2023-03-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vad ligger snittlönen på där då?
Om du tänker att snittlönen ligger på 70t så ligger de inom medicinska fakulteter, utbildar i kirurgi, forskarledare på hög nivå osv betydligt högre, även för dem så är grundlönen på fakulteten, knuten till forskning eller undervisning på något sätt, betydligt lägre och det de drar in pengar på är föreläsningar, publikationer, rapporter, artiklar osv och när de följer upp dem med gästföreläsningar och så vidare. Tänk då efter ur stor efterfrågan det är på nya rön inom cancerforskning, förnybar energiförsörjning och tecken på ekonomisk flukturering med fokus på den internationella handelns mönster jämfört med antikens religioner, social stratifiering i italiens städer under 1900-talet och den varierande synen på kön och genus hos olika folkgrupper i Polynesien.
Citera
2023-03-25, 12:51
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Om du tänker att snittlönen ligger på 70t så ligger de inom medicinska fakulteter, utbildar i kirurgi, forskarledare på hög nivå osv betydligt högre, även för dem så är grundlönen på fakulteten, knuten till forskning eller undervisning på något sätt, betydligt lägre och det de drar in pengar på är föreläsningar, publikationer, rapporter, artiklar osv och när de följer upp dem med gästföreläsningar och så vidare. Tänk då efter ur stor efterfrågan det är på nya rön inom cancerforskning, förnybar energiförsörjning och tecken på ekonomisk flukturering med fokus på den internationella handelns mönster jämfört med antikens religioner, social stratifiering i italiens städer under 1900-talet och den varierande synen på kön och genus hos olika folkgrupper i Polynesien.
Olika löner för olika vetenskapsområden på Uppsala Universitet. Medianlönen för humaniora och samhällsvetenskap var 74 500 kronor. Med medianlön menas den lönen som ligger i mitten av alla löner. Det finns därför lika många löner under den siffran som över. Den lägsta lönen var 61 300 kronor per månad och den högsta lönen var 115 000 kronor.

https://se.indeed.com/karriarrad/betalning-lon/professor-lon
Citera
2023-03-25, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Olika löner för olika vetenskapsområden på Uppsala Universitet. Medianlönen för humaniora och samhällsvetenskap var 74 500 kronor. Med medianlön menas den lönen som ligger i mitten av alla löner. Det finns därför lika många löner under den siffran som över. Den lägsta lönen var 61 300 kronor per månad och den högsta lönen var 115 000 kronor.

https://se.indeed.com/karriarrad/betalning-lon/professor-lon

Det är också Uppsala, bättre länk för just Uppsala här: https://www.saco.fackorg.uu.se/lon/lonestatistik/, även SU, Lund KI har bra löner. Du kan läsa här: https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__AM__AM0110__AM0110A/LonYrkeRegion4A/

Poängen är att det är stor variation, vissa tjänar som en gymnasielärare, vissa som en bankdirektör och statsvetenskap är inte det tyngsta ämnet direkt. Nu verkar gäddäcklet ha skrivit en hel del och ha en framträdande roll på sin institution så han kan ligga högt. Vet inte om han har försörjningsplikter och dylikt, men han lär klara sig.
Citera
2023-03-25, 13:36
Medlem
timpanis avatar
Det finns ett par panelsamtal där professorn deltar upplagda på Youtube, om man söker på hans namn. Han verkar lite smått narcissistisk.

Detta måste vara den första gäddan som, på frågan om han ska träffa ett barn, säger "Det kan jag inte erinra mig om".

Han lär ha flest högskolepoäng, tillsammans med latino-akademikergäddan, och högst fallhöjd, i konkurrens med rektorsgäddan.
Citera
2023-03-25, 13:37
Medlem
Citat:
Men lille vän, alla vet att fyraåringar kan ljuga. Men nu handlar det om RickiRomaRommin är kapabel att ljuga och manipulera trovärdigt. Det är det min argumentation handlar om. Ljuga och manipulera övertygande kräver en viss intelligens som RickiRomaRommin uppenbarligen saknar enligt mig.
Så du tycker alltså att han är trovärdig?

Att förneka sina gärningar kräver ingen större förmåga, det är bara att säga nej och påstå att alla andra ljuger, precis som den här gäddan gör.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-03-25 kl. 13:39.
Citera
2023-03-25, 13:40
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes

https://www.facebook.com/kriminellt gör det i viss mån.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjingeling1814
Den funkar inte längre

Citat:
Ursprungligen postat av Lonline
Verkar som om Facebook tagit bort profilen tyvärr..

