2023-03-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasson0411
Sara och Patrik sa i senaste podden att de har flera gäddor på lager nu som väntar på att publiceras. Därför det rasslar till nu och flera gäddor publicerats sista tiden. Annars kan jag tycka att det är bra om det får gå några dagar mellan varje publicering. Kommer en ny gädda direkt efter en annan finns risk att den föregående glöms bort lite. Större skam om de få ligga några dagar som kungen på toppen.
De väntar med även med konfrontationer såväl som publicering av utredningstekniska skäl, samarbetet med polisen har ökat och etablerats och de har fått mer vägledning i hur de bäst kan gynna eventuella åtal.
Citera
2023-03-25, 15:12
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stereotypenn
Angående senaste gäddan i frölunda. Han frågade väktarna om hjälp men blev ignorerad. Tjänstefel?

Lite ostabilt med väktare/ordningsvakter som inte agerar på stämningen, ignorerar bara för att dumpen är där

Kan dumpen bete sig som dom vill bara för att de "räddar barnen"?

Inget tjänstefel alls. Det hade varit tjänstefel att ingripa, då det blott rör sig om personer som lugnt står och samtalar. Varken ordningsstörning eller pågående brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Barre
de har väl samma befogenheter som en vanlig människa att lägga sig i? dvs göra envarsgripande om brottet är belagt med fängelsestraff samt att gärningsmannen tas på bar gärning eller flyende fot?
En parkeringsvakt har samma befogenheter.. bara polisen som får göra annorlunda.

Skillnad på väktare och ordningsvakt. Väktare har inte mer befogenhet än en privatperson, det vill säga rätt till envarsgripande.

Ordningsvakter har mer befogenhet inom sitt förordnade bevakningsområde än väktare och har rätt att ingripa vid ordningsstörning även utan pågående brott.
Citera
2023-03-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vad ligger snittlönen på där då?

Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det är också Uppsala, bättre länk för just Uppsala här: https://www.saco.fackorg.uu.se/lon/lonestatistik/, även SU, Lund KI har bra löner. Du kan läsa här: https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__AM__AM0110__AM0110A/LonYrkeRegion4A/

Poängen är att det är stor variation, vissa tjänar som en gymnasielärare, vissa som en bankdirektör och statsvetenskap är inte det tyngsta ämnet direkt. Nu verkar gäddäcklet ha skrivit en hel del och ha en framträdande roll på sin institution så han kan ligga högt. Vet inte om han har försörjningsplikter och dylikt, men han lär klara sig.
Svarade här.
Citera
2023-03-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Han ljuger ju om

att han är inlagd på sjukan
att det här är den enda han pratat med
han ljuger fram och tillbaka hela tiden när han pratar med Sara och Patrik.

Han ljuger för väktarna som går förbi att Dumpen trakasserar honom

Man kan inte riktigt påstå att han ljuger om att han blir trakasserad. Det är en upplevd känsla således säkert helt sanningsenlig utifrån hur han uppfattade situationen.
Citera
2023-03-25, 15:19
Medlem
Min teori om professorsgäddan: Hyfsat nyskild (tror jag) med en rejäl 50-årskris. Han inser att det är lönlöst att som gamling ragga på nätet, att de i hans egen ålder är skrynkliga och skröpliga och han börjar porrsurfa på "teens" och tappar greppet om verkligheten, när han får för sig att en ungdom skulle vara intresserad av honom.

Han ser dessutom helt flack och deprimerad ut. Han mår uppenbart inte bra.
Citera
2023-03-25, 15:20
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Han ljuger ju om

att han är inlagd på sjukan
att det här är den enda han pratat med
han ljuger fram och tillbaka hela tiden när han pratar med Sara och Patrik.

