha vad har du för självutnämnd expertis - Tycker du behöver tagga ner.

Jag är nog hellre självutnämnd expertis än en person som ställer samma fråga om och om igen utan att ta till mig svaren. Att du inte diskuterar de svar du får tyder på att du snarare är ute efter att placera uppgiften om BW:s mor som en trådsanning.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-01 kl. 04:47.
Citera
2023-04-01, 04:42
Medlem
ThordOlavssons avatar
Av historiken nedan framgår vad Scully menar när han skriver att Pudeln klipper i citat för att få dem att passa in i Pudelns berättelse. Den enda som stödjer Pudelns lögn är typiskt nog Skvagg. Som lök på laxen har Judaland samt diverse källor visat att Bäckens fotbollsplan (=singularis) ligger på annat ställe än där Pudeln tror, men hon vägrar göra en pudel i alla fall.

Citat:
Nu låter vi Sculley svara.

Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Snyggt avslöjande av MissPeeRat!
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Grattis till ett fint fynd! Det där trodde jag var glömt för länge sedan. Du må tro vad BW var glad när han körde med hojen. Du missade nog lite med musen när du citerade Pepparkakemannen för du missade en central punkt: Det hade gått runt två veckor innan BW hade chans att dölja spåren. Under denna tid hade ingen annan bil kört ned till båthamnen, för alla i Mariestad var så ledsna för Helenas skull och satt hemma och grät, och det hade inte regnat heller, så spåren var kvar hela tiden för vem som helst att se. BW var skitnervös, så du må tro vad glad han blev när han fick hojen.

Att dessutom dölja spåren när en massa stod och såg på bevisar bara vilken psykopat han är.

Ditt fynd stämmer också väl överens med InkaInkas uppgift att de åkte ned till hamnen för att bada efter att ha varit på födelsedagskalaset.

Hoppas InkaInka har uppgift på om det var L Thor$$el som S*ndra L var ihop med då. Tror det var han som langade amfetamin till henne och BW. Hon kallade honom "bananen" L€nnart menar jag. Han led nog av Peyronies syndrom.

Citat:
Med HA's kropp i bilen körde med-GM och BW in på Vikingavägen, nere vid vändplanen på Kolarbacksvägen genade man över Bäckens fotbollsplan och körde sen vidare på den mindre vägen ner mot småbåtshamnen där man hade tillgång till en båt.
Bilen kördes därefter tillbaka samma väg, dvs via Vikingavägen upp på cykelbanan där den parkerades medans kroppen dumpades. Ev. placerad så ingen kunde köra ner till hamnen via den mindre väg som hade förbindelse med cykelvägen. Carina passerade bilen vid 03:30.

BW kontaminerade sedan platsen dvs han förstörde bilspåren genom att köra runt och spinna loss på gräset med en Yamaha Crosshoj. Det är fullständigt glasklart och uppenbart varför han gjorde detta.

Jag snubblade av en tillfällighet över inlägget nedan
som bara stärker det spår några av oss redan är inne på.

Nu är snart alla bitar på plats.

Hoppas alla i tråden får en trevlig kväll! 😉
Citera
2023-04-01, 09:23
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Min konversation med GW Persson är givetvis sann. Hans svar som jag citerade betydde helt enkelt att konversationen tog slut där.

Men nu blir jag nyfiken! Har jag missat något? Kan du vänligen hjälpa mig med att visa det inlägg, i vilket Pudeln ändrade i ett inlägg som han citerade? Kan det bli showtime, månne? Om detta är sant och kan bevisas (hoppas på dig, Sculley), får vi på pränt vem Pudeln är. (Fast det visste vi ju redan innan, i och för sig.)

Ja, du har missat något som Pudelfrillan tycker är en skitsak.

Pepparkakemannen skriver (utan fetning):
"Det jag vill komma till är det att jag efter kanske 2 veckor efter Helenas försvinnande blir med att hjälpa till att söka."

Pudelfrillan citerar Pepparkakemannen:
"Det jag vill komma till är det att jag efter Helenas försvinnande blir med att hjälpa till att söka."

Snyggt avslöjande av MissPeeRat! (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Senast redigerad av Sculley 2023-04-01 kl. 09:30.
Citera
2023-04-01, 10:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ja, du har missat något som Pudelfrillan tycker är en skitsak.