Den borttagna sidan var väl alltför detaljerad gällande gäddornas personuppgifter och aktiviteter så som namn, namnbyte, bilar och hoppande mellan olika adresser.
Citera
2023-03-25, 13:56
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Den sista gäddan RickiRomaRommin kan jag tycka är ganska onödigt att exponera för att få in Swish. Den killen kan ju inte haft ett lätt liv och har säkert blivit mobbad under hela sin uppväxt. Han är ju född med alla defekter en mänska kan få. Svagbegåvad, dyslektiker och homosexuell. Tänk själva när han var en liten kille. Tror ni han hade några kompisar eller gick i en vanlig skola. Han var garanterat mobbad konstant och nu som vuxen springer han på Dumpen som förnedrar han inför hela svenska folket för att tjäna pengar på han. Enligt mig är han är helt ofarlig och ingen 14 årig kille skulle följa med honom in på en toalett för sex.

https://dumpen.se/2023/03/24/rickiromarommin-napp-204-goteborg/

Om målet är att skapa opinion för ändrad lagstiftning så måste _alla_ fram i ljuset. Även människor med IF och allsköns diagnoser behöver exponeras, för faktumet är att de inte är mindre kriminella än någon annan. Däremot är samhället än mer oförmögna att hantera dem, inte minst för att dessa grupper bedöms utifrån särbehandlande attityder. Gruppen saknar inte representanter i våra fängelser, och det säger en hel del.
Senast redigerad av Lava 2023-03-25 kl. 13:59.
Citera
2023-03-25, 14:05
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Det finns ett par panelsamtal där professorn deltar upplagda på Youtube, om man söker på hans namn. Han verkar lite smått narcissistisk.

Detta måste vara den första gäddan som, på frågan om han ska träffa ett barn, säger "Det kan jag inte erinra mig om".

Han lär ha flest högskolepoäng, tillsammans med latino-akademikergäddan, och högst fallhöjd, i konkurrens med rektorsgäddan.

Han kommer säkert kunna erinra sig sin nyfunna stjärnstatus som storfångst på Dumpen, i alla fall.

Dags att skära ner på de väl saftiga professors-lönerna (sett till samhällsnyttan)?

De kan gå till ett vettigt läsprojekt istället: En barnbok som varnar för fula fiskar på nätet.

Titelförslag: "Kapten Kalsong och Professor Pruttenplotts Präktiga Paket".
Citera
2023-03-25, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Orkade inte kolla på hela konfrontationen. Han är ju uppenbart förståndshandikappad på nåt sätt. Fattar inte att de orkar stå och diskutera med honom.

Vi snackar social fallhöjd noll.

Fallhöjden beror ju på hur personalen beter sig. De kan kringskära hr Rommins liv totalt. Om de gör det återstår att se. Dumpen lär ju kolla honom och händer det igen så är det personalens ansvar. Hans chattande bör kontrolleras och även det att han får ha en person i sin lägenhet. Möjligtvis att hans mediciner behöver korrigeras. Så man kan nog säga att hans fallhöjd har varit relativt hög i alla fall.
Citera
2023-03-25, 15:03
Medlem
Sara och Patrik sa i senaste podden att de har flera gäddor på lager nu som väntar på att publiceras. Därför det rasslar till nu och flera gäddor publicerats sista tiden. Annars kan jag tycka att det är bra om det får gå några dagar mellan varje publicering. Kommer en ny gädda direkt efter en annan finns risk att den föregående glöms bort lite. Större skam om de få ligga några dagar som kungen på toppen.
Citera
2023-03-25, 15:05
Medlem
Citat:
Men lille vän, alla vet att fyraåringar kan ljuga. Men nu handlar det om RickiRomaRommin är kapabel att ljuga och manipulera trovärdigt. Det är det min argumentation handlar om. Ljuga och manipulera övertygande kräver en viss intelligens som RickiRomaRommin uppenbarligen saknar enligt mig.

Jag har svårt att se vilka av hans argumentationer och undanflykter som skulle kunna klassas som övertygande. Tvärtom verkar det vara rätt taffliga försök att utmåla sig som oskyldig.
Citera
2023-03-25, 15:08
Medlem
Citat:
Som sagt jag tvivlar på att han är så kapabel till att ljuga och manipulera men jag kan ha fel.

Han ljuger ju om

att han är inlagd på sjukan
att det här är den enda han pratat med
han ljuger fram och tillbaka hela tiden när han pratar med Sara och Patrik.

Han ljuger för väktarna som går förbi att Dumpen trakasserar honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in