Han ljuger för väktarna som går förbi att Dumpen trakasserar honom
Du har helt klart en välgrundad poäng i det och jag får nog omvärdera min åsikt om RickiRomaRommin.
Citera
2023-03-25, 15:29
Medlem
AllHailBoognishs avatar
RickiRomaRommin är nog van vid att komma undan lätt där han bor. Han har lärt sig valsa och lärt sig hur han ska spela sina kort för att få sympati. Och ber man om hjälp av förbigående så ska undsättningen komma direkt för det är det man är van vid i livet.

Men jag tycker nog ändå det är gränsfall att Dumpen borde ha struntat i denna publicering. Karln är helt klart det man en gång i tiden hade kallat imbecill. Man märker att Sara njuter av att pressa honom extra mycket för att få ut sanningsenliga svar, att spela på hans känslosträngar, då de flesta Dumpen konfronterar är normalintelligenta och därmed kapabla att upprätthålla en konsekvent lögn.
Citera
2023-03-25, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
RickiRomaRommin är nog van vid att komma undan lätt där han bor. Han har lärt sig valsa och lärt sig hur han ska spela sina kort för att få sympati. Och ber man om hjälp av förbigående så ska undsättningen komma direkt för det är det man är van vid i livet.

Men jag tycker nog ändå det är gränsfall att Dumpen borde ha struntat i denna publicering. Karln är helt klart det man en gång i tiden hade kallat imbecill. Man märker att Sara njuter av att pressa honom extra mycket för att få ut sanningsenliga svar, att spela på hans känslosträngar, då de flesta Dumpen konfronterar är normalintelligenta och därmed kapabla att upprätthålla en konsekvent lögn.
Jag gillar inte konfrontationen, men jag har svårt för dem öht. Jag ser ändå en nytta i att hans beteende uppmärksammas, att han inte som du beskriver, kommer undan med inlärd hjälplöshets-taktik utan faktiskt ska förväntas låta bli att ofreda folk.
Citera
2023-03-25, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Min teori om professorsgäddan: Hyfsat nyskild (tror jag) med en rejäl 50-årskris. Han inser att det är lönlöst att som gamling ragga på nätet, att de i hans egen ålder är skrynkliga och skröpliga och han börjar porrsurfa på "teens" och tappar greppet om verkligheten, när han får för sig att en ungdom skulle vara intresserad av honom.

Smörgåsbordet med bekräftelsetörstiga studentskor är numera of limits när det i början av hans akademiska karriär sågs som en löneförmån. Typ så? Ingen ursäkt eller förklaring till hans extremt korkade beteende.
Citera
2023-03-25, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Man kan inte riktigt påstå att han ljuger om att han blir trakasserad. Det är en upplevd känsla således säkert helt sanningsenlig utifrån hur han uppfattade situationen.
Dock är den professionella bedömningen att inte ingripa då ingen trakasseras subjektivt regelstyrd.
Citera
2023-03-25, 15:50
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

En bra teori tycker jag. Helt klart att han tappat greppet om verkligheten och han försöker fylla nån form av hålrum med ångestdämpande porr och sexchatts. Att som gubbe på närmare 60 tro man ska få ihop det med en tonåring är inte friskt. Tror inte han är en pedofil på riktigt, bara ledsen och han drömmer sig tillbaka till tiden när han var på topp.

Han borde ha siktat in sig på 30-35 år gamla tjejer. Med lite stil och klass är det inte omöjligt att få till och det finns många snygga i den åldern. Men sådana kvinnor är inga dumskallar så det kommer givetvis med förväntningar och krav på motprestation. Det är väl för jobbigt för den gode herrn.
Citera
2023-03-25, 15:54
Medlem
Handknutens avatar
Citat:

Ja helt rimligt antagande vad gäller att helt ha tappat greppet om verkligheten. Fattar inte varför han tog den risken, att dels blotta inte bara sitt kön men även sitt ansikte i samma chat och dessutom dyka upp på avtalad plats. Helt rubbat beteende med tanke på hur känd han är och hur han dessförinnan tycks varit väldigt mån om sitt, åtminstone akademiska renommé. Jag tycker mig även se en viss ignorans när han går från konfrontationen. Är det en tumme upp han gör där på slutet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in