Citat:
Nej, jag inte heller sett och hört något om detta i media.
Ja, så är det! Polisen bör ha koll på uppgifterna, och så ska det vara. De kan ha fått utsagor angående detta. Men spekulationerna skulle till viss del kunna undvikas - åtminstone minska lite - om polisen kunde släppa lite mer information. Det kanske även kunde kunna gynna vissa i tråden omtalade, genom att falska rykten, utpekande m.m. kunde dämpas, om mer fakta kunde presenteras.
Ja, så är det! Polisen bör ha koll på uppgifterna, och så ska det vara. De kan ha fått utsagor angående detta. Men spekulationerna skulle till viss del kunna undvikas - åtminstone minska lite - om polisen kunde släppa lite mer information. Det kanske även kunde kunna gynna vissa i tråden omtalade, genom att falska rykten, utpekande m.m. kunde dämpas, om mer fakta kunde presenteras.
Så är det, och vi har många gånger önskat i tråden att få lite mer konkret information. Det är många onödiga knutar som skulle kunna lösas upp om de mest centrala frågorna om vi fick veta bara lite mer. Precis som du skriver: Det är många namn som vi skulle kunna lägga åt sidan i ett sådant läge.
Jag kan fylla i med att inte heller jag har hört eller sett något om eventuella vittnen till (det påstådda) mötet mellan BW och Helena, men man får väl utgå från att så måste vara fallet. Men det är heller inte säkert, beroende på exakt var (det påstådda) mötet ska ha ägt rum. Det verkar som att mötet ska ha ägt rum "utanför Stadt/på torget" - vilket också borde vara det rimligaste eftersom "alla" samlades där - men vi kan heller inte utesluta att mötet skulle ha kunnat äga rum på annan plats.
Det har skrivits mycket om BW på sistone och jag är öppen för både bu och bä, så att säga. Men lek med tanken att BW skulle ha kunnat stå en bra stund och pratat med flera personer efter det att Helena hade gått, då har BW alibi och han blir svår - för att inte säga omöjlig - att placera som gärningsman. Det är den här typen av avgörande input i någon riktning som behövs.