Pepparkakemannen skriver (utan fetning):
"Det jag vill komma till är det att jag efter kanske 2 veckor efter Helenas försvinnande blir med att hjälpa till att söka."

Pudelfrillan citerar Pepparkakemannen:
"Det jag vill komma till är det att jag efter Helenas försvinnande blir med att hjälpa till att söka."

Snyggt avslöjande av MissPeeRat! (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

Det här börjar bli komiskt!
Peparkakemannen är själv osäker över när incidenten skedde.

Igen då för trögfattade::
Det förändrar inte historien, tidsangivelsen är bevisligen osäker och kan därmed vara fel. Viktigare då att fokusera på det suspekta beteendet från BW's sida.
Alla med ett IQ högre än sitt eget skonummer inser att det efter 3 decennier kan vara svårt att minnas exakt när något har utspelat sig. Vad jag ville belysa är att det här kan vara en viktig iakttagelse. Men - det står inte och faller med detta - BW är lika misstänkt ändå.

BW är en av GW's gärningsmän och därför är alla suspekta beteenden från BW's sida kring tidpunkten för försvinnandet av största intresse - och det här med crosshojen sticker ut. Att låsa sig vid en högst osäker tidsangivelse är osmart, det säger sig självt. Bättre då att vara mer öppen och flexibel i sitt tänk.

Charlatanen Sculley bör ägna sig åt något vettigt i stället. T.ex. utkräva en screenshot av Ugglan som motbevisar att jag har beslagit honom med en misstänkt lögn.

Nu är det dags att gå vidare - "Full fart framåt" som MissPeeRat sa!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-01 kl. 10:38.
Citera
2023-04-01, 10:45
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Det här börjar bli komiskt!
Peparkakemannen är själv osäker över när incidenten skedde.

Igen då för trögfattade::
Det förändrar inte historien, tidsangivelsen är bevisligen osäker och kan därmed vara fel. Viktigare då att fokusera på det suspekta beteendet från BW's sida.
Alla med ett IQ högre än sitt eget skonummer inser att det efter 3 decennier kan vara svårt att minnas exakt när något har utspelat sig. Vad jag ville belysa är att det här kan vara en viktig iakttagelse. Men - det står inte och faller med detta - BW är lika misstänkt ändå.

BW är en av GW's gärningsmän och därför är alla suspekta beteenden från BW's sida kring tidpunkten för försvinnandet av största intresse - och det här med crosshojen sticker ut. Att låsa sig vid en högst osäker tidsangivelse är osmart, det säger sig självt. Bättre då att vara mer öppen och flexibel i sitt tänk.

Charlatanen Sculley bör ägna sig åt något vettigt i stället. T.ex. utkräva en screenshot av Ugglan som motbevisar att jag har beslagit honom med en misstänkt lögn.

Nu är det dags att gå vidare - "Full fart framåt" som MissPeeRat sa!

Ja, visst är det komiskt hur du är insvept i lögner! Din lögn om fotbollsplan och Skvaggs lögn om GW. Att ni är de enda som tror på varandra är ännu mer komiskt.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-01 kl. 10:52.
Citera
2023-04-01, 11:16
Medlem
Haha du är rolig Thord. Det är betydligt fler som har förstått, du har misslyckats in din roll som vakthund för denna tråd. Trots alla timmar du lagt ner.
Medgärningsmannen skulle må bra av att äntligen få berätta om vad som skett. Det var inte hans fel att Helena dog. Få se om han gör det självmant eller när han plockas in…
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Ja, visst är det komiskt hur du är insvept i lögner! Din lögn om fotbollsplan och Skvaggs lögn om GW. Att ni är de enda som tror på varandra är ännu mer komiskt.
Citera
2023-04-01, 11:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson

T.o.m. Judaland var osäker på vilken fotbollsplan Pepparkakemannen avsåg. Han uteslöt inte att det kunde vara den mindre, dvs den som ligger vid småbåtshamnen.

Men du vet alltså att det inte är den fotbollsplanen? Var du på plats när BW tokkörde?

Noterar att du gillar den röda färgen som jag använder ibland, du lär dig
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-01 kl. 11:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in