Citat:
Ursprungligen postat av
FMR
verkligen ett mysterium man vill ha svar på. Här igen MH säger att hon slumrat till. Är det normalt och troligt när man åker med en kropp i baksätet? El är det åter igen och bortförklaring för att inte behöva säga sanningen? För mig är hennes tupplurar så genomskinliga. Blir lite provocerad när så många här tror på att hon är en sömngångare som sover sig egenom allt. Trots allt som visar motsatsen.
De började med att storljuga och man kan undra då hur mycket de fortfarande ljuger?
Och som sagt ingen har att vinna på att berätta var de kastade mobilen.
Vissa sanningar, som fyndplatsen, kom ju fram genom att polisen hittade koordinater. Där hade dock JJ pratat om ”haschrundan” i skogen i lite luddiga termer.
Så spontant så tror jag de kan ljuga om var mobilen kastades och då kanske det kokades ihop under vad vi kan kalla ”Konferensen vid Katthemmet” på söndagen.
Samtidigt så är jag öppen för att den ligger i Föredadammen vid Vetlanda Rastplats men trots tömning så har man inte hittat den. Och det är ett svårt arbete såklart att hitta i lera och annat där. Så ska man tro MGM så ligger den där än idag.
Jag kan inte se framför mig att JJ eller MH skulle ”smasha” sönder mobilen under färd i JJ:s fordon. JJ kör ju osv.
Den tekniska bevisningen menar jag då slutligen kan både visa på att den ligger slängd i Kvarndammen med omnejd lika gärna som på ”vändplatsen” vid Föredadammen.
Jag ser att ”viktiga platser” kan registrera korta stopp på bara några minuter.
Så även Google.
Men stoppet vid rastplatsen är INTE registrerat vare sig i Toves mobil (Google Maps) eller i JJ:s mobil (viktiga platser eller dylikt).
För kort stopp?
Uppdaterar Google till sina servrar platsdata med intervall som möjliggör 2 min körning 03:45 till 03:47 och sen ska det dröja ytterligare några minuter att åka till rastplatsen. Med stöket att ta sig ut från parkeringen vid JJ:s bostad, backa med immiga fönster osv är det rimligt att de kör till Föredadammen/Vetlanda rastplats på 2 minuter?
Och det är ju inte 260 meter dit som de två minuterna ska motsvara då om teorin är att de är framme 03:45 + 2 min bilkörning. Det ska ta fyra minuter körning plus krångel med backningen då om Google snappar upp den i Toves Google tidslinje.
Så på så sätt kan man tänka sig att de kör 2 min motsvarande 260 meter enligt Google och mobilen slängs i vatten eller förstörs enligt operatören TRE då den pingas en sista gång utan svar runt 03:50. Och då är man vid Kvarndammen i teorin och inte långt norr om stan vid Föredadammen kan man tänka.