2023-03-30, 12:41
Bannlyst
Betalar dom åtalade för advokaterna eller är det tilldelade advokater av staten?
Clea Sangborn känns inte som nån advokat man frivilligt anlitar.
Känns inte denna rättegång lite mest som ett ”förspel” till den riktiga rättegången som kommer hållas i hovrätten, för domen kommer överklagas säger alla experter.
Citera
2023-03-30, 12:42
Medlem
Jag tror MH har mer kännedom än hon säger om hon varit med eller bara sett på är jag kluven på. Men med tanke på hur rörigt allt är och att det finns tvivel på hennes medverkan så kommer hon säkerligen frias. Hon borde dock åtalas för grovt skyddande av brottsling men det är väl inget man kan göra i efterhand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
” Noterbart är att Clea Sangborn, 20-åringens advokat, sa i rättssalen att hon känner sig stressad. När hon kommer ut från rättssalen säger hon att hon "är helt slut" och att rättegången tyvärr tycks avslutas i dag, som planerat. Hon vill ha mer tid. ”

Expressen
Hon är väl rädd JJ ska mörda henne om hon inte lyckas förmildra straffet. Hon förstår det är kört. Inte kul att titta på Toves sargade kropp heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truecrime4ever
Där rök JJs ”10 sekunder”
Verkligen!
Citera
2023-03-30, 12:44
Medlem
MH lär inte få ett särskilt långt straff.
Hur kommer det vara för henne när hon sedan är fri?
Tvekar på att hon kan bo kvar i Vetlanda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
J, så ser jag det också av det vi fått till oss hittills.

Men... åklagaren kan ha annat som de olika it- forensiska fynden med tider för rörelser av Maja och hur det stämmer med grannen, JJ osv.

Jag vet inte om jag missat det, men jag har inte sett någon direktrapportering om just sådant, mer än Majas två tillfällen där hon rör på sig.

Och rättsläkarens vittnesmål idag, gör mig än mer tveksam över om Maja deltagit i mordet öht.
MH,s mobilrörelser har inte kommit upp vad jag har sett.
Jag tror att MH har medverkat men det går inte att styrka annat än med JJ,s uttalande.
Möjligen om man tittar på helhetsintrycket av handlingar men jag är fortfarande tveksam.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Be.Kind
J kan väl ha suttit gränsle över T:s bröstkorg och med sin egen benstyrka (hästtjej) samlat ihop armarna längst med T:kropp..lagt tyngd med sina knän på T:s armveck som pressat armbågarna hårt mot golvet… Låter som Svegfors utfrågning initierar något åt det hållet

Håller med dig här, troligt att hon blir fälld/buttad hårt försöker ta emot sig på armbågarna första men huvudet som är tyngre och vid berusning ostadigare tar smällen sist, tuppar av lite kort, sen försöker sparka sig lös, huvudet blir dunkat i golvet, Johanna som är en förhållandevis lång tjej och dessutom hästtjej sen barnsben, stark både i nypor och framförallt ben och lår, det vet alla hästryttare att det är med den delen av kroppen man rider mestadels, inramar hästen med hela sin underkropp, lår ben vader med starka muskler så det ser jag inte som en svårighet för henne, och samtidigt med hela sin tyngd, stryper henne, länge, jag förstår inte varför man ens lägger vikt att hon säger 10 sek !? Det är väl klart att hon ljuger även om det.
Man blir väldigt stark och seg av ”hästlivet” och hon verkar ju inte vara en ridskoletjej utan jobbat hemma på gården med hästhanteringen.
Senast redigerad av Eillenna 2023-03-30 kl. 12:48.
Citera
2023-03-30, 12:45
Medlem
Sockerhens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Precis och ljuden talar för att hon försökte göra mycket motstånd. Kanske till och med slog med näven med tanke på svullnaden i handen. Som dom tog upp nu. Så JJ behövde hjälp. Och jag i mitt huvud är säker på att hon fick det av MH. Det krävdes nog inte en micro sekund av MH att besluta sig för att hjälpa JJ. Speciellt om det dessutom plingar på dörren två gånger. Då om någon gång hade hon kunnat vända skeendet men valde att istället fullfölja dödandet. Hoppas så att MH också får långt straff 🙏🏻

Har missat detta med Toves svullna hand, vad sa de om den? Tack på förhand 🌸
Citera
2023-03-30, 12:45
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
MH lär inte få ett särskilt långt straff.
Hur kommer det vara för henne när hon sedan är fri?
Tvekar på att hon kan bo kvar i Vetlanda.
Sorgligt är det. Hoppas hon får vård under lång tid. Inlåst.
Citera
2023-03-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhen
Har missat detta med Toves svullna hand, vad sa de om den? Tack på förhand 🌸
Antingen att någon hållt fast handen hårt eller att hon slagit nått med handen.
Citera
2023-03-30, 12:47
Medlem
Johanna kan ju ha suttit högre upp på tove, bröstet o tryckt ner toves armar med knäna samtidigt som hon ströp?
Citera
2023-03-30, 12:47
Medlem
Jag tror att J får livstid för mord och brott mot griftefriden, men att M bara fälls för griftefrid och eventuellt medhjälp till mